کد خبر : 20806
تاریخ انتشار : جمعه 8 می 2015 - 11:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کتاب‌های ممنوعه در نمایشگاه کتاب/فروش واقعی نمایشگاه چقدر است؟ بسته هستند

کتاب‌های ممنوعه در نمایشگاه کتاب/فروش واقعی نمایشگاه چقدر است؟

کتاب‌های ممنوعه در نمایشگاه کتاب/فروش واقعی نمایشگاه چقدر است؟

باید از مسئولان وزارت ارشاد این سوال را پرسید که آیا آمار فروش غذاخوری ها و ساندویچی های اطراف نمایشگاه را نیز در رقم ۲ میلیاردی اعلام شده حساب کرده اند یا خیر. چراکه آمار اعلام شده به قدری نامعقول بوده که به نظر می رسد بدون احتساب فروش مواد غذایی، دستیابی به این رقم





باید از مسئولان وزارت ارشاد این سوال را پرسید که آیا آمار فروش غذاخوری ها و ساندویچی های اطراف نمایشگاه را نیز در رقم ۲ میلیاردی اعلام شده حساب کرده اند یا خیر. چراکه آمار اعلام شده به قدری نامعقول بوده که به نظر می رسد بدون احتساب فروش مواد غذایی، دستیابی به این رقم در طول روز اول نمایشگاه به شدت غیر واقعی جلوه می کند.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا نمایشگاه کتاب تهران از  16 اردیبهشت ماه کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و پذیرای علاقه‌مندان کتاب است.

هرچند بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح روز سه شنبه با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، رییس نمایشگاه افتتاح شد اما همچنان بعد از ورود به نمایشگاه نمی‌توان ادعا کرد که نمایشگاه به طور رسمی آغاز شده است.

 

در این بین اما نکته جالب توجه اینجاست که آمار ارائه شده از سوی مسئولان نمایشگاه کتاب برای فروش روز اول این مجموعه ۲ میلیارد تومان از طریق فروش کارت خوان ها اعلام شد. این در حالی است که مشاهدات خبرنگار دانا از نمایشگاه کتاب نشان می دهد اکثر دستگاه های کارت خوان در غرفه های نمایشگاه تا عصر روز گذشته قطع بوده است.

 

این مسئله نشان می دهد که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد روی به بازی با اعداد و ارقام آورده اند. این در حالی است که در گذشته بیش از توجه به آمار فروش، آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه اعلام می شد، اما وزارت ارشاد دولت یازدهم در سال گذشته و امسال، هیچ آماری از بازدید کنندگان اعلام نکرده است.

 

در این باره البته باید از مسئولان وزارت ارشاد این سوال را پرسید که آیا آمار فروش غذاخوری ها و ساندویچی های اطراف نمایشگاه را نیز در رقم ۲ میلیاردی اعلام شده حساب کرده اند یا خیر. چراکه آمار اعلام شده به قدری نامعقول بوده که به نظر می رسد بدون احتساب فروش مواد غذایی، دستیابی به این رقم در طول روز اول نمایشگاه به شدت غیر واقعی جلوه می کند.

 

از سوی دیگر اما خبر می رسد کتاب های نویسندگان مسئله دار و معاند نظام نیز در برخی غرفه ها به فروش می رسد. در این باره شنیده می شود حتی برخی غرفه هایی که این کتاب را برای فروش در اختیار ندارند، برای جذب مخاطبان بیشتر، با جوسازی و ادعای کذب فروش کتاب افراد مسئله دار، در پی کشاندن جمعیت به سمت غرفه های خود هستند.

 

البته علی فریدونی، مدیر کمیته نظارت محتوایی بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، از جمع آوری بیش از ۱۰ عنوان کتاب در بخش بین الملل نمایشگاه خبر داد و گفت:  این کتاب‌ها از سوی برخی ناشران خارجی عرضه شده بود که ارزیابان کمیته نظارت محتوایی نسبت به عرضه آن‌ها در نمایشگاه به ما اطلاع داده و ما نیز تذکر لازم جهت جمع آوری کتاب از سطح نمایشگاه را به ناشر ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در این کتاب‌ها مواردی وجود داشت که به جعل عنوان «خلیج فارس» پرداخته بودند، همچنین برخی کتاب‌ها با محتوای ترویج فرقه‌گرایی و عرفان‌های کاذب از سوی ناشران خارجی عرضه شده بود که آنها نیز جمع‌آوری شدند.

فریدونی افزود: بخشی از این تخلفات از سوی ناشران عربی و بخشی دیگر از سوی ناشران لاتین انجام شده بود،  که حجم تخلفات ناشران عربی بیشتر بود.

در پایان نیز باید یادآور شد که جمعیت بازدید کننده از نمایشگاه کتاب در سال جاری نسبت به سال گذشته خلوت تر بوده و همین مسئله حال و هوای سردی را در نمایشگاه کتاب حکمفرما کرده است.

انتهای پیام/

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.