کد خبر : 22215
تاریخ انتشار : جمعه 15 می 2015 - 16:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای از یوم النکبه، غارت، شرارت، اشغال، فزون طلبی و انسان کشی رسمیت یافته است بسته هستند

از یوم النکبه، غارت، شرارت، اشغال، فزون طلبی و انسان کشی رسمیت یافته است

از یوم النکبه، غارت، شرارت، اشغال، فزون طلبی و انسان کشی رسمیت یافته است

به گزارش اهروصال، آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی و تبریک سالروز بعثت رسول الله الاعظم اظهار داشت: یکی از اهداف رسالت و بعثت انبیاء مخصوصاً رسول الله الاعظم مسائل تعلیم و تربیت است . وی با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین علی

به گزارش اهروصال، آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی و تبریک سالروز بعثت رسول الله الاعظم اظهار داشت: یکی از اهداف رسالت و بعثت انبیاء مخصوصاً رسول الله الاعظم مسائل تعلیم و تربیت است .

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه ۲۶ نهج البلاغه افزود: با مقایسه زندگی و خصوصیات رفتاری مردم در قبل و بعد از بعثت نبی مکرم اسلام روشن و پیداست که رسول الله الاعظم از چنین انسان ها و جاهایی تمدن، زندگی، توحید و معنویت را برای جامعه بشری به ارمغان آورد که اگر انسان به تاریخ مراجعه نماید خواهد دید که پیامبر اسلام بشریت را از  اوضاع عجیبی مانند زنده بگور کردن دختران، شرک، میگساری، فسق و فجور و امثال اینها که گریبانگیر جامعه آن روزی بود، نجات داد.

حاجی زاده عدالت اجتماعی را از دیگر اهداف بعثت بر شمرده و گفت: خداوند سبحان پیامبران مخصوصاً رسول الله الاعظم را مبعوث نموده است تا در بین مردم قسط و عدالت اجتماعی را برقرار نمایند. پس کسانی که توفیق خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را دارند، باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در این مورد که نسخه و دستور العمل برای دولتمردان است، توجه نموده و ضمن ساده زیستی با مردم مرتبط باشند و خودشان را تهذیب نمایند که در غیر اینصورت در جامعه تأثیر گذار نخواهند بود که امیدوارم انشاالله با توجه به رسالت و فرهنگ علوی و فاطمی و فرمایشات حضرت آقا بتوانیم با اصلاح نفس و عمل به نکاتی که مطرح می فرمایند دنبال عدالت اجتماعی، تعلیم و تربیت بوده باشیم.

امام جمعه اهر با اشاره به ۲۵ اردیبشهت روز جهانی خانواده، مسئله خانواده را را با اهمیت دانسته و تصریح کرد: در اسلام و متون دینی به این مسئله اشاره شده است و لازم است والدین محترم و مربیان جامعه به خانواده از نظر اعتقادی و رفتاری بیشتر توجه نمایند و سرمایه گذاری بکنند و توجه داشته باشند که مسائل اخلاقی و اعتقادی جزو سلامت و بهداشت روانی و روحی فرزندان و خانواده است و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی که از راه های مختلف اعم از ماهواره و امثالهم مسئله خانواده را مورد تهدید قرار داده اند، توجه نموده و با ترویج ارزش های اسلامی با این مسائل مقابله نمایند که اگر غفلت نمائیم افراد دیگر مغز فرزندان و کودکان جامعه را پر خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به یوم النکبه، سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس ادامه داد: از روزی که رژیم اشغالگر قدس، اسرائیل غاصب اعلام موجودیت نموده، غارت، شرارت، اشغال، فزون طلبی و انسان کشی  را جزو برنامه های تاریک و سیاه خود قرار داده و سعی نموده است که  دنیا را قبضه نماید که در راستای همین اهداف شوم دنیا را با جنایت ها پر کرده و در منطقه آتش جنگ را با برنامه ریزی و سیاست خود شعله ور نموده اند، که همانطور که مشاهده می کنید،  در رأس این جنایت ها، دولت های اسلامی و خائنین حرمین که متأسفانه نام خود را مسلمان گذاشته اند، چطور با ذلت نوکری صهیونیست ها و آمریکائی ها را می کنند که برای پایان دادن به این ظلم جنایت ها باید ملت ها طبق فرمایش حضرت امام(ره) به شعار بسنده نکنند و از دولت های خود بخواهند تا دولت ها با تجهیزات در مقابل اسرائیل بایستند و برای همیشه اسرائیل، این غده سرطانی را از صفحه روزگار حذف نمایند.

حاجی زاده تصریح کرد: در عین حالیکه در یمن پنج روز آتش بس اعلام شده بود متأسفانه دیدید که چطور آل سعود این آتش بس را نقض نموده و چطور مردم مظلوم یمن را زیر چکمه های خونین خود له نموده و به خاک و خون می کشند. متأسفانه جوامع بین المللی و برخی کشورهای اسلامی همجوار نه تنها سکوت نموده بلکه با این متجاوزین همراهی می نمایند و از خود نمی پرسندکه این جنایت ها و خون ریزی ها تا به کی؟!

امام جمعه اهر ادامه داد: سعودی ها علاوه بر ارتکاب جنایت در یمن و محصور نمودن آن برای جلوگیری ازرسیدن آذوقه و دارو، جسارت خود  به جایی رسانده اند که اخیراً اعدام آیت اله شیخ نمر ابن باقرالنمر را که عالمی ربانی، فردی خدمتگزار و دارای جایگاه خاص علمی و تقوایی است، اعلام نمودند. چقدر اینها نوکری غرب و صهیونیست ها را می کنند؟ آیا این اهانت به امت اسلامی نیست؟ اُفّ برشما که نام خود را مسلمان گذاشته اید! آیا این اهانت به وجدان بشری نیست؟ به کدام جرمی؟ که البته کور خواندند، چرا که به محض اعلام این مسئله با اعتراضی که حوزه های علمیه و آگاهان دنیا نمودند، قطعاً نمی توانند این کار را انجام دهند که اگر انجام دهند خودشان را نابود خواهند کرد. لذا ما نیز همطراز با سایر آگاهان دنیا و حوزه های علمیه این جسارت را بشدت محکوم می نمائیم.

خطیب نماز جمعه در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به استان اذربایجان شرقی یادآور شد: امیدواریم این سفر، برای استان و شهرستان ها پر برکت بوده باشد که در این میان شهر ما نیز در زمینه های مختلف دارای مشکلاتی است و قرار است طی نامه ای این مشکلات توسط مسئولین شهرستان به ریاست محترم جمهوری منعکس شود که عمده ترین مشکل ما راه اهر تبریز است که امیدوارم انشاالله در این سفر مورد توجه ریاست محترم جمهوری و دولت خدمتگزار بوده باشد و این سفر به خوشی و خوبی و با برکت انجام یابد.

امام جمعه اهر در ادامه افزود: کشتی نجات حامل کمک های مردمی ایران راهی یمن شده که امیدوارم انشاالله موانع برطرف شده و موانعی ایجاد نشود تا بلکه این اقلام دارویی و غذایی در اسرع وقت به دست این عزیزان برسد که شاهد هستید با کوچکترین بهانه ها سنگ اندازی می کنند که واقعاً جای تعجب است، نوع دوستان و بشر دوستان کجا هستند، آنهائی که دنیا را با این شعار ها پر کرده اند و خودشان نمی گذارند کسی به اینها کمک نموده و مواد غذایی و دارو به اینها برساند.

حاجی زاده در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید مزدوران، مزد بگیران و نوچه های خود را  جمع کرده تا برای به هم ریختن اوضاع منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی نقشه کشیده و راه حلی بیابند که الحمدالله ایران اسلامی با صلابت تمام مسائل خود را به پیش برده و در مسئله مذاکره هم انشاالله اینطور خواهد بود، منتهی من این نکته را خدمتتان عرض می نمایم که مسائل کشور و مملکت ما به مسائل مذاکره و موفقیت و عدم موفقیت آن گره نخورده و حیات ما به آن بسته نیست و برای همین مسئولان نظام باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی تلاش نمایند و اقتصاد مقاومتی رها نکنند و لازم است تمام ذکر و هم و فکر ما بحث مذاکره نباشد که مقام معظم رهبری می فرمایند: مطالبه ما از مسئولین این بوده است که گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید، خوشبختانه اخیراً یکی از مسئولین محترم صریحاً گفت، که ما به طرف مقابل هیچ اعتمادی نداریم و این خیلی چیز خوبی است . شما ببینید چقدر به ما اعتماد دارد و ما را عزیز به بار می آورد که انشاالله با تمام عزت و با پشتیبانی مقام معظم رهبری و امت اسلامی در مقایل غربی های زبون کارمان را به پیش خواهیم برد و اینها هیچ غلطی نخواهند توانست بکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.