کد خبر : 20574
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 می 2015 - 11:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نفس مذاکره برای آمریکایی ها مهم است/ هدف آمریکا از مذاکره این است که به دنیا نشان دهند، ایران مجبور به مذاکره شد بسته هستند

نفس مذاکره برای آمریکایی ها مهم است/ هدف آمریکا از مذاکره این است که به دنیا نشان دهند، ایران مجبور به مذاکره شد

نفس مذاکره برای آمریکایی ها مهم است/ هدف آمریکا از مذاکره این است که به دنیا نشان دهند، ایران مجبور به مذاکره شد

روانبخش درباره مذاکرات ایران و آمریکا گفت: در این دوره ریاست جمهوری با اتفاقاتی که رخ می دهد نظیر تلفن روحانی به اوباما، قدم زدن ظریف با جان کری در خیابان و اخیرا نیز حضور کری در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، به نظر می رسد که هدف از مذاکره ها این است که





روانبخش درباره مذاکرات ایران و آمریکا گفت: در این دوره ریاست جمهوری با اتفاقاتی که رخ می دهد نظیر تلفن روحانی به اوباما، قدم زدن ظریف با جان کری در خیابان و اخیرا نیز حضور کری در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، به نظر می رسد که هدف از مذاکره ها این است که به بهانه مذاکرات هسته ای با آمریکا رابطه برقرار کنند و آمریکا ایران را جزئی از جامعه جهانی بداند.

به گزارش اهروصال، قاسم روانبخش فعال سیاسی و عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص حضور جان کری در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران جریانی است که استکبار جهانی را به چالش کشیده که هم شرق و هم غرب را نفی کرده است.

دکترین آمریکا این است که هیچ فکر و هیچ قدرتی نباید در مقابل آمریکا شکل بگیرد

وی ادامه داد: آمریکاییان با نقشه و طرح حساب شده شرقی ها را از میدان به در کردند و عملا دهکده جهانی تشکیل دادند و خودشان را نیز به عنوان کدخدای دهکده معرفی کردند. براساس دکترین آمریکایی ها هیچ کس، هیچ فکر و هیچ قدرتی نباید در دنیا باشد و شکل بگیرد که در مقابل آمریکایی ها حرف بزند و همه باید در برابر آمریکا تسلیم شوند. این مباحث سال گذشته در یک سند رسمی با امضای آمریکا از وزارت خارجه آمریکا منتشر شد. تنها قدرتی که در طول این ۳۷ سال پس از انقلاب در برابر سلطه مستکبرین مقاومت کرده است، جمهوری اسلامی بوده است.

هدف آمریکاییان از مذاکره این است که به دنیا نشان دهند، ایران مجبور به مذاکره شد

روانبخش در مورد هدف اصلی آمریکا از مذاکره با ایران ابراز داشت: صرفا نفس مذاکره برای آمریکاییان مهم تر است و خیلی برای آنها مهم نیست که چه چیزهایی در این مذاکرات داده می شود و چه چیزهایی گرفته می شود؛ هرچند که تبادلات بین دو طرف مذاکره کننده هم جای بحث دارد و آمریکایی ها در این رابطه اصلا ضرر نمی کنند.

وی افزود: نفس مذاکره برای آنها مهم است؛ چراکه وقتی جمهوری اسلامی به عنوان تنها کشور و نظام مطلقا اسلامی و غیر وابسته به شرق و غرب پای میز مذاکره با آمریکاییان می نشیند آنها در بوق و کرنا می کنند که ایران هم که داعیه دار مبارزه با آمریکا بود مجبور به کوتاه آمدن شد و در حقیقت این یک نقطه روشن در مقابل هژمونی آمریکا هم مجبور به مذاکره و مصالحه با آمریکا شد و به تعبیر حضرت آقا، آمریکاییان می گویند که ایران هم به عتبه بوسی آمد.

حضور “جان کری” در دفتر ایران در سازمان ملل در راستای پذیرفتن کدخدایی آمریکاست

این فعال سیاسی درباره نتیجه مذاکرات برای ایران گفت: ما باید عملا بپذیریم که رهبری جهان به عهده سرکردگان آمریکایی باشد. چیزی که در انتخابات با شعار آقای روحانی مبنی بر اینکه آمریکا کدخدای جهان است و ما باید با کدخدا ببندیم کلید خورد. در این دوره ریاست جمهوری و دولت ایشان با اتفاقاتی که رخ می دهد نظیر تلفن ایشان به اوباما، قدم زدن آقای ظریف با جان کری در خیابان و درحال حاضر نیز حضور کری در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، به نظر می رسد که هدف از مذاکره ها دست بوسی و ابراز پشیمانی کردن به بهانه مذاکرات هسته ای است و تیم ایرانی بیشتر به دنبال این هستند که ارتباط با آمریکا برقرار شود و آمریکاییان ایران را نیز جزئی از جامعه جهانی بدانند؛ چراکه هرچقدر هم از این تیم سؤال شود که در این مذاکرات چه بدست آمده است جوابی ندارند.

محکوم به شکست جلوه دادن استقلال خواهی، هدف آمریکا از سرکوب مردم یمن در کنار مذاکره با ایران

وی در انتها با اشاره به حملات گسترده و ظالمانه آمریکا و ایادی اش در منطقه به مردم مظلوم یمن، درخصوص سرکوب کردن مردم استقلال طلب بوسیله کدخدا اذعان داشت: آمریکاییان به دنبال این هستند که به ملت و کشورهایی که دنبال استقلال خواهی و کنده شدن از نظام استکبار هستند، القا کنند که کدخدای این عالم یکی است و آن هم امریکاست و این نگرش بوجود بیاید که تلاش برای نپذیرفتن آقایی و کدخدایی آمریکا یک تلاش بیهوده و عبث است و به هیچ نتیجه ای نمی رسد و حتی منجر به پشیمانی می شود. نکته ای که در کنار مذاکرات با ایران در یمن اتفاق می افتد و کدخدا دارد با تمام قوا یمن را می کوبد و جرم مردم یمن هم چیزی نیست جز استقلال خواهی و خارج شدن از زیر بار ظلم و ستم آمریکا و ایادی آنها در منطقه.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.