کد خبر : 268
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 ژانویه 2015 - 8:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ساخت رباط مصنوعی جایگزین‌کردن ربا‌ط‌های پاره‌شده بسته هستند

ساخت رباط مصنوعی جایگزین‌کردن ربا‌ط‌های پاره‌شده

ساخت رباط مصنوعی جایگزین‌کردن ربا‌ط‌های پاره‌شده

به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، ورزشکاران معمولا گرفتار پارگی رباط متقاطع قدامی می‌شوند. این رباط، استخوان ران را به ساق پا متصل می‌کند و در صورت پارگی، قادر به التیام خود نیست. درمان این عضو اغلب شامل بازسازی رباط با پیوند بخش‌هایی از تاندون پاتلا (کشکک) است که این موضوع نیز مشکلات خاص

به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، ورزشکاران معمولا گرفتار پارگی رباط متقاطع قدامی می‌شوند. این رباط، استخوان ران را به ساق پا متصل می‌کند و در صورت پارگی، قادر به التیام خود نیست.

درمان این عضو اغلب شامل بازسازی رباط با پیوند بخش‌هایی از تاندون پاتلا (کشکک) است که این موضوع نیز مشکلات خاص خود را دارد. تاندون پاتلا، کاسه زانو را به استخوان ران متصل می‌کند.

دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن در ایلینویز رباط متقاطع قدامی مصنوعی تولید کرده‌اند که می‌تواند درمان این عضو را در صورت آسیب‌دیدگی کارآمد کند.

به گفه «گویلرمو آمیر»، رهبر ارشد این پروژه، استفاده از پیوند تاندون پاتلا، شامل برداشتن بخشی از این تاندون در بدن است تا جایگزین رباط متقاطع قدامی شود؛ این موضوع اغلب منجر به عدم‌آسایش فرد می‌شود که هرگز نیز از بین نمی‌رود.

تیم علمی، رباط‌ قدامی متقاطعی تولید کرده که بدنه اصلی آن از الیاف پلی استر بافته‌شده است و دارای استحکامی کششی بوده و درست مانند استحکام رباط طبیعی است.

این رباط مهندسی‌شده زیست‌سازگار است و می‌تواند زانو را ثبات بخشد و چنین موضوعی به فرد امکان تحرک می‌دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری پیش از آغاز آزمایشات بالینی بر روی رباط جدید لازم است.

جزئیات این دستاورد علمی در Journal of Tissue Engineering and Regenerative Medicine قابل‌مشاهده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.