کد خبر : 26459
تاریخ انتشار : جمعه 5 ژوئن 2015 - 19:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آغاز رزمایش گسترده نیروهای ناتو در دریای بالتیک بسته هستند

آغاز رزمایش گسترده نیروهای ناتو در دریای بالتیک

آغاز رزمایش گسترده نیروهای ناتو در دریای بالتیک

رزمایش گسترده ناتو به رهبری آمریکا و با مشارکت ده‌ها کشتی و هواپیمای نیروهای دریایی ۱۷ کشور در دریای بالتیک آغاز شده است. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، رزمایش گسترده ناتو به رهبری آمریکا و با مشارکت ده‌ها کشتی و هواپیمای نیروهای دریایی ۱۷ کشور در دریای بالتیک آغاز شده است. مانور دریایی





رزمایش گسترده ناتو به رهبری آمریکا و با مشارکت ده‌ها کشتی و هواپیمای نیروهای دریایی ۱۷ کشور در دریای بالتیک آغاز شده است.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، رزمایش گسترده ناتو به رهبری آمریکا و با مشارکت ده‌ها کشتی و هواپیمای نیروهای دریایی ۱۷ کشور در دریای بالتیک آغاز شده است.

مانور دریایی چندملیتی بالتاپس ۲۰۱۵ روز جمعه (۱۵ خرداد / ۵ ژوئن) آغاز و تا ۳۰ خرداد برابر ۲۰ ژوئن به طول خواهد انجامید.

به نوشته تارنمای ناتو، این رزمایش در بر دارنده عملیات ضد زیردریایی، دفاع هوایی، رهگیری شناورهای دشمن فرضی و عملیات آبی-خاکی است.

رزمایش امسال در مجموع با مشارکت ۴۹ کشتی، ۶۱ هواپیما، یک زیردریایی و یک نیروی عملیات آبی-خاکی متشکل از ۷۰۰ سرباز در حال برگزاری است.

شمار کل نیروهای شرکت‌کننده در این مانور پنج هزار و ۶۰۰ نفر است.

فرمانده نیروهای ضربت و پشتیبانی ناتو می‌گوید: «این رزمایش برای نیروهای ما فرصت مغتنمی است تا به ارتقای توان همکاری متقابل و تقویت توانمندی‌های لازم برای تامین امنیت منطقه بپردازیم.»

علاوه بر ۱۴ کشور عضو ناتو، فنلاند، گرجستان و سوئد نیز در رزمایش امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش پرس تی وی، این رزمایش از بندر گِدینیای لهستان آغاز شده است و با عبور از دریای بالتیک در بندر کیل آلمان خاتمه می‌یابد.

رزمایش بالتاپس از سال ۱۹۷۱ هر ساله برگزار شده است.

این مانور ناتو در شرایط حضور پر رنگ نظامی روسیه در دریای بالتیک برگزار می‌شود.

در همین حال، امریکا نیز در پی بحران اوکراین حضور نظامی خود را در شرق اروپا تشدید کرده است.

پیشتر در ماه مارس یک کاروان خودروهای زرهی امریکا با هدف نمایش حضور نظامی امریکا و نیروهای ناتو رژه خود را در استونی آغاز کرد و با عبور از لهستان، لیتوانی، لتونی و جمهوری چک وارد آلمان شد.

از زمان آغاز تنش روسیه و غرب بر سر بحران شرق اوکراین در سال گذشته، نیروهای ناتو مانورهای نظامی خود را در امتداد مرز روسیه از جمله در کشورهای حوزه بالتیک شدت بخشیده اند.

غرب مسکو را به حمایت از نیروهای هوادار روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین متهم می‌کند. با این حال ، روسیه این ادعا را رد کرده است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.