کد خبر : 21078
تاریخ انتشار : شنبه 9 می 2015 - 18:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاریخی‌شدن اقدام خلبان ایرانی در مقابل آل‌سعود‌‌ بسته هستند

تاریخی‌شدن اقدام خلبان ایرانی در مقابل آل‌سعود‌‌

تاریخی‌شدن اقدام خلبان ایرانی در مقابل آل‌سعود‌‌

مراسم پاسداشت خلبان شجاع ایرانی کاپیتان صداقت‌نیا با عنوان «پرواز غیرت» امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد؛ مراسمی که این خلبان ایرانی از شرم زیبای خود پیش چشمان رهبری گفت و جنایات آل سعود در تهدید هواپیمای حامل داروی ایرانی به راهزنی تعبیر شد. به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هشتم اردیبهشت‌ماه





مراسم پاسداشت خلبان شجاع ایرانی کاپیتان صداقت‌نیا با عنوان «پرواز غیرت» امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد؛ مراسمی که این خلبان ایرانی از شرم زیبای خود پیش چشمان رهبری گفت و جنایات آل سعود در تهدید هواپیمای حامل داروی ایرانی به راهزنی تعبیر شد.

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هشتم اردیبهشت‌ماه ۹۴ بود که موضوع تهدید هواپیمای مسافری ایرانی، که حامل دارو‌ بود، توسط ناوگان جنگنده آل سعود در آسمان صنعا‌ و بی‌توجهی خلبان ایرانی به تهدیدات غیرانسانی جنگنده‌های سعودی، به یکباره در اغلب رسانه‌های دنیا منتشر شد.

‌در آن روز یک فروند ایرباس مسافری ایرانی ‌حامل دارو و کمک‌های بشردوستانه‌ با هدایت کاپیتان صداقت‌نیا وارد فرودگاه صنعا در یمن شد اما متجاوزان سعودی با استفاده از جنگنده‌‌های خود مانع فرود این هواپیما در فرودگاه صنعا شدند.

این در حالی است که صداقت‌نیا بدون توجه به اخطار جنگنده‌‌ها عزم خود را جزم کرده بود که در فرودگاه صنعا فرود آید و هنگامی که جنگنده‌‌های آل‌ سعود متوجه شدند تهدیدات آنها هیچ تأثیری بر سکان‌دار هواپیمای مسافری ایران ندارد، تنها راهکار خود برای مقابله با امدادرسانی به مردم مظلوم یمن را بمباران باند فرودگاه صنعا و برج مراقبت این فرودگاه دیدند.

این شجاعت خلبان ایرانی در بی‌توجهی به تهدیدات غیرانسانی آل سعود و غیرت‌ افراد حاضر در این پرواز،‌ الگویی برای همه دنیا در ‌فتوت و جوانمردی‌‌ بود و نشان از این داشت که غیرت و قدرت ایرانی با توکل به خدا و پشتیبانی ملت در مقابل هیچ متجاوزی سر خم نخواهد کرد.

وجود همین غیرت، کلید برگزاری مراسمی با عنوان «پرواز غیرت» در خبرگزاری فارس شد؛ بر خود دیدیم از این حمیت و مردانگی مردانِ مرد قدردانی کنیم و در این عرصه چه کسی بهتر از خلبان این پرواز که با غیرت اسلامی و ایرانی خود در مقابل تهدیدات رژیم متجاوز آل سعود سر خم نکرد و باج نداد.

یک روز بعد از بروز اتفاق مذکور، جزئیات کامل پرواز را از زبان کاپیتان صداقت‌نیا منتشر کردیم تا شاید ذره‌ای از این غیرت را برای خواننده بازگو کرده باشیم؛ اما این رضایت ما را حاصل نکرد؛ کار، کار بزرگی بود و نمی‌شد با یکی دو خبر‌ از کنار آن گذشت، تصمیم گرفتیم در گامی بلند‌تر، مردانگی این مردان مرد را ارج نهیم و در قالب مراسمی صمیمی از تلاششان برای مردم مظلوم یمن به نمایندگی از ملت ایران ‌قدردانی کنیم و این کلید آغاز برنامه امروز «پرواز غیرت» در خبرگزاری فارس شد.

‌موضوع را ابتدا با کاپیتان صداقت‌نیا مطرح کردیم؛ در صحبتش مهربانی خاصی داشت اما با تحکمی مردانه اصلاً استقبال نکرد، بارها در همان تماس اول تأکید کرد که مایل نیست در این‌ باره صحبت اضافه‌‌ای داشته‌ باشد و همان جزئیاتی که قبلاً منتشر شد کافی است؛ اما بالأخره خبرنگار بودیم و با این پاسخ‌ها کوتاه نمی‌آمدیم، بارها تماس گرفتیم و با ارائه دلایل مختلف از کاپیتان خواستیم که درخواست ما را قبول کند، و بالأخره تلاش‌ها نتیجه داد و این آغازی بود برای برگزاری مراسم «پرواز غیرت».

از اعضای‌ کمیسیون‌های مختلف مجلس و تنی چند از مسئولان برای برگزاری این مراسم تجلیل، دعوت به عمل آمد، بالأخره روز ۱۹ اردیبهشت از راه رسید، از ساعات اولیه صبح ‌آخرین هماهنگی‌ها هم با کاپیتان انجام‌ و بعدازظهر ۱۹ اردیبهشت مراسم آغاز شد.

سر در خبرگزاری فارس به استقبال کاپیتان‌ صداقت‌نیا رفتیم و در گام اول بازدید از تحریریه خبرگزاری انجام شد، دوستان و همکاران خبرنگار با شور و شعفی خاص از خلبان در مورد جزئیات پرواز و حال و هوای آن روز پرسیدند و در خاتمه اعضای تحریریه برای غیرت اسلامی و ایرانی این خلبان کف زدند و صلوات فرستادند.

پس از آن به سالن اصلی رفتیم و این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز‌ و سپس خوش‌آمدگویی و سخنرانی مدیرعامل خبرگزاری فارس شروع شد.

‌سید نظام‌الدین موسوی: اقدام کاپیتان ایرانی در مقابل راهزنی خلبانان اجاره‌ای آل‌سعود تاریخ‌ساز شد‌

در ابتدا‌ مدیرعامل خبرگزاری فارس به ایرادات سخنانی درباره پرواز مذکور‌ جنایات آل سعود و لزوم حمایت از مردم مظلوم یمن پرداخت.

بنا به گفته سید نظام‌الدین موسوی‌ «اقدام کاپیتان ایرانی در مقابل راهزنی خلبانان اجاره‌ای آل‌سعود تاریخ‌ساز شد».‌

وی اظهار داشت: از هر واژه و سخنی که به کار گیریم قطعاً‌ اقدام بزرگ کاپیتان صداقت‌نیا و همراهان ایشان را در پرواز غیرت توصیف نخواهد کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس از حضور مسئولان و نمایندگان مجلس در مراسم تقدیر از تیم «پرواز غیرت»، سپاسگزاری کرد و گفت: اقدام خلبان ایرانی و تیم همراه در مقابله با جنگنده‌های آل‌سعود که مانع از رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شده بودند بسیار بزرگ بود.

موسوی گفت: پرواز حامل کمک‌های بشردوستانه به یمن توسط راهزنی خلبان‌های اجاره‌ای آل‌سعود از رسیدن به هدف جا ماند و قطعاً شجاعت و جرأت تیم پروازی برای تلاش نسبت به فرود در فرودگاه یمن تاریخ‌ساز شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شنیدن جزئیات اقدام تیم پروازی ایرانی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به یمن بسیار ستودنی است، افزود: اینکه با چه جرأت و شجاعتی که هر لحظه امکان دیدن مرگ جلوی چشمان در تیم پروازی وجود داشت، گمان نمی‌کنم، جز اعتقاد و ایمان و باور حقیقی به جایگاه وحدانیت انسان را آرامش ببخشد.

وی تاکید کرد: باور ندارم که اقدام تیم پروازی ایران در مقابل حملات متعدد جنگنده سعودی برای رساندن داور و کمک به مردم یمن فقط برای انسانیت باشد، بلکه آرامش و جسارت خلبان ایرانی نشان از جایگاه والای اعتقادی او دارد.

موسوی با بیان این که حرکت هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن با وجود تهدیدهای پیاپی و بدون توجه به خشم شدید آنان بسیار ارزشمند است، گفت: هر چند که هواپیمای ایرانی توفیق رساندن کمک‌ها را نداشت، اما این حرکت قطعا تاریخ‌ساز شد.

وی گفت: هم اکنون خبرگزاری فارس در منطقه و حتی یمن مخاطبان بسیاری دارد و جزء برترین سایت‌های خبری یمن محسوب می‌شود که پس از انتشار خبر در خبرگزاری فارس با واکنش مثبت مردم منطقه و یمن در حمایت از این اقدام همراه بود.

کاپیتان صداقت‌نیا: خجالت زده چشم زیبای رهبرم/ کاش از این پرواز برنمی‌گشتم

بنابراین گزارش در ادامه‌ مراسم «پرواز غیرت»، کاپیتان صداقت‌نیا پشت تریبون رفت و درباره اتفاق فرودگاه صنعا و جزئیات واقعه توضیحاتی داد.

خلبان شجاع هواپیمای حامل کمک‌های انسان دوستانه ایران برای یمن گفت که سربازی از این مملکت دستوری از رهبر انقلاب و ملت داشت و چون کار را تمام نکرد نباید برمی‌گشت و در حال حاضر پیش رهبر و ملت خجالت‌زده هستم.
‌صداقت‌نیا با بیان اینکه خود را شایسته این تقدیر نمی‌دانم گفت: سربازی از این مملکت دستوری از ملت داشت و چون کار را تمام نکرد نباید برمی‌گشت و در حال حاضر پیش رهبر و ملت خجالت‌زده هستم.

وی ادامه داد: این سناریو را خداوند برای رهبر و ملت تقدیر کرد تا به همه دوستان و دشمنان اقتدار ملی که پشتوانه آن ایمان است، را نشان دهد.

کاپیتان صداقت‌نیا با بیان اینکه سلاح‌های خطرناکی در دست قوم بی‌دین آل‌سعود است، گفت: افرادی که این سلاح‌های خطرناک را به دست این قوم بی‌دین سپرده‌اند، امروز به آنها مدعی شده‌‌اند که چرا نمی‌توانند جلوی یک هواپیمای مسافری غیرمسلح را با جنگنده‌های فوق پیشرفته بگیرند.

وی اظهار داشت: آرزو می‌کردم کاش از این پرواز برنمی‌گشتم ضمن آنکه به همراهان خود هم اعلام کردم که این حرکت ناجوانمردانه آل‌سعود قطعاً مثل بمب منفجر می‌شود.

این خلبان شجاع ایرانی گفت: این جانب زمانی که بعد از این اتفاق محضر رهبر انقلاب اسلامی رفتم، به ایشان عرض کردم کاش خجالت چشم زیبای شما را نمی‌کشیدم که مقام معظم رهبری فرمودند «کار به‌جایی کردید که برگشتید، اگر خواستیم باز کمک به یمن بفرستیم، شما را می‌فرستیم».

وی ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان اظهار داشت: آقای عرب‌نژاد فردی شایسته است که سرمایه و شرکت خود را برای این نظام و این کشور بدین گونه در اختیار ملت قرار می‌دهد در حالی که در برخی از شرکت‌های هواپیمایی این شجاعت وجود ندارد.

کاپیتان صداقت‌نیا اظهار داشت: در پرواز مذکور زمانی که جنگند‌ه‌های عربستانی به ما اعلام کردند در یکی از فرودگاه‌های متروک نظامی عربستان به زمین بنشینیم، هدفشان این بود که مقابل این اراده مردم مسیر ما را به جایی هدایت کنند که کسی نبیند و نشنود و پس از آن تهمت و افترا را آغاز کند.

وی با بیان اینکه در این پرواز ۳ تن از بانوان غیرتمند نیز حضور داشتند گفت: قطعاً اگر به فرودگاه متروک مورد هدف عربستان می‌رفتیم ما را دستگیر و کمک‌ها را از ما می‌گرفتند و با این وضعیت به زندان هم می‌رفتیم بنا بر این همانجا تصمیم گرفتم که بهتر است روی هوا منفجر شویم تا اینکه به عربستان برویم اما اراده به قدری قوی بود که جرأت تعرض پیدا نکردند.

رسایی: منتظر مراسم تقدیر هیئت دولت از خلبان ایرانی هستیم

در ادامه مراسم پرواز غیرت، ‌حجت‌الاسلام حمید رسایی ‌با اشاره به اینکه این مراسم تنها تقدیر از یک خلبان نیست، بلکه نشان دادن همیت و غیرت جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی است گفت: من به نمایندگی از تمام حضار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دست خلبان صداقت‌نیا را می‌بوسم که چنین تصمیم درستی را اتخاد و اقدام شجاعانه‌ای انجام دادند.

وی با اشاره به این که جنگ آینده جنگ تجهیزات، سپرده‌های بانکی، جنگ رسانه‌ها نیست، بلکه جنگ بین اراده‌هاست، تصریح کرد: اگر اراده قوی باشد، در این پیچ تاریخی موفق خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاپیتان صداقت‌نیا این اراده را به همراه داشت و توانست تصمیم درستی را اتخاذ کند، خاطر نشان کرد: من انتظار دارم به غیر از خبرگزاری فارس مراکز رسمی مانند مجلس شورای اسلامی و دولت از برادر عزیزمان تقدیر و تشکر کنند، به همین دلیل حتماً به آقای لاریجانی رئیس مجلس این موضوع را منتقل خواهم کرد.

رسایی با اشاره به اصل ۱۵۴ قانون اساسی که به حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران به مستضعفان و مظلومان جهان اشاره دارد، تصریح کرد: تجلیل از خلبان هیچ منتی نیست، بلکه وظایف مردم و مسئولان ایران بر اساس این اصل حمایت از مظلومان دنیا است.

وی گفت: اگر خاک پرست هم باشیم و کاری به دین و دیانت هم نداشته باشیم، این ضرب‌المثل چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است یک اشتباه و غلط محض است،۲ چطور حضرت زینت (س) در یک روز ۱۸ مصیبت عظیم دید و نفرمود چراغ خانه باید روشن بماند.

رسایی تصریح کرد: گاهی مواقع چراغ خانه‌ها باید خاموش شود، تا چراغ مسجد روشن شود. ما در جنگ تحمیلی خلبان‌هایی داشتیم که برای بمباران به مراکز حساس عراق می‌رفتند، اما با دیدن یک عابر پیاده و غیرنظامی از بمباران صرف نظر می‌کردند و حرکتی که کاپیتان صداقت‌نیا انجام داد، از همین جنس است و خلبان مجبور است، در یک اقدام شجاعانه هواپیما را از یمن بازگرداند.

وی با اشاره به این که من در این مراسم می‌خواهم انتقادی از وزیر امور خارجه کنم، گفت: وقتی مردم و ملت ایران شعار دفاع از مظلوم می‌دهند و مرگ بر آل سعود و آمریکا می‌گویند، به جای آنکه بیایند از این اقدام شجاعانه تقدیر کنند، پیام تبریک به وزیر امور خارجه عربستان ارسال می‌کنند.

این نماینده مجلس ‌گفت: امیدوارم هر چه زودتر شاهد برگزاری مراسم تقدیر از این خلبان غیرتمند ایرانی در هیات دولت باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: عراقی‌ها و یمنی‌ها راه جمهوری اسلامی را پیش گرفته‌اند

‌‌در ادامه‌ مراسم تجلیل از صداقت‌نیا، عبدالرضا عزیزی ‌گفت: اقدام کاپیتان صداقت‌نیا درس بزرگی به جهانیان و مخصوصا آمریکا داد که ایرانیان همیشه آماده شهادت هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اقدام این کاپیتان شجاع نشان داد که ایرانیان همیشه پشت سر ولایت هستند و ما هر چه داریم، از خون شهدا داریم و اگر اعتباری در جهان داریم، به خاطر خون شهدا و ایثارگری مردم ما است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر همه منطقه ناامن است و ایران امن است، به خاطر رهبری مدبرانه حضرت امام (ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری و خون شهداست.

وی با تشکر از کاپیتان صداقت نیا اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری دستور دهند، تحصیلات، شغل و مسئولیت را کنار می‌گذاریم و باز هم جهاد می‌کنیم.

این نماینده مجلس گفت: آمریکا بسیار از ایران متنفر است و قطعا اگر چنین امنیتی در ایران وجود نداشت، آمریکا بلایی بدتر از آنچه که بر سر لیبی آورد، به سر ایران می‌آورد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما اعتمادی به آمریکا نداریم، گفت: اگر آمریکا زورش به ایران می‌رسید، حتما آن کاری را که با لیبی کرد و تجهیزات هسته‌اش را بار کشتی کرد و به آمریکا برد، حتما آن کار را هم با ما می‌کرد، ولی وجود افراد شجاعی مثل کاپیتان صداقت‌نیا، خانواده شهدا و همچنین مقام معظم رهبری جرات چنین کاری را به آنها نمی‌دهد.

وی افزود: در قضیه سوریه خیلی‌ها از جمله روسیه جا زدند، ولی مقام معظم رهبری فرمودند که باید آنجا مقاومت کرد، چرا که آنجا خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی و اسرائیل است.

عزیزی تصریح کرد: جنگ لیبی روی دیگر آل سعود را به جهانیان نشان داد، اگر چه ما می‌دانستیم اینان دست بوس اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها هستند، ولی ظاهرا خودشان را خادم حرمین شریفین می‌دانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اینان خادم حرمین نیستند و سرزمین مقدس عربستان را غصب کرده‌اند، گفت: اینان خائن بر حرمین هستند و با کمک اسرائیلی‌ها برادران مسلمان خودشان را می‌کشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولتمردان سعودی با چنین اقداماتی موجبات سقوط خودشان را فراهم می‌آورند.

عزیزی تصریح کرد: فکر می‌کنم مردم یمن از ما جلوترند و مردمی شجاع هستند، زیرا ما شاید گاهی در صحبت‌هایمان مراعات مردم شیخ‌نشین حوزه خلیج فارس را می‌کنیم و مستقیما چیزی به آنها نمی‌گوییم،  ولی آنها می‌گویند قطر، امارات، ترکیه، کویت، عربستان، اسرائیل و آمریکا همه دست در یک کاسه دارند و همه با داعشی‌ها هستند و آنها داعش را به وجود آورده‌اند.

وی افزود: یمنی‌ها می‌گویند این کشورها با کمک داعش در کشورهای مسلمان در حالی که دم از دموکراسی می‌زنند و ادعای حقوق بشری‌ آنها گوش جهانیان را کر کرده است، ناامنی ایجاد می‌کنند و جنگ به وجود می‌آورند و کودکان و زنان را می‌کشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه یمنی‌ها مثل عراقی‌ها فهمیدند که باید راه جمهوری اسلامی را بروند، در حالی که مصری‌ها راه را به بیراهه رفتند و به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها اعتماد کردند و رهبر آنها مرسی به جای اینکه الان باید رئیس جمهور باشد، در تک سلولی است و دارند حکم اعدامش را صادر می‌کنند.

این نماینده مجلس بیان داشت: مردم شیعه و سنی عراق هم پشت سر ولایت و طبق فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی علیه داعش می‌جنگند.

در‌ مراسم «پرواز غیرت»،‌ همچنین سردار رستم قاسمی نیز به ایراد سخنانی پرداخت.

در پایان مراسم هدایای مختلفی از سوی خبرگزاری فارس، سازمان هواپیمایی کشوری، بانک ایران‌زمین، بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و ارگان‌های دیگر به کاپیتان صداقت‌نیا اهدا شد.

همچنین از تمبر یادبود «پرواز غیرت» با حضور کاپیتان صداقت‌نیا، ‌مسئولان حاضر و نمایندگان مجلس رونمایی شد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.