کد خبر : 26726
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 ژوئن 2015 - 13:53

انتخاب دو کمال به عنوان محل احداث ساختمان جدید شورای اسلامی شهر تبریز

انتخاب دو کمال به عنوان محل احداث ساختمان جدید شورای اسلامی شهر تبریز

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، صحن علنی شورای شهر تبریز نخست با سخنان شهرام دبیری، رییس شورای شهر تبریز در خصوص روز جهانی صنایع دستی که مصادف با ۲۰ خرداد ماه است، آغاز شد، وی با بیان اینکه صنایع دستی آذربایجان شرقی و تبریز در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است، اظهار کرد: شورای

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، صحن علنی شورای شهر تبریز نخست با سخنان شهرام دبیری، رییس شورای شهر تبریز در خصوص روز جهانی صنایع دستی که مصادف با ۲۰ خرداد ماه است، آغاز شد، وی با بیان اینکه صنایع دستی آذربایجان شرقی و تبریز در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری تبریز باید جهت حمایت از صنایع دستی استان گامی موثر بردارد.

وی همچنین در خصوص ضابطه مند کردن لوایح هبه گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و باید لوایح هبه را در اسرع وقت ضابطه مند کنیم.

محمد حسن استودچی یکی از اعضای شورای شهر در ادامه گفت: نامه ای که از سوی شهردار تبریزدر خصوص ممنوعیت فعالیت کارگران در قسمت معابر شریانی دریافت کردیم، باید اجرایی شود به دلیل به خطر افتادن جان این کارگران، باید قانون اجرایی شود.

مطالبات امیر حقیان از شهرداری تبریز

داود امیر حقیان، دیگر عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی ما از شهرداری تبریز، حفظ ایمنی جان کارگران و اجرایی کردن مصوبات ریاست جمهوری در سفر به شهر تبریز است و از شهردار می خواهیم که هر ۱۵ روز یکبار در خصوص اجرایی شدن مصوبات ریاست جمهوری در شهر تبریز گزارش عملکرد بدهند.

استفاده از عنوان "محبوب" در کنار اسامی مسوولان چاپلوسی است و شایسته نظام نیست

اصغر عابدازاده در ادامه افزود: نباید عنوان " محبوب" را در کنار اسامی مسوولان به کار ببریم چرا که نوعی چاپلوسی محسوب می شود و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه با انتقاد از پیامک های غیر ضروری مخابرات گفت: مردم به شدت در خصوص این پیامک های غیر ضروری ناراضی هستند و باید برای حل این معضل چاره ای بیندیشیم.

وی افزود: همچنین باید برای افزایش مرخصی کارگران و لحاظ درصد اشتغال افراد معلول اقداماتی شود و پیشنهاد می کنیم که کارگران درمنطقه خودشان فعالیت کنند و اضافه کاری کارگران باید پرداخت شود.

۵۰ درصد مردم تبریز اصلا نمی دانند که اعضای شورای شهر ۲۱ نفر هستند

رسول درسخوان، یکی دیگر از اعضای شورای شهر گفت: باید نسبت به اقدامات شورای شهر تبریز به مردم اطلاع رسانی شود و مذاکرات شورای شهر تبریز باید از رادیو به صورت علنی به مردم پخش شود.

وی در خصوص پرسنل شهرداری تبریز افزود: برخی پرسنل شهرداری تبریز متاسفانه به مردم خدمت نمی کنند و بهتر است به جای آموزش های فانتزی، آموزش های لازم و اساسی به نیروهای شهرداری ارایه شود.

این عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: از استاندار آذربایجان شرقی و وزارت خارجه می خواهیم که بستری مناسب را برای تقویت رابطه و رفت و آمدهای مردم آذربایجان و ایران فراهم کنند.

اسماعیل چمنی، عضو شورای شهر تبریز نیز به اهمیت صنایع دستی چون فرش دستباف در تبریز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی با هنری چون فرش دستباف سرو کار دارند  و باید برای حفظ این سنت، مشکلات این قشر را حل کنیم چرا که بخش عظیمی از معضل بیکاری استان در سایه ساماندهی این هنر حل خواهد شد.

وی پیشنهاد داد: بهتر است برای آگاهی مردم از جلسات شورای شهر تبریز، پارلمان محلی شورا از طریق رسانه ای چون رادیو پخش شود.

در ادامه صادق نجفی، شهردار تبریز گفت: اعضای شورای شهر تبریز عملکرد شهرداری های شهر تبریز را می توانند رصد کنند و همچنین هر لحظه که اراده کردند می توانند از وضعیت و عملکرد مالی شهرداری باخبر شوند.

وی افزود: همچنین برای آگاهی مردم از محتوای جلسات شورای شهر تبریز، می توانیم جلسات شورا را با بهره گرفتن از رادیو به مردم اطلاع رسانی کنیم و پخش مستقیمی از برگزاری جلسات شورا صورت بگیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: بهتر است دیگر اعضای شورای شهر تبریز در خصوص تعیین مکان ساختمان جدید شورای شهر تصمیم بگیرند چرا که به تعویق انداختن آن به نفع مردم تبریز نیست و اگر تصمیم قطعی در خصوص مکان احداث ساختمان گرفته شود، پیش بینی می کنیم که ساختمان را تا خرداد سال ۹۵ تحویل دهیم.

گفتنی است بعد از پیشنهاد شهردار تبریز برای تعیین مکان ساختمان شورای شهر تبریز، اعضای شورا به مشاجره و بحث در خصوص مکان جدید ساختمان پرداختند.

نخست حبیب شیری آذر، عضو شورای شهر تبریز گفت: نباید تمامی امکانات و خدمات را در مرکز شهر متمرکز کنیم چرا که با این کار روز به روز بر بار ترافیکی شهر تبریز افزوده می شود و بنابرین بنده مخالف هستم که ساختمان جدید در مرکز شهر باشد.

رسول درسخوان اعلام کرد: بهتر است دیگر کار احداث ساختمان جدید شورا را به تعویق  نیندازیم چرا که ساختمان کنونی شورا به لحاظ تاریخی بودن، ممکن است با یک زلزله ای فرو بریزد و جان اعضای شورای شهر و مردم در خطر است.

ایرج شهین باهر نیز افزود: غیاب برخی اعضای کمیسیون عمران در جلسات کمیسیون، دلیل به تعویق افتادن تعیین مکان احداث ساختمان جدید شورا است چرا که برخی اعضا اصلا زحمت حضوردر جلسات را به خود نمی دهند.

وی در خصوص مکان ساختمان جدید شورا گفت: منطقه باغمیشه تبریز منطقه پر خطر تبریز از لحاظ زلزله است و ساختمان شورا را نباید در این منطقه احداث کنیم، ساختمان شورا باید در منطقه ای باشد که دسترسی مردم به آن آسان باشد.

اکرم حضرتی نیز عضو شورای شهر تبریز گفت: مکان جدید ساختمان شورا در کمیسیون قبلی تعیین شده است و با وجود اینکه این مکان در کمیسیون قبلی به تصویب رسیده شهرداری آن را به تعویق انداخته است.

شیری آذر در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی به بهانه زلزله و خط گسل، امکانات و خدمات شهری را در بخشی از تبریز متمرکز کردند و به دنبال آن توزیع عادلانه خدمات شهری در تبریز اتفاق نیفتاده است.

علی شیاری، دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: بهتر است اعضای شورای شهر تبریز در خصوص مکان جدید ساختمان شورا رای گیری کرده و نتیجه را به شهرداری برای احداث ساختمان ابلاغ کنند.

چمنی در ادامه افزود: به نظرم ساختمان فعلی شورا مکان مناسبی است نیاز نیست که ساختمانی جدیدی احداث شود.

حاجی زاده، سخنگوی شورای شهر نیز برای مکان جدید ساختمان، محل پادگان ارتش را پیشنهاد کرد.

ایران آهور نیز عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: مکان ساختمان جدید در کمیسیون قبلی تعیین شده چرا باید احداث آن را به تعویق بیندازیم.

بهروز خاماچی در ادامه نیز گفت: ساختمان کنونی شورای شهر تبریز ساختمان مناسبی برای اعضای شورای شهر است و نیازی نیست که به دنبال ساختمانی جدید باشیم و روانه کوه و بیابان شویم.

گفتنی است با شدت گرفتن اختلاف نظرهای اعضای شورای شهر تبریز، تذکری از سوی اکرم حضرتی در صحن علنی شورا بیان شد و وی گفت: چرا باید وقت جلسه امروز شورا را مختص کار تعیین ساختمان جدید شورا بکنیم؟.

دبیری، رییس شورای شهر در پاسخ گفت: مستحضرید که با قطع شدن برق و به پیشنهاد شهردار تبری بحث و گفتگو ها را در خصوص تعیین مکان ساختمان جدید آغاز کردیم.

در ادامه شهردار تبریز گفت: به نظرم بهترین مکان برای احداث ساختمان جدید شهرداری، منطقه دو کمال است.

۱۰ سال بعد مردم مسوولان را به دلیل تراکم فروشی نفرین خواهند کرد

با تذکر حضرتی، بحث و گفتگو ها در خصوص ساختمان جدید شورا پایان گرفت و در دقایق آخر جلسه شورا، باغبان، عضو شورای شهر تبریز به نطق پیش از دستور پرداخت و گفت: متاسفانه با تصویب قانون خودکفا شدن شهرداری ها در دهه ۶۰، تراکم فروشی در شهرها وکلانشهر ها شدت گرفت و اکنون ۵۰ درصد درآمد شهرداری ها از محل فروش تراکم مازاد است و باید هرگونه فروش تراکم ممنوع شود چرا که تراکم فروشی در شهر تبعات منفی زیادی دارد و ۱۰ سال بعد مردم به دلیل این اقدام، مردم را نفرین خواهند کرد.

گفتنی است در آخرین دقایق جلسه امروز شورای شهر تبریز، دو مرحله رای گیری در خصوص تعیین ساختمان جدید شورای شهر تبریز صورت گرفت و در نتیجه با اکثریت آراء، منطقه دو کمال به عنوان محل احداث ساختمان جدید شورا انتخاب شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
علی پنج‌شنبه , 18 ژوئن 2015 - 11:32

چرا اتفاقا به کوه و بیابان روی گسل بیایید تا همه درد همو بفهمیم

نظرات بسته شده است.