کد خبر : 20825
تاریخ انتشار : جمعه 8 می 2015 - 11:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نامه سرگشاده دانشجویان به میرزاده/ بدحجابی در دانشگاه آزاد فضای علمی را مخدوش کرده/افزایش ۳۰ درصدی شهریه‎ها منصفانه نیست بسته هستند

نامه سرگشاده دانشجویان به میرزاده/ بدحجابی در دانشگاه آزاد فضای علمی را مخدوش کرده/افزایش ۳۰ درصدی شهریه‎ها منصفانه نیست

نامه سرگشاده دانشجویان به میرزاده/ بدحجابی در دانشگاه آزاد فضای علمی را مخدوش کرده/افزایش ۳۰ درصدی شهریه‎ها منصفانه نیست

زمانی که بعضی از دانشجویان با پوشش‌های نامناسب در سطح دانشگاه تردد می‌کنند، این امر به‌خودی‌خود می‌تواند موجبات از بین رفتن آرامش روانی دیگر دانشجویان را فراهم کند. به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ نیوز، روز گذشته حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در





زمانی که بعضی از دانشجویان با پوشش‌های نامناسب در سطح دانشگاه تردد می‌کنند، این امر به‌خودی‌خود می‌تواند موجبات از بین رفتن آرامش روانی دیگر دانشجویان را فراهم کند.

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ نیوز، روز گذشته حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در استان مازندران در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران حضور پیدا کرد و به بازدید از دو واحد دانشگاهی این استان نیز پرداخت، از سویی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‎های آزاد استان، پس از اطلاع از حضور وی خواستار دیدار با میرزاده و بیان مطالباتشان شدند که باوجود تلاش تشکل‌ها، این دیدار صورت نگرفت و مجبور شدند مطالباتشان را در قالب نامه‌ای به میرزاده بیان کنند.

متن کامل نامه بدین شرح است:
 

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی

جناب آقای دکتر میرزاده

سلام علیکم

در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین به نام «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» شده است و با توجه به اینکه دانشجویان نیز عضوی از ملت بزرگ ایران به‌شمار می‌آیند و دانشگاه مبدأ همه تحولات بوده و دانشجو نیز چشم بیدار مردم، این فرصت حضور شما در استان مازندران را غنیمت شمرده و چند نکته مهم که در امر تحول تولید علم کشور بسیار مفید است، به اختصار بیان می‌کنیم:

۱. با توجه به اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان موتور محرک کشور از نظر علمی هستند، لذا توجه ویژه در جذب اساتید مجرب و دارای کارنامه علمی درخشان، سهم به‌سزایی در پیش‌برد اهداف علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد؛ به‌همین منظور گاهی اوقات احساس می‌شود اساتیدی به مجموعه علمی می‌پیوندند که صلاحیت لازم را برای تصدی این امر ندارند و این خود باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود که جبران کردن آن هزینه زیادی را بر جامعه دانشگاهی و رشد علمی کشور تحمیل می‌کند لذا از جنابعالی تقاضا داریم که حساسیت و دقت بیشتری نسبت به جذب اساتید در هیئت‌های علمی به خرج دهید تا مسئولیتی که بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است، به‌نحو احسن به سرانجام مقصود برسد.

۲. یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این چند سال اخیر در دانشگاه آزاد مطرح بوده، بحث حجاب و پوشش دانشجویان در سطح دانشگاه است؛ جناب آقای دکتر میرزاده! همان‌طوری که شما نیز مطلع هستید، امنیت و آرامش روانی یکی از پارامترهای پیشرفت تحصیلی است، به‌همین منظور زمانی که بعضی از دانشجویان با پوشش‌های نامناسب در سطح دانشگاه تردد می‌کنند، این امر به‌خودی‌خود می‌تواند موجبات از بین رفتن آرامش روانی دیگر دانشجویان را فراهم کند و علاوه بر اینکه به‌عنوان یک آسیب جدی در حوزه فرهنگی محسوب می‌شود، می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگزار در بحث مخدوش کردن فضای علمی دانشگاه و لطمه به تمرکز دانشجویان در این‌باره، نقش‎آفرینی کند.

با تجربه‌هایی که برخی از دانشگاه‌های موفق در کشور داشته‌اند، مشاهده کردیم که با سروسامان دادن به بحث پوشش در دانشگاه، پیشرفت تحصیلی محسوسی حاصل شده، به‌همین دلیل از شما خواستاریم به اعتراض انبوه دانشجویانی که از این وضعیت به ستوه درآمده‌اند، پاسخ داده و همت خود را برای اجرای هنجارهای شرع اسلام در محیط دانشگاه آزاد اسلامی به‌کار بندید.

۳. مطالبه دیگری که از جنابعالی داریم، درباره تمکین به قانون در مورد افزایش شهریه‌های ثابت! و متغییر است؛ با توجه به اینکه شما به‌عنوان بالا‌ترین مقام مسئول در دانشگاه آزاد قلمداد می‌شوید، توقع ما این است که نظر به نارضایتی‌های به‌وجود آمده به‌دلیل اتفاقات غیرمنتظره و غیرعادی اخیر (افزایش ۳۰درصدی شهریه‌ها)، پیام نارضایتی دانشجویان و خانواده‌های ایشان را درک کرده و در راستای رفع این نگرانی‌ها گام بردارید.

همچنین از جنابعالی توقع داریم که افزایش‌هایی که در شهریه صورت می‌گیرد، منصفانه‌تر باشد تا خانواده دانشجویان که با کلی امید و آرزو فرزندان خود را به دانشگاه می‌فرستند، زیر بار این افزایش شهریه و احیاناً هزینه‌های گزاف شانه خم نکنند.

۴. با توجه به اینکه جنابعالی با حداقل اطلاع‌رسانی به استان مازندران تشریف آورده‌اید، از شما به‌عنوان یک فرد دانشگاهی انتظار می‌رفت که لااقل یک جلسه را به دیدار با فعالان دانشجویی و نخبگان علمی دانشگاه‌های آزاد استان مازندران اختصاص می‌دادید تا دانشجویان به‌صورت حضوری درد و دل‌ها و خواسته‌های خود را با شما در میان بگذارند و این مطالبات در پیچ‌وخم‌های بروکراسی اداری نماند.

امیدواریم که در دیگر حضورهای شما در دانشگاه‌ها، شاهد دیدار و جلسه مشترک شما با دانشجویان نیز باشیم، تا این کوتاهی به‌عنوان بی‌توجهی شما به مطالبات دانشجویی قلمداد نشود.

فعالان دانشجویی و نخبگان علمی دانشگاه‌های استان مازندران مطالبه‌گری در دفاع از حقوق علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند و با بیان آن در این نامه، مختصر پیگیری را من‎باب این امر صورت داده و از مسئولان امر و به‌ویژه شخص جنابعالی مجدانه درخواست می‌کنیم که به‌عنوان عالی‌ترین مسئول دانشگاه آزاد، به حقوق حقه دانشجویان اهتمام ورزیده و با همت هرچه بیشتر، به منویات مقام معظم رهبری در زمینه رسالت اصلی دانشگاه‌ها، جامه عمل بپوشانید.
 

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

«تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان مازندران»

 
انتهای پیام/ط

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.