کد خبر : 23603
تاریخ انتشار : جمعه 22 می 2015 - 6:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: تمام قدس متعلق به ما است بسته هستند

معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: تمام قدس متعلق به ما است

معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی: تمام قدس متعلق به ما است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تمام قدس متعلق به یهودیان است و این رژیم بابت ساخت‌وساز در این مناطق عذرخواهی نخواهد کرد. به گزارش اهروصال به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زیپی هوتولی معاون جدید وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنج‌شنبه) با اعلام اینکه اسرائیل درباره سیاستهای خود





خبرگزاری تسنیم: معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تمام قدس متعلق به یهودیان است و این رژیم بابت ساخت‌وساز در این مناطق عذرخواهی نخواهد کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زیپی هوتولی معاون جدید وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنج‌شنبه) با اعلام اینکه اسرائیل درباره سیاستهای خود در قدس از جامعه بین‌المل عذرخواهی نخواهد کرد. وی در توجیه ادعاهای خود به متون مذهبی اشاره کرد که این سرزمین را متعلق به یهودیان خوانده بودند.

سخنان هوتولی بیانگر نفوذ افراط گرایان در کابینه جدید بنیامین نتانیاهو است و از همین رو این موضوع که نتانیاهو حقیقتا به دنبال سازش با فلسطینیان است را زیر سوال می‌برد.

هوتولی ۳۶ ساله یکی از افراط گرایان جوان در حزب لیکود به شمار می‌رود که از ساخت و سازها در کرانه باختری حمایت کرده و مخالف تحویل این مناطق به فلسطینیان است. با توجه به پیروزی شکننده نتانیاهو در انتخابات و ناتوانی وی در تشکیل یک کابینه قدرتمند به نظر می‌رسد عناصری مانند هوتولی به راحتی می‌توانند در روند مذاکرات سازش اختلال ایجاد کنند.

وی در جمع تعدادی از دیپلکاتهای اسرائیلی با بیان اینکه اسرائیل بیش از حد برای جلب نظر جامعه بین‌الملل تلاش کرده و در عوض باید از حقوق خود دفاع کند گفت: ما باید به حقوق خود در این سرزمین بازگردیم. این سرزمین مال ما است. تمام این سرزمین متعلق به ما است. ما برای عذرخواهی به این مکان نیامده‌ایم.

هوتولی در ادامه گفت: ما از جامعه بین‌الملل انتظار داریم که حق ساخت خانه برای یهودیان در هر کجای سرزمین خود را به رسمیت بشناسد.

هرچند هوتولی مدیریت برنامه‌های روزانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد اما نتانیاهو مسئول سیاست خارجی این رژیم باقی خواهد ماند.

نتانیاهو در جریان کمپین انتخاباتی خود با بیان اینکه اجازه تشکیل یک دولت فلسطینی در دوره تصدی خود را نخواهد داد باعث ناراحتی بسیاری از متحدان غربی خود شد.

این درحالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار روز چهارشنبه خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد به راه‌حل دو دولت متعهد باقی خواهد ماند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.