کد خبر : 22820
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 می 2015 - 15:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فتح خرمشهر اوج ایثارگری در دفاع از ملت را به نمایش گذاشت بسته هستند

فتح خرمشهر اوج ایثارگری در دفاع از ملت را به نمایش گذاشت

فتح خرمشهر اوج ایثارگری در دفاع از ملت را به نمایش گذاشت

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: رزمندگان ایران در جریان آزادسازی خرمشهر ایثارگری را در دفاع از ملت و مردم خود به طور کامل به جهانیان نشان دادند. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، سردار جلیل بابازاده در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر که در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ





فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: رزمندگان ایران در جریان آزادسازی خرمشهر ایثارگری را در دفاع از ملت و مردم خود به طور کامل به جهانیان نشان دادند.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، سردار جلیل بابازاده در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر که در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ گواه این است که سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر با دلاوری‌ها، ازجان گذشتگی و مقاومت رزمندگان اسلام تحقق یافته است که این روز مختص سپاه و بسیج نبوده بلکه متعلق به تمامی مردم ایران است.

وی گفت:‌ روز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری لقب گرفته است که آزاد‌سازی خرمشهر نماد واقعی و بیان‌گر فداکاری و ایثار رزمندگان در دوران ۸ ساله دفاع مقدس است چرا که رزمندگان در یک مصاف نابرابر توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: صدام،‌ رئیس جمهور وقت عراق در زمان شروع جنگ اعلام کرده بود که در طول مدت یک هفته تهران را اشغال می‌کند و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان هدف اصلی خود عنوان کرد ولی پایداری مردم، ایثار رزمندگان و در رأس آن‌ها رهنمودهای امام راحل(ره) مانع این کار شد که برگزاری این گونه مراسم‌ها باعث یادآوری وقایع آن دوران به مردم می‌شود.

بابازاده تصریح کرد: فرماندهان نظامی که بعد از جنگ از کشورهای مختلف به ایران آمده و مناطق جنگی ۸ سال دفاع مقدس را دیده بودند به صراحت اذعان می‌کردند که در چنین منطقه‌ای مقاومت کردن بسیار سخت است ولی رزمندگان ایران ایثارگری را در دفاع از ملت و مردم خود به طور کامل به جهانیان نشان دادند.

وی بیان کرد: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ که جنگ شروع شد،‌تصرف خوزستان در مرحله اول به دلیل دارا بودن ذخایر نفتی و رودخانه‌های بزرگ و نیز امکان دسترسی به آب‌های خلیج فارس  از جمله مهم‌ترین اهداف دشمن بود که در مقابل حملات نیروهای بعثی به خرمشهر رزمندگان ایرانی ۳۴ روز با کم‌ترین امکانات و تجهیزات از شهر دفاع کردند که بعد از شهادت این رزمندگان خرمشهر سقوط کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: عملیات‌های بسیاری برای آزاد‌سازی خرمشهر انجام شد که موفقیت‌آمیز نبود که دلیل آن وجود بنی‌صدر در رأس نیروهای نظامی بود که بعد از عزل رئیس جمهور وقت ایران و فرماندهی امام(ره) عملیات‌های موفق‌تری به انجام رسید و سرانجام در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد.

بابازاده افزود: از نظر تجهیزات نظامی ایران در مقابله با عراق بسیار با مشکل مواجه بود که این عملیات با یاری خدا، ایمان و باور رزمندگان در طول ۲۵ روز و در ۳ مرحله با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.