کد خبر : 24391
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 می 2015 - 12:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جایگزینی صنعت و تکنولوژی‌های پاک با صنایع آلوده نیاز امروز کشور است بسته هستند

جایگزینی صنعت و تکنولوژی‌های پاک با صنایع آلوده نیاز امروز کشور است

جایگزینی صنعت و تکنولوژی‌های پاک با صنایع آلوده نیاز امروز کشور است

 معاون محیط زیست گفت: جایگزینی صنعت و تکنولوژی‌های پاک با صنایع آلوده نیاز مهم امروز کشور بوده که این مهم نیاز ویژه کانون‌های صنعت از جمله استان مرکزی است. به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید متصدی ظهرامروز در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت‌محیط زیست استان مرکزی در اراک با اشاره به





 معاون محیط زیست گفت: جایگزینی صنعت و تکنولوژی‌های پاک با صنایع آلوده نیاز مهم امروز کشور بوده که این مهم نیاز ویژه کانون‌های صنعت از جمله استان مرکزی است.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید متصدی ظهرامروز در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت‌محیط زیست استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه باید مدیران ارشد اجرائی و صنعتی در راستای رفع مشکلات موجود از صنایع آلاینده با جدیت گام بردارند اظهار داشت: جایگزینی صنایع پاک به جای صنایع آلاینده باید در اولویت اقدامات و هدفگذاری مدیران ارشد اجرائی و صنعتی این استان قرار گیرد.

وی افزود: در فعالیت‌های عمرانی و اجرایی یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توسعه پایدار و متوازن پیوست مطالعات زیست محیطی بوده که این مهم اساس و مبنای فکری دولت نهم در حوزه مدیریت زیست محیطی است.

معاون محیط زیست تصریح کرد: در این راستا حضور و مشارکت مردم بسیار مهم بوده و در تمام فعالیت‌ها تحقق این مهم سبب می‌تواند مشکلات ناشی از توسعه غیر متوازن را مرتفع کرده و می‌تواند در راستای تعادل بخشی به رد پای اکولوژیک در کشور کمک کند و تاثیرگذار باشد.

متصدی با اشاره به اینکه بین صنعت و محیط زیست ارتباط وجود دارد گفت: این ۲ بخش نباید جدا از یکدیگر باشند و و اگر صنعت بتواند فرآیند زیست‌محیطی را دنبال کند علاوه بر حفظ منابع پایه می‌تواند از شرایط اقتصادی و درآمدی بهتر برخوردار شود که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌هایی که کم‌ترین مصرف و بیشترین اثربخشی را با کم‌ترین سطح آلودگی داشته باشند نیاز اصلی و مهم صنعت بوده و این امر مستلزم تدبیر و راهبری هدفمند بوده و صنایع آلاینده باید بپذیرند که دیگر کارآیی ندارند و باید به سبب فرسودگی و به منظور قرار نگرفتن سرمایه‌های پایه کشور در معرض خطر آلودگی تغییراتی اساسی را در سیستم خود ایجاد کنند.

معاون محیط‌زیست تصریح کرد: حراست از داشته‌های محیطی و منابع ارزشمند زیستی و انسانی از مهم‌ترین و الصلی‌ترین رسالت‌های متخصصان محیط زیست کشور بوده که به منظور تحقق این مهم باید از تمامی ابزارهای قانونی به منظور تحقق مدیریت مطلوب زیستی استفاده کنند.

متصدی با اشاره به اینکه در حفاظت از محیط زیست تنها یک سازمان نباید کار انجام دهد گفت: در حفاظت از محیط زیست مجموعه‌ای از فرآیندها، دستگاه‌ها و اقدامات و فرامین اجرایی باید دخیل باشند و همکاری کنند و علاوه بر این بخش‌ها مشارکت آگاهانه مردم نیز نقشی تاثیرگذار دارد.

وی افزود: سمن‌ها به عنوان بازوان قدرتمند در سازمان محیط زیست هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و مطابق با آمار سال ۹۲ تعداد ۳۰۰ سمن فعال وجود داشته و این مهم در حال حاضر به بیش از ۷۰۰ سمن افزایش یافته که تبیین کننده حضور مردمی در تصمیم سازی‌ها و راهبری کردن اقدامات زیست محیطی است.

معاون محیط‌زیست کشور تصریح کرد: با توجه به هدفگذاری درست در سیاست‌های بازدارنده آلاینده‌ها آلودگی شهر اراک از ۱۸۰ روز ناسالم به ۵۰ روز ناسالم در سال گذشته رسیده و این مهم باید با جدیت دنبال شود و ادامه پیدا کند زیرا کم‌ترین سهل انگاری در این بخش سبب ایجاد خسارت‌های سنگین بر سلامت و منابع پایه است.

متصدی با اشاره به کاهش روزهای ناسالم در اراک گفت: تعداد روزهای ناسالم در این کلانشهر باید به صفر برسد و صنایع آلاینده باید در راین راستا گام بردارند زیرا در حال حاضر سبب اصلی آلودگی کلانشهر اراک صنایع هستند و این مشکل باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.