کد خبر : 24404
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 می 2015 - 12:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آمریکا به فکر «دبه» کردن است که ایران قبول نخواهد کرد بسته هستند

آمریکا به فکر «دبه» کردن است که ایران قبول نخواهد کرد

آمریکا به فکر «دبه» کردن است که ایران قبول نخواهد کرد

 نایب رئیس مجلس گفت: آمریکایی‌ها در لوزان صحبت‌هایی را مطرح کردند، اما اکنون به فکر دبه کردن هستند و ما این موضوع را قبول نمی‌کنیم. به گزارش اهروصال به نقل از گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان یگان حفاظت مجلس با تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، 





 نایب رئیس مجلس گفت: آمریکایی‌ها در لوزان صحبت‌هایی را مطرح کردند، اما اکنون به فکر دبه کردن هستند و ما این موضوع را قبول نمی‌کنیم.

به گزارش اهروصال به نقل از گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان یگان حفاظت مجلس با تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر،  گفت: این روز سمبلی برای دفاع ملت ایران تحت امر ولایت فقیه است و حرکاتی که پیرامون آزادسازی خرمشهر صورت گرفته، نشانگر یک قدرت مافوق‌الطبیعه است.

وی افزود: این جمله که “خرمشهر را خدا آزاد کرد” یک جمله طلایی و ماندگار از امام خمینی(ره) بوده و به این دلیل است که بسیاری آزادسازی خرمشهر را امری غیرممکن می‌دانستند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بنده نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای بزرگترین ویژگی امام راحل را اخلاص ایشان اعلام کردم و اینکه امام می‌فرماید “عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید” نیز به همین خصلت ایشان مرتبط است.

باهنر تصریح کرد: زمانی که از امام (ره) سوال کردند مهم‌ترین مشخصه شما چیست؟ ایشان پاسخ داد “من در تمام عمرم جز از خدا از هیچکس نترسیدم”؛ و اگر یک انسان به این مقام برسد، آنگاه به بنده خدا تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی تمام قدرت‌های مادی در یک طرف و ایران به تنهایی در طرف دیگر بود، گفت: آن زمان این صحبت‌ها را سیاسی قلمداد می‌کردند،‌ اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که کل قدرت‌های مادی در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران بودند.

نایب‌رئیس مجلس افزود: پس از جنگ جهانی دوم، تمام جنگ‌های صورت گرفته به صورت دوطرفه بود، یعنی یک طرف آمریکا و طرف دیگر شوروی سابق قرار داشت، اما در جنگ ایران و عراق بود که حتی آمریکا و شوروی هم در یک طرف ایستادند.

باهنر با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب به‌ عنوان ژاندارم آمریکا و انگلیس در منطقه خدمت می‌کرد، تصریح کرد: اما با این حال در زمان وقوع درگیری، هر بار گوشه‌ای از کشور را جدا می‌کردند، اما طی ۸ سال دفاع مقدس که هیچ کشوری حامی ایران نبود، وجبی از خاک ایران جدا نشد.

وی گفت: یکی از موضوعات دیگر اینکه در آن سال‌ها آمریکا حامی عراق و صدام بود، اما چرخش زمان باعث شد که طناب اعدام به گردن صدام بیفتد و این همان موضوع محشور کردن ظالم با ظالم است.

نایب‌رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت اینکه همانطور که در جنگ تحمیلی ما شهدایی را تقدیم انقلاب کردیم، عراقی‌ها نیز در جنگ با ایران کشته‌های زیادی داشتند، اما اکنون چه اتفاقی رخ داده که فرزندان همین کشته‌شدگان سعی دارند خود را سرباز حاج قاسم و مقام معظم رهبری نشان دهند؟ و چطور ممکن است که فرزند یک کشته شده به قاتل پدر خود عشق بورزد؟ چرا که آنها می‌دانند که پدرشان در جنگ با ایران کشته شده است.

باهنر درباره وضعیت یمن نیز، تصریح کرد: بچه‌های انقلابی یمن، نه اهل خشونت و نه اهل درگیری هستند، بلکه خواسته آنها عدم دخالت سایر کشورها و تشکیل حکومت مردمی است و ایران نیز دخالتی در این امور ندارد.

وی تصریح کرد: در لبنان نیز وضعیت به همین منوال است. در جنگ‌های ۳۳ و ۲۹ روزه، همواره به دنبال پیدا کردن یک ایرانی بودند تا اعلام کنند که ایران در این جنگ‌ها نقشی داشته است، اما هیچ وقت چنین خواسته‌ای محقق نشد.

نایب‌رئیس مجلس خطاب به غربی‌ها، گفت: بدانید، درست است که رزمنده‌های لبنانی عرب هستند، اما همگی آنها فرزندان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش وضعیت منطقه را اسفبار عنوان کرد و گفت: اکنون ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند و باید این خسارت‌ها را نیز تحمل کنند. در سوریه سربازانی که برای حفظ حکومت خود می‌جنگند، یک‌دهم داعشی‌ها هم حقوق دریافت نمی‌کنند،‌ اما دفاع آنها با عشق است و به همین دلیل کشورهای سلطه‌گر موفق به کنار زدن بشار اسد نشده و نخواهند شد.

وی درباره تشکیل گروهک‌هایی مانند القاعده و داعش، گفت: استدلال غرب برای تشکیل القاعده این بود که دیدند امام خمینی(ره) به اسلام ناب عزت بخشید اما آنها با تشکیل این گروهک‌ها به دنبال بدنام کردن اسلام بودند.

نایب‌ رئیس مجلس درباره مسائل هسته‌ای، گفت: ما یک بازی بُرد- بُرد را دنبال کرده‌ایم و بر همان اساس نیز جلو می‌رویم. ما معتقدیم که استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای حرام است، اما استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم.

باهنر درباره نمایندگان دلواپس نیز، گفت: اکنون عده‌ای دلواپس هستند و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد ندارند، اما در مقابل عده‌ای دیگر فکر می‌کنند که در صورت عدم دستیابی به توافق هسته‌ای تمام برنامه‌های کشور برهم خواهد ریخت که این افراط و تفریط است. ما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد کامل داریم و از طرف دیگر عدم دستیابی به توافقات هسته‌ای نیز کشور را به بُن‌بست نخواهد کشاند.

وی اظهار داشت: البته ما نمی‌گوییم که دلواپس نباشید، اما این دلواپسی تنها به دلیل مکار بودن طرف مقابل باشد، وگرنه تیم مذاکره‌کننده از بچه‌های انقلابی و کاملا قابل اعتماد نظام هستند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: نکته دیگر اینکه آمریکایی‌ها در لوزان صحبت‌هایی را مطرح کردند، اما اکنون به فکر دبه کردن هستند و ما این موضوع را قبول نمی‌کنیم.

باهنر تأکید کرد: اگر حس کنیم که آنها قصد دارند که بازی بُرد- بُرد را به بازی بُرد- باخت تبدیل کنند، ما مشکلی نداریم و این بازی را شروع خواهیم کرد.

وی افزود: البته ما بازی بُرد- باخت را از زمانی آغاز کردیم که دو ژاندارم امام‌خمینی(ره) را دستگیر کردند، اما اکنون ببینید که ظرف این ۵۰ سال چهره آنها چگونه و چهره امام راحل چگونه است.

نایب‌ رئیس مجلس به جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: ما در آن زمان تجربه،‌ سلاح و طرفدار نداشتیم، در حالی که امروز همه توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی را داریم. اکنون حاضر به ادامه بازی بُرد-باخت هستیم، هر چند که معتقدیم می‌توان با بازی بُرد- بُرد مذاکرات را پیش برد.

باهنر در پاسخ به این سؤال که عاقبت مذاکرات هسته‌ای را چگونه می‌بینید؟ گفت: ما تمام سناریوها را روی میز داریم و با توجه به مسائل مطرح شده بازی را تغییر خواهیم داد.

وی افزود: سناتورهای آمریکایی در ظاهر یا باطن با دولت‌شان در مذاکرات مخالف هستند، اما ما چنین مشکلی نداریم و در نهایت دولت و مجلس زیر نظر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات تصمیم‌گیری خواهند کرد.

نایب‌ رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط و نظارت مجلس بر دولت یازدهم، گفت: بنده معتقدم که بار تمام مشکلات بر دوش دولت بوده و مجلس تنها نقشه راه را تبیین می‌کند. هیچ وزیری نیست که حداقل ۱۰ مخالف جدی در مجلس نداشته باشد، اما هزینه استیضاح بالا بوده و ما نیز باید به دنبال حفظ منافع نظام و مردم باشیم.

باهنر در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا صلح با آمریکا برخلاف آرمان‌های امام راحل است یا خیر؟ تصریح کرد: این موضوع بستگی به مکان و زمان دارد. امام(ره) فرموده بودند که اگر ما از گناهان آمریکا بگذریم از گناهان آل‌سعود نخواهیم گذشت، لذا این موضوع بستگی به منافع ملی و نظر مقام معظم رهبری دارد و تنها خط قرمز ما رژیم اشغالگر قدس است که هیچ‌گاه آن را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اتحاد اصول‌گرایان برای پیروزی در انتخابات مجلس، گفت: این حس اتحاد بیشتر از دفعات قبل است، زیرا اصلاح‌طلبان آماده شرکت در انتخابات هستند و ما نیز باید در این زمینه اتحاد داشته باشیم.

انتهای پیام/

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.