کد خبر : 23609
تاریخ انتشار : جمعه 22 می 2015 - 7:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازگشت تحرک به بازار مسکن با افزایش مبلغ وام بسته هستند

بازگشت تحرک به بازار مسکن با افزایش مبلغ وام

بازگشت تحرک به بازار مسکن با افزایش مبلغ وام

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن به تامین مسکن گروه‌های متوسط در شهرهای میانی کمک می‌کند و می‌تواند تحرک را به بازار مسکن بازگرداند. به گزارش اهروصال به نقل از گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،علی چگینی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی





خبرگزاری تسنیم: مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن به تامین مسکن گروه‌های متوسط در شهرهای میانی کمک می‌کند و می‌تواند تحرک را به بازار مسکن بازگرداند.

به گزارش اهروصال به نقل از گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،علی چگینی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره افزایش وام خرید مسکن اظهار کرد: براساس چارچوب اولیه این طرح حداقل یکسال و حداکثر سه سال مدت انتظار دریافت این وام است.

 

 

وی افزود: یعنی اگر فرد اقدام به دریافت وام کند و سپرده‌گذاری را در بانک انجام دهد پس از یکسال می‌تواند وام مورد نظر را دریافت کند.

 

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر میزان تولید در بازار مسکن کاهش یافته است و این بازار در رکود به سر می‌برد، تصریح کرد: افزایش مبلغ وام می‌تواند بهبود را به این بازار برگرداند.

 

 

چگینی خاطر نشان کرد: وام خرید مسکن به گروه‌های میان‌درآمد کمک می‌کند تا بتواند تامین مسکن کنند.

 

 

وی با اشاره به این‌که اقتصاد کشور در رکود به سر می‌برد و بخش مسکن نیز تحت تاثیر این رکود است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده برای افزایش مبلغ وام افراد در گام اول باید سپرده‌گذاری کنند.

 

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که بدین ترتیب تا حدی نقدینگی جذب می‌شود و بعد از آن سرمایه وارد گردش می‌شود، تصریح کرد: این مبلغ چون سرمایه پرقدرتی نیست آثار منفی در بازار نخواهد داشت و فقط می‌تاند به گرم‌شدن بازار مسکن کمک کند.

 

 

چگینی تاکید کرد: اجرای این طرح می‌تواند برآیند مثبتی را در فرآیند اقتصادی کشور به وجود بیاورد و بازار مسکن را نیز دچار شوک قیمتی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.