کد خبر : 23597
تاریخ انتشار : جمعه 22 می 2015 - 6:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روش پوپولیستی برای جلب اعتماد مردم در دراز‌مدت به درد نمی‌خورد بسته هستند

روش پوپولیستی برای جلب اعتماد مردم در دراز‌مدت به درد نمی‌خورد

روش پوپولیستی برای جلب اعتماد مردم در دراز‌مدت به درد نمی‌خورد

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور گفت: جلب اعتماد مردم دو روش دارد. روش پوپولیستی، هیجانات و تحریکات و روش عقلانی، مدبرانه و اصولی. شاید بتوان با روش پوپولیستی موج‌سواری‌هایی کرد و به اهداف رسید. ولی در دراز‌مدت این روش به درد نمی‌خورد. به گزارش اهروصال به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر





خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور گفت: جلب اعتماد مردم دو روش دارد. روش پوپولیستی، هیجانات و تحریکات و روش عقلانی، مدبرانه و اصولی. شاید بتوان با روش پوپولیستی موج‌سواری‌هایی کرد و به اهداف رسید. ولی در دراز‌مدت این روش به درد نمی‌خورد.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مجمع عادی و فوق‌العاده خانه احزاب ایران که صبح روز گذشته در وزارت کشور برگزار شد، گفت: از نظر بنده در بازگشایی فعالیت خانه احزاب تاخیر به وجود آمد و ما انتظار داشتیم پس از شروع به کار دولت، خانه احزاب بتواند یک ماهه کار خود را آغاز کند ولی ۲۱ ماه طول کشید تا خانه احزاب باز شود. ضمن اینکه وزارت کشور به صورت جدی در این زمینه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت کشور بحث بازگشایی خانه احزاب بود، افزود: امیدواریم از این به بعد فعالیت خانه احزاب تسریع شود و منظم و هدف‌دار و توام با موفقیت منجر به این شود که گام‌های بلندی در حوزه تقویت احزاب داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه نظر دولت از ابتدای شروع به کار، تقویت احزاب و جناح‌های سیاسی بود، خاطرنشان کرد: پایه اصلی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی کار تشکیلاتی و حزبی و منسجم کردن نیروها در ساختار است تا مردم تکلیف خود را با تفکرات و جریان‌های سیاسی بفهمند و رفتار دولت نیز ضابطه‌مند شود و چگونگی برقراری رابطه احزاب و دولت مشخص شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه همه کشورهای مترقی دنیا در عرصه دموکراسی، احزاب خود را فعال کرده‌اند، اظهار داشت: اساس کار احزاب، مشارکت و قانون است و اگر هر کدام از این دو دچار مشکل شوند در رفتار احزاب دچار مشکل می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه پایه قدرت در نظام دموکراسی بر اراده مردم گذاشته شده است، گفت: احزاب به عنوان تشکلی که در ساماندهی قدرت موثر هستند باید ذره ذره قدرت را از تک تک افراد بگیرند و سرمایه اجتماعی را از مردم بگیرند تا بتوانند حوزه قدرت را مدیریت کنند.

“پایه اصلی مشارکت و اعتماد عمومی است؛ رفتار ما در سیاست باید به گونه‌ای باشد که رضایت‌مندی و اعتماد مردم جلب شود. جلب اعتماد مردم دو روش دارد. روش پوپولیستی، هیجانات و تحریکات و روش عقلانی، مدبرانه و اصولی. شاید بتوان با روش پوپولیستی موج‌سواری‌هایی کرد و به اهداف رسید. ولی در دراز‌مدت این روش به درد نمی‌خورد و باید احزاب سرمایه اجتماعی را کسب کنند و اگر احزاب با روش عقلانی و مدبرانه عمل کنند حوزه قدرت وسیعی پیدا می‌کنند.”

رحمانی‌فضلی یادآور شد: امیدواریم منشا حرکت و مبداء کارمان رضایت خدا باشد.

وی گفت: در زمان مشروطیت درد، درد قانون بود ولی هم اکنون هم نابسامانی‌ها، ناهنجاری‌ها و تک‌روی‌ها را در حوزه دولتی و عمومی باید در عدم اعتقاد به قانون یا قانون‌گریزی جست‌وجو کنیم.

وزیر کشور با طرح این پرسش که چرا بعد از ۱۰۰ سال نتوانستیم قانون را در کشور نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: باید احزاب پرچمدار و جلودار قانون‌گرایی باشند و باید در پذیرش قانون استقامت کنند.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: امیدوارم مجمع عمومی خانه احزاب به عنوان بخش حقوقی و صنفی خانه احزاب موجب تقویت قانونگرایی شود.

وی گفت: در شرایط کنونی با توجه به فضایی که در کشور و منطقه حاکم است و دو انتخاب مهم پیش‌رو داریم لزوم توجه به قانون و منافع ملی و همدلی و همراهی ده چندان است.

وزیر کشور گفت: علت‌العلل ایجاد جریان‌های فرقه‌ای انحرافی، فقر و جهل و تعصب است. با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی و امنیتی منطقه که نقطه مشترک آن مقابله با جمهوری اسلامی است ما در شرایط حساسی هستیم و منشاء بیداری اسلامی در این منطقه است.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ما وقتی می‌توانیم اثرگذار باشیم که بستر مقاومت و همدلی و همراهی در داخل باشد. پایه قدرت ما در داخل رضایت عمومی مردم و همدلی و همزبانی آنهاست و ما به عنوان گروه سیاسی نقش بزرگی در ایجاد رضایت‌مندی داریم.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش روی ما صحنه آزمایشی برای ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: رقابت‌های سیاسی برای دموکراسی و مردمسالاری دینی، نشاط، رونق و مشارکت بیشتری را به وجود می‌آورد. البته منوط به اینکه این رقابت‌ها تبدیل به مجادله نشود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مبنای رقابت باید اخلاق و قانون باشد، به حضار گفت: واقعا خانه احزاب را جای فعالیت صنفی قرار دهیم.

انتهای پیام/

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.