کد خبر : 26224
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 ژوئن 2015 - 15:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لاوروف: روسیه از طرح همکاری‌های استراتژیک همه‌جانبه بین تهران و مسکو استقبال می‌کند بسته هستند

لاوروف: روسیه از طرح همکاری‌های استراتژیک همه‌جانبه بین تهران و مسکو استقبال می‌کند

لاوروف: روسیه از طرح همکاری‌های استراتژیک همه‌جانبه بین تهران و مسکو استقبال می‌کند

 وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که روسیه از طرح همکاری‌های استراتژیک همه‌جانبه بین تهران و مسکو استقبال می‌کند. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه شانگهای روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.





 وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که روسیه از طرح همکاری‌های استراتژیک همه‌جانبه بین تهران و مسکو استقبال می‌کند.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه شانگهای روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر ظریف در این دیدار اظهار داشت: اجلاس همکاری‌های شانگهای در حوزه امنیت و ثبات منطقه‌ای، اجلاس مهمی است و پرداختن به ابعاد مختلف تهدیدات امنیتی در شرایط فعلی منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: نقش روسیه هم به‌عنوان یک همسایه بزرگ و هم به‌عنوان عضو مؤثر گروه کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای نقشی مهم و با ارزش است.

وزیر خارجه کشورمان با بیان “دیدار مقامات عالی و مسئولین دو کشور در سطوح مختلف در یک سال اخیر از  رشد مطلوبی برخوردار بوده است”، ابراز امیدواری کرد آثار این دیدارها در تقویت همکاری‌های فی مابین بیش از پیش مشاهده شود.

دکتر ظریف همکاری‌های فعلی اقتصادی میان تهران و مسکو را امیدبخش دانست و افزود: مطمئناً ظرفیت‌های بسیار بیشتری در حوزه‌های مختلف همکاری‌های بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اورآسیایی اعلام آمادگی نمود تا بستر لازم برای امضای یک موافقتنامه با این اتحادیه به‌صورت مشترک فراهم گردد.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین بیان نمود که ما  آمادگی داریم روی سند همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور به‌صورت مشترک کار نماییم.

لاوروف نیز در این دیدار ضمن استقبال از روابط دو جانبه، بر توسعه روابط میان دو کشور تأکید نمود و به نقش فعال و سازنده مسکو در روند مذاکرات هسته‌ای به‌منظور دستیابی به یک توافق جامع و مطلوب اشاره کرد.

وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از افزایش همکاری‌های ایران با اتحادیه اورآسیایی، اشاره نمود که مسکو از این ایده حمایت می‌کند.

وی همچنین بیان نمود که روسیه از طرح همکاری‌های استراتژیک همه‌جانبه بین تهران و مسکو استقبال نموده و بر پایبندی این کشور به تمامی موافقتنامه‌های موجود بین دو کشور تأکید می‌نماید. به‌علاوه ما آمادگی خود را برای همکاری‌های مشترک نفتی و بانکی اعلام می‌نماییم.

لاوروف همچنین با ابراز تمایل و حمایت روسیه از عضویت ثابت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، اشاره نمود که روسیه نقش فعال ایران به‌عنوان کشور ناظر را مورد تقدیر قرار می‌دهد و معتقد است نقش ثابت این کشور می‌تواند سازمان شانگهای را در دستیابی به اهداف خود تقویت و حمایت کند.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای به‌ویژه تحولات سوریه و یمن مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت و بر دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و ضرورت مبارزه فوری و همه‌جانبه با تهدیدات مشترک گروه‌های افراط‌گرا، تروریستی و تکفیری تأکید شد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.