کد خبر : 25100
تاریخ انتشار : جمعه 29 می 2015 - 20:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۹۰ تن گلاب در استان یزد تولید می‌شود بسته هستند

۹۰ تن گلاب در استان یزد تولید می‌شود

۹۰ تن گلاب در استان یزد تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فراوانی گل محمدی در استان یزد، گفت: ۹۰ تن گلاب در استان یزد تولید می‌شود. به گزارش اهروصال، محمدرضا ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: استان یزد به لحاظ برخورداری از گل محمدی از جایگاه خوبی برخوردار است به گونه‌ای که بیش از





مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فراوانی گل محمدی در استان یزد، گفت: ۹۰ تن گلاب در استان یزد تولید می‌شود.

به گزارش اهروصال، محمدرضا ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: استان یزد به لحاظ برخورداری از گل محمدی از جایگاه خوبی برخوردار است به گونه‌ای که بیش از ۶۷ هکتار در استان یزد به کشت این گل اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به میزان کشت گل محمدی در استان و همچنین میزان گلدهی امسال، پیش‌بینی می‌شود که بهره‌برداران امسال ۹۰ تن گلاب از ۲۵۰ تن گل برداشت شده به دست آورند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه مراسم گلاب‌گیری در استان یزد از چند روز قبل در شهرستان‌های مهریز و تفت آغاز شده، گفت: این مراسم تا پایان فصل بهار ادامه دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه گلاب‌گیری در استان یزد به دو روش سنتی و صنعتی انجام می‌شود، گفت: بخش زیادی از گلاب تولیدی استان یزد در داخل استان و در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نقاط استان یزد برای کشت گل محمدی و تبدیل آن به گلاب، شیرکوه تفت است که گلاب آن در بین مردم استان یزد از طرفداران زیادی برخوردار است و علاوه بر مصرف در صنایع غذایی به عنوان داروی گیاهی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.