کد خبر : 21465
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 می 2015 - 11:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تلاش برای تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و ترکیه در تبریز بسته هستند

تلاش برای تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و ترکیه در تبریز

تلاش برای تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و ترکیه در تبریز

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، در این آیین گسترش همکاری‌های مشترک علمی بین‌المللی و ایجاد تعاملات گسترده با سایر دانشگاه های جهان و به ویژه  با دانشگاه های کشورهای منطقه را از جمله برنامه راهبردی این دانشگاه بیان کرد و گفت: دانشگاه تبریز آماده هر گونه همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، در این آیین گسترش همکاری‌های مشترک علمی بین‌المللی و ایجاد تعاملات گسترده با سایر دانشگاه های جهان و به ویژه  با دانشگاه های کشورهای منطقه را از جمله برنامه راهبردی این دانشگاه بیان کرد و گفت: دانشگاه تبریز آماده هر گونه همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه های دنیا و به خصوص کشورهای منطقه و اسلامی است که در این میان دانشگاه های کشور ترکیه به خاطر مشترکات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی در اولویت می باشند.

دکترپورمحمدی، در ادامه با تاکید بر اینکه، تاسیس مراکز علمی مشترک و گسترش همکاری های علمی و آموزشی بین ملت ها و کشورها موجب توسعه سایر همکاری های مشترک خواهد شد، تصریح کرد: دو کشور ایران و ترکیه ظرفیت های زیادی نسبت به سایر کشورهای منطقه دارند که باید از این تانسیل ها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه دو کشور و ملت استفاده شود. رییس دانشگاه تبریز اضافه کرد: نزدیک به ۴۰ تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌های مختلف دنیا و به ویژه با اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز در قالب "پروتکل مولانا"  منعقد شده و بیش از ۲۰ دانشجوی خارجی نیز در سال گذشته جذب این دانشگاه شده و در اردیبهشت امسال هم نشست روسای دانشگاه‌های منطقه قفقاز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. رییس دانشگاه تبریز، در ادامه با بیان اینکه بر اساس رتبه‌بندی جدید دانشگاه لایدن در سال ۲۰۱۴، این دانشگاه رتبه ۴۹۲ دنیا، ۶۳ آسیا و دوم ایران را کسب کرد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (ISC )، این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جامع جزو ۶ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

سفیر ترکیه در ایران، نیز در این نشست با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی هر دو کشور خواستار گسترش همکاری های مشترک در همه عرصه ها و به خصوص فعالیت های آموزشی و پژوهشی مختلف شد. رضا هاکان تکین، با بیان اینکه تا به حال یک بار از دانشگاه تهران و دو بار از دانشگاه تبریز بازدید کرده است، تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت و ظرفیت این دانشگاه بوده و در حد توان از تاسیس دانشگاه مشترک در تبریز حمایت نموده و همه همکاریهای لازم را انجام خواهم داد. سفیر ترکیه در ایران، در ادامه روابط دو کشور را ریشه‌ای و ارزشمند بیان کرد و افزود: این روابط و ارتباطات دوستانه باعث توسعه کشورها و ملت ها می شود که باید این ارتباط همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.