کد خبر : 262
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 ژانویه 2015 - 8:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چهار نرم‌افزار برتر برای دانلود از Torrent بسته هستند

چهار نرم‌افزار برتر برای دانلود از Torrent

چهار نرم‌افزار برتر برای دانلود از Torrent

به گزارش اهروصال به نقل از «تابناک»، پدیده به اشتراک‌گذاری فایل از نوع Peer-to-Peer یا آنگونه که اکنون شناخته می‌شود، پروتکل BitTorrent از زمانی که آغاز به کار کرده تا کنون به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌ها برای دانلود انواع و اقسام محتوا از روی اینترنت شناخته شده و به گونه‌ای بر این حوزه حکومت

به گزارش اهروصال به نقل از «تابناک»، پدیده به اشتراک‌گذاری فایل از نوع Peer-to-Peer یا آنگونه که اکنون شناخته می‌شود، پروتکل BitTorrent از زمانی که آغاز به کار کرده تا کنون به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌ها برای دانلود انواع و اقسام محتوا از روی اینترنت شناخته شده و به گونه‌ای بر این حوزه حکومت می‌کند.


این پدیده P۲P بسیاری از مشکلات دانلود فایل‌های حجیم از روی اینترنت را برطرف ساخته ‌و ساختاری جدید برای به اشتراک‌گذاری فایل در بین کاربران تقریبا بی‌انتها را به دست داده است؛ اما برای دانلود از تورنت نیاز به ‌یک نرم افزار Client است که ما امروز چهار نمونه از آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

چهار نرم افزار برتر برای دانلود از Torrent

۱ – uTorrent

این نرم افزار یکی از شناخته شده‌ترین و در عین حال سبک‌ترین و در عین حال دارنده بیشترین امکانات در بین نرم‌افزارهای موجود بر روی نت است. همچنین این نرم افزار Multi-Platform بوده و نسخه‌های مختلف آن برای ویندوز، لینوکس، Mac و اندروید موجود است.

این نرم‌افزار امکانات متنوعی از جمله جستجو، مدیریت پهنای باند، دانلود خودکار از RSS‌های تورنت، زمان‌بندی برای دانلود و مانند آن را داراست. مهم‌ترین نکته در خصوص آن واسط کاربری است که به رغم در اختیار داشتن مجموعه‌ای کامل از امکانات، بسیار ساده و قابل درک است.
 

چهار نرم افزار برتر برای دانلود از Torrent

تنها نکته منفی در خصوص آن را شاید باید در نصب Toolbar ها در ضمن نصب نرم افزار و همچنین وجود تبلیغات در واسط کاربری آن دانست؛ اما اگر از این موضوع صرف‌نظر کنید، می‌توان گفت ‌این بهترین برنامه Client تورنت است که حتی نرم افزار رسمی BitTorrent نیز در برابر امکانات خوب آن حرفی برای گفتن ندارد.

برای دانلود uTorrent به اینجا مراجعه کنید.

۲ – Deluge

این نرم‌افزار نیز یکی از بهترین Client‌های تورنت است که تقریبا از همه امکانات لازم از جمله DHT، مدیریت پهنای باند، UPnP، مدیریت URL و غیر برخوردار است. این نرم‌افزار یک نمونه Open Source است که از هر سه سیستم عامل ویندوز، لینوکس و Mac پشتیبانی می‌کند.

نکته متفاوت در خصوص آن اینکه عملا در راستای بهبود عملکرد طراحی شده است و تنظیمات فوق العاده آن به سادگی به شما کمک می‌کند تا عملکرد نرم‌افزار را سرعت داده و بهینه کنید. از سوی دیگر، از صد‌ها پلاگین برخوردار است که می‌توانید با ‌آن‌ها امکانات نرم‌افزار را توسعه دهید. این نرم‌افزار تقریبا یک uTorrent کامل و بدون مزاحمت‌های تبلیغاتی است.

برای دانلود این نرم افزار به اینجا مراجعه کنید.

چهار نرم افزار برتر برای دانلود از Torrent

۳ – Vuze

این نرم‌افزار چیزی بیش از یک Client برای تورنت است و در واقع یک Media Manager با قابلیت‌هایی از جمله به اشتراک گذاری ویدئو‌های HD و پخش آن‌ها، کدک‌های یک‌پارچه و مانند آن است. حتی این نرم‌افزار قابلیت رایت CD و DVD را نیز داراست.

اما نکته بد نیز در همین جای ماجراست، زیرا این امکانات بیش از حد، منجر به آن می‌شود که نرم‌افزار کمی سنگین‌تر از آنچه یک Client ساده تورنت باید باشد، از آب درآید.

برای دانلود این نرم افزار به اینجا مراجعه کنید.

چهار نرم افزار برتر برای دانلود از Torrent

۴ – Transmission QT-Win

این نرم‌افزار نیز یک نرم‌افزار قدرتمند در حوزه Client تورنت است که البته هم به شکل Client و هم ‌Server عمل می‌کند. ‌‌نسخه رسمی این نرم‌افزار تنها برای Mac و لینوکس طراحی شده؛ اما نمونه مورد بحث در اینجا، نسخه‌ای غیر رسمی از این نرم‌افزار برای ویندوز است که با نام Transmission QT-Win نام‌گذاری شده است.

هرچند واسط کاربری آن تا حد زیادی با سایر نمونه‌های مشابه متفاوت است، از امکانات سایر نمونه‌ها و همچنین نسخه رسمی آن از جمله رمزگذاری، مگنت لینک‌ها و مانند آن برخوردار است. اگر واسط کاربری چندان اهمیتی برای شما ندارد، پس Transmission یکی از بهترین Client‌های تورنت است.

برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.

چهار نرم افزار برتر برای دانلود از Torrent

همان گونه که گفته شد، به غیر از چهار نمونه معرفی شده در بالا، چندین Client برای تورنت بر روی نت به رایگان وجود دارد، از جمله qBittorent، Tixati، Tribler و مانند آن. شما از کدام Client استفاده می‌کنید و تجربه شما با آن چگونه است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.