کد خبر : 24423
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 می 2015 - 14:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شمخانی: دسترسی‌ فراتر از پروتکل را نمی پذیریم بسته هستند

شمخانی: دسترسی‌ فراتر از پروتکل را نمی پذیریم

شمخانی: دسترسی‌ فراتر از پروتکل را نمی پذیریم

به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور افزود: هیچ فرایندی خارج از قوانین بین‌المللی مصوب و یا دسترسی‌های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که بعدازظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر


به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور افزود: هیچ فرایندی خارج از قوانین بین‌المللی مصوب و یا دسترسی‌های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که بعدازظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد با اشاره به تقارن سوم خردادماه امسال با ایام ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) گفت: رمز پیروزی جاودانه رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، الگو گرفتن از فرزندان علی بن ابی طالب (ع) در شهادت طلبی، وفاداری به آرمان‌ها و دعا و نیایش خالصانه به درگاه حق است.

او رخدادهایی که منجر به اشغال خرمشهر و بازپس‌گیری آن از سوی سربازان پا در رکاب امام خمینی (ره) شد را تاریخ مجسم غلبه اراده ملت ایران بر خوی تجاوزگری و جنایت پیشه‌گی نظام سلطه عنوان کرد و افزود: خرمشهر نماد قدرت و عزم راسخ ملت ایران برای دفاع از اعتبار انقلاب اسلامی و تحقق وعده نصرت خداوند برای همیشه تاریخ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر تکرار پذیری حماسه خرمشهر در عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی افزود: سوم خرداد که خردمندانه آن را "روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی" نامگذاری کرده‌اند تنها یک روز در تقویم دفاع ۸ ساله نیست بلکه یک مکتب الهام بخش برای الگوگیری و عبرت‌پذیری در مسیر عبور از موانع واقعی و ساختگی پیش روی کشور است.

وی افزود: آزادی خرمشهر نشان داد که فرجام محتوم ایثار ومقاومت، پیروزی است و در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توان با قدرت ایمان و اراده بر مجهزترین و بزرگ‌ترین ارتش‌ها غلبه کرد.

شمخانی بر ضرورت بهره‌گیری بخش‌های مختلف کشور از الگوهای مدیریت جهادی و دانش برگرفته از تجارب دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: تفکر خلاقانه به همراه پشتکار، فداکاری و خطرپذیری معقول آموزه‌های مکتب خرمشهر است که با تمسک به آن می‌توان با عبور از سیم‌های خاردار، میادین مین و کانال‌های انفجاری که در قالب تحریم، تهدید و تطمیع، پیش روی پیشرفت و بالندگی مردم ایران قرار گرفته است غلبه کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی سرنوشت گروه‌های تکفیری و تروریستی و متجاوزان منطقه‌یی را با فرجام صدام و بعثیون جنایتکار قابل تطبیق عنوان کرد و افزود: صدام و حامیانش که مفتضحانه از خرمشهر بیرون رانده شدند امروز نه تنها در عراق نیستند بلکه از صحنه روزگار نیز محو شدند.

او افزود؛ شناخت درست فرصت‌ها و آسیب‌پذیری‌ها و باقی ماندن زیر پرچمدار انقلاب اسلامی و ولایت فقیه موجب تبدیل ایران به قدرت اول منطقه و لنگرگاهی برای ثبات و امنیت حتی برای دیگر کشورها شده است.

دریابان شمخانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و نقش نظام سلطه در ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشورهای مستقل تصریح کرد: مردم و برخی مسوولان خردمند کشورهای منطقه به خوبی دریافته‌اند که آمریکا و غرب صرفا به‌دنبال درگیرسازی ظرفیت‌های انسانی و تاراج منابع مادی کشورهای منطقه از طریق ایجاد بحران‌های ساختگی و اختلافات جعلی بوده و هرگز اقدامی در جهت ایجاد امنیت و رفاه در منطقه نخواهند نداشت.

نماینده مقام معظم رهبری با تشریح تغییرات اخیر در مناطق درگیری ارتش عراق با داعش در استان الانبار این کشور افزود؛ هر زمان که نیروهای مردمی و ارتش عراق شروع به پیشروی در برابر داعش می‌کنند، دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاسی غرب مشغول فضاسازی علیه آن‌ها می‌شوند و با جعل و دروغ‌پردازی تلاش می‌کنند مانع از پیروزی در مقابل تروریست‌ها شوند.

شمخانی بحران یمن را آزمونی دشوار برای سازمان ملل، کشورهای همسایه و نهادهای بین‌المللی دانست و اظهار کرد: تاریخ در مورد نهادهای بین‌المللی و کشورهایی که با سکوت و یا همراهی با متجاوزان موجب کشتار بیش‌تر مردم بی‌گناه و تخریب زیرساخت‌های یک کشور مستقل شده‌اند قضاوتی تلخ خواهد کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین یادآور شد: ایران به میانجیگری و اعلام سازمان ملل در رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن اعتماد کرد اما اگر مشخص شود این کمک‌ها تحت شرایط محاصره و ادامه بمباران‌ها به دست نیازمندان و مجروحان نخواهد رسید، اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت.

شمخانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و با تأکید بر اراده ایران برای تداوم مذاکرات با حفظ خطوط قرمز، پذیرش هر گونه زیاده‌خواهی و زورگویی را رد کرد.

وی گفت؛ همکاری‌های ایران با آژانس مطابق با فرایندهای معمول و صرفا در زمینه تاسیسات هسته‌ای خواهد بود و هیچ فرایندی خارج از قوانین بین‌المللی مصوب و یا دسترسی‌های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان مراسم سخنرانی در نشستی صمیمی به سوالات دانشجویان در موضوعات بین المللی، منطقه‌یی و داخلی پاسخ داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.