کد خبر : 23622
تاریخ انتشار : جمعه 22 می 2015 - 10:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه‌های حجت‌الاسلام راشد یزدی پیرامون تربیت فرزند بسته هستند

توصیه‌های حجت‌الاسلام راشد یزدی پیرامون تربیت فرزند

توصیه‌های حجت‌الاسلام راشد یزدی پیرامون تربیت فرزند

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه علمیه با تاکید بر تشکیل خانواده‌ای اخلاق مدار پیرامون تربیت فرزند نکاتی را توصیه کرد.  به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت السلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در جمع مردم بیرجند با تبریک اعیاد شعبانیه و تولد امام حسین (ع)، اظهار داشت: قدم به قدم پرورش ائمه





خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه علمیه با تاکید بر تشکیل خانواده‌ای اخلاق مدار پیرامون تربیت فرزند نکاتی را توصیه کرد.

 به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت السلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در جمع مردم بیرجند با تبریک اعیاد شعبانیه و تولد امام حسین (ع)، اظهار داشت: قدم به قدم پرورش ائمه برای ما درسی  بزرگ در راستای آموزش و پرورش  فرزندان مان است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: در زندگی هر کس مواقع حساسی وجود دارد که خداوند پدید می آورد و انسان باید به درستی از آن استفاده کند.

استاد اخلاق حوزه  علمیه با اشاره به ماه شعبان  گفت: تولد حضرت حسین بن علی (ع) اگر لحظه لحظه آن را بنگریم برای ما درس است و از مواقع حساسی که هر مسلمان باید در زندگی خود غنیمت شمرد همین اعیاد است.

وی افزود: خلق خویی انسان از شش مکان به او می‌رسد که این مکان‌ها عبارتند از  سلب پدر،  رحم مادر، دامن مادر، محیط منزل، محیط جامعه و مکان آموزشی  6 مکانی هستند که  همه با هم دست به دست می‌دهند وخلق و خوی  انسان را می‌سازند.

 راشد یزدی بیان کرد: انسان هرچه ازجهات فیزیک و روحی  در جامعه دارد از این ۶ مکان است  که به او می‌رسد وشخصیت وی را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وجود خلقیات از وراثت بسیار خارق العاده است، اظهار داشت: حساسیت زیاد بر روی فرزندان  زمینه ساز ناسازگاری و  تغییرات رفتاری در آنها می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه رحم مادر در ساخت و ساز انسان بسیار اثر می‌گذارد و تاثیر فوق العاده‌ای بر روی شخصیت فردی او دارد، اظهار داشت: صفات مادری نجابت، صداقت، فرهنگ بالای مادر  فرزند را می‌سازد.

راشد یزدی با اشاره به اینکه سهم جسمی و روحی هر انسان در جسمش از مادر بیشتر پر شده است، گفت: سالم ترین فرزند امام حسین (ع) است که از بهترین مادر فاطمه زهرا (س) و الگو ترین پدر علی ابن ابیطالب به وجود آمده است.

وی بیان داشت: در شخصیت سازی  امام حسن (ع) و امام حسین (ع)  بازی کردن با کودکان نمونه بارزی  است واین روحیه در شخصیت آنها  نقش اساسی داشته  واین درحالی است که امروز والدین به ویژه پدران نیز در تربیت فرزندان خود باید به این نکات توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه  یکی از گرفتاری‌های بزرگ که خانواده‌ها امروزه مبتلا به آن هستند مسئله نسل جوان است، بیان داشت: یکی از دستورات پیامبر (ص) این است که با نوجوانان نرم حرف بزنید و آسان بگیرید.

راشد یزدی بیان کرد: خانه انسان از مکان‌های مقدسی است که نباید حرف و کلام و رفتار زشت در آن محیط صورت گیرد.

انتهای پیام/ ب

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.