کد خبر : 25479
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 ژوئن 2015 - 12:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حق‌طلبی امام(ره) ایران را همچون نگینی در جهان اسلام قرار داده است بسته هستند

حق‌طلبی امام(ره) ایران را همچون نگینی در جهان اسلام قرار داده است

حق‌طلبی امام(ره) ایران را همچون نگینی در جهان اسلام قرار داده است

آیت اله جواد حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگار اهروصال با اشاره به اینکه ۱۴ خرداد ماه سالروز بزرگداشت و گرامیداشت، بزرگ مرد تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: امروز در حالی ۲۶ امین سالگرد رحلت امام برگزار می شود که به برکت انقلاب امام (ره) بیداری اسلامی شکل گرفته و بسیاری از

آیت اله جواد حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگار اهروصال با اشاره به اینکه ۱۴ خرداد ماه سالروز بزرگداشت و گرامیداشت، بزرگ مرد تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: امروز در حالی ۲۶ امین سالگرد رحلت امام برگزار می شود که به برکت انقلاب امام (ره) بیداری اسلامی شکل گرفته و بسیاری از حق طلبان و آزادی خواهان به دین مبین اسلام گرایش پیدا کرده اند.

 

حاجی زاده با تاکید بر اینکه از امام خمینی (ره) به عنوان منادی دین اسلام و عدالت خواه در تاریخ یاد شده است، افزود: حق‌طلبی و آزادگی امام خمینی (ره) که برگرفته از نهضت عاشورایی است، ایران اسلامی را همچون نگینی در جهان اسلام و دژی مستحکم در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی مستکبران قرار داده است.

 

وی با اشاره به اینکه قیام خونین مردم در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ آغازگر بیداری اسلامی در منطقه بود، گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد که به برکات همان هدایت و روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت نه تنها موجب سست شدن پایه‌های حکومت ستم‌شاهی را فراهم کرد بلکه زمینه احیاء تمدن بزرگ اسلامی در جهان را هموار ساخت.

 

امام جمعه اهر به خصوصیات و ویژگی‌های فردی و شخصی امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) احترام به همسر و احترام به بزرگان است به گونه‌ای که ایشان در رعایت همه مسائل شرعی پیش قدم بود.

 

وی ادامه داد: اعتقاد امام در برابر کفار جنگ، جنگ تا رفع فتنه از عالم اسلام است و پیروی از این اعتقاد سعادت بشری را در جهان اسلام به دنبال دارد.

 

امام جمعه اهر تصریح کرد: امروزه باید اندیشه، افکار و باورهای زندگی امام راحل در میان اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان رواج پیدا کند که در عمل پیرو منویات و توصیه های امام (ره) و مقام معظم رهبری باشند.

 

حاجی زاده در پایان سخنان خود با بیان این که امام خمینی (ره) با انقلاب علیه رژیم پهلوی زندگی به همه مردم ایران بخشید، ابراز داشت: شرکت در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) بیعت مجدد مردم با مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.