کد خبر : 20804
تاریخ انتشار : جمعه 8 می 2015 - 11:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زبان درازی چند باره وزیر خارجه عربستان/ آقای ظریف در کنار تبریک، تذکر هم بدهید بسته هستند

زبان درازی چند باره وزیر خارجه عربستان/ آقای ظریف در کنار تبریک، تذکر هم بدهید

زبان درازی چند باره وزیر خارجه عربستان/ آقای ظریف در کنار تبریک، تذکر هم بدهید

قطعاً دستاورد دیپلماسی لبخند برای کشور ما چیزی جز پر رو شدن دشمن را به دنبال نداشته است و بهتر است آقای ظریف دست از دیپلماسی مدارا و سر خم کردن جلوی دشمنان برداشته و اندکی هم با سیاست اقتدار با دشمنان و کسانی که به ایران اتهام می‌زنند برخورد کند. به گزارش اهروصال به





قطعاً دستاورد دیپلماسی لبخند برای کشور ما چیزی جز پر رو شدن دشمن را به دنبال نداشته است و بهتر است آقای ظریف دست از دیپلماسی مدارا و سر خم کردن جلوی دشمنان برداشته و اندکی هم با سیاست اقتدار با دشمنان و کسانی که به ایران اتهام می‌زنند برخورد کند.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، طی روزهای گذشته وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در ریاض از تحولات منطقه صحبت کردند.

در این میان وزیر تازه روی کار آمده عربستان در حالی که بیش از ۴۰ روز است که یمن را مورد حمله قرار داده و هزاران کودک و زن را کشته و ده ها هزار نفر را آوراه و زخمی کرده است در این کنفرانس ایران را متهم به دخالت در امور یمن کرده است.

این در حالی است که ایران نه تنها دخالتی در امور یمن نداشته بلکه طی ۴۰ روز گذشته به خاطر وخامت اوضاع یمن بارها تلاش کرده است که مهموله غذایی و دارویی خود را به یمن ارسال کند، اما عربستان با جنگنده های خود مانع از این اقدام ایران شده است.

 

با این حال مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز این اظهارات را رد کرده و گفت: این اظهارات فرافکنی و مبتنی بر یک رشته تحلیل‌های تکراری و بی فایده است.

افخم افزود: مقام سعودی در حالی مدعی دخالت ایران در یمن است که بیش از چهل روز است کشور یمن برای تامین منافع ریاض و هم پیمانانش بی وقفه هدف حملات نظامی قرار دارد و با محاصره کامل زمینی، دریایی و هوایی به گروگان گرفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد:‌ مردم یمن همانند همه ملت‌های مستقل اجازه دخالت در امورشان را تحت هیچ عنوانی به هیچ کشوری نخواهند داد.

 

این موضع گیری صریح و قاطعانه از سوی وزارت خارجه در حالی است که افخم پیش از این نیز درباره کشتار مردم بی گناه در آمریکا  وحوادث بالتیمور هم موضع گیری بسیار قاطعانه و انقلابی داشت.

شاید بهتر باشد آقای ظریف هم در کنار مذاکراتی که انجام می دهد، این موضع گیری ها را به گوش همتای خود در آمریکا برساند تا به ابعاد دیگری از دیپلماسی هم توجه شود.

 

اگرچه این روزها دیپلماسی کشور تنها در مسائل هسته ای خلاصه شده است و به نظر می رسد دیگر جوانب از سیاست خارجی کشور کمرنگ تر شده است، اما بیان چنین اظهار نظرهایی از سوی مقامات ایرانی در حاشیه مذاکرات این موضوع را به دشمنان ما یادآوری می کند که روحیه انقلابی مسئولین کشور همچنان حفظ شده است.

در حالی این بی احترامی ها به ایران از سوی کشور عربستان هر روز بیشتر می‌شود که ظریف در اقدامی عجیب چندی پیش طی پیامی انتصاب عادل جبیر به عنوان وزیر امور خارجه عربستان را تبریک گفته بود که با توجه به سیاست های خصمانه عربستان در قبال ایران و مردم مظلوم یمن، عده زیادی این اقدام وی را خارج از عرف روابط دیپلماتیک دانستند.

همچنین در حالی جان کری ایران را در عربستان متهم به دخالت در امور یمن می کند که طی هفته گذشته در محل اقامت سفیر ایران در نیویورک به ملاقات ظریف رفته و آقای ظریف در آنجا از جان کری با پسته خندان پذیرایی کردند.

هرچه روز به روز آمریکا و عربستان بر سیاست های خصمانه خود علیه ایران می افزایند، ظریف به عنوان وزیر امور خارجه کشور با دیپلماسی لبخند خود به این اتهامات و تهدید ها پاسخ می دهد.

قطعاً دستاورد دیپلماسی لبخند برای کشور ما چیزی جز پر رو شدن دشمن را به دنبال نداشته است و بهتر است آقای ظریف دست از دیپلماسی مدارا و سر خم کردن جلوی دشمنان برداشته و اندکی هم با سیاست اقتدار با دشمنان و کسانی که به ایران اتهام می‌زنند برخورد کند.

 

انتهای پیام/ط

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.