کد خبر : 1979
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 ژانویه 2015 - 17:35

تولید بیش از دوازده هزار متر مربع ورنی در سال توسط عشایر استان

تولید بیش از دوازده هزار متر مربع ورنی در سال توسط عشایر استان

به گزارش اهروصال، محمد حسن آل هاشم مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر ضمن تشکر از حضور مسئولان شهرستان اهر به خاطر حضور در جلسه به ارائه گزارشی از سیمای عشایر استان پرداخت و اظهار اشت: با وجود اینکه فقط دو درصد از عشایر کشور در آذربایجان شرقی زندگی

به گزارش اهروصال، محمد حسن آل هاشم مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر ضمن تشکر از حضور مسئولان شهرستان اهر به خاطر حضور در جلسه به ارائه گزارشی از سیمای عشایر استان پرداخت و اظهار اشت: با وجود اینکه فقط دو درصد از عشایر کشور در آذربایجان شرقی زندگی می کنند ولی مقدار قابل توجهی از مواد لبنی و گوشتی استان توسط این قشر تلاشگر تولید می شود.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی با اشره به اینکه بیش از ۳۵ درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می شودگفت: ورنی به عنوان صنعت دستی منحصر به فرد جامعه عشایری با بیش از دوازده هزار متر مربع و نه هزار متر مربع قالی سالانه از تولیدات قابل توجه عشایر عزیز محسوب می شود.

وی افزود: در فصل ییلاق ۶ درصد  و در فصل قشلاق ۴ درصد عشایر کشور در استان ما مستقر می شوند به همین نسبت تعداد خانوار عشایر در فصل ییلاق بیش از سیزده هزار خانوار و در فصل قشلاق بیش از هشت هزار خانوار می باشد .

آل هاشم سیاست های اداره کل امور عشایر را در راستای حمایت از عشایر، حمایت از عشایر اسکان یافته و کوچنده دانست و گفت: وظیفه این اداره کل در راستای خدمات رسانی به عشایر، مرمت و بازسازی راههای عشایری، ساخت پل در مناطق صعب العبور، آب رسانی و نزدیک رسانی آب در ییلاقات، ایجاد ‌آبشخورها برای دام عشایر و … می باشد.

وی ضمن اشاره به استفاده از انرژی ها و تکنولوژی های نو، استفاده از نانو تکنولوژی در امر راهسازی را در یکی شهرستانهای عشایرنشین اعلام کرد و گفت: به حول و قوه الهی و به برکت نظام مقدس اسلامی کارهای خوب و مثبتی در مناطق محروم انجام شده که انشاا… ما نیز در حمایت از سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانی به عشایر عزیز و بهبودی مشکلات آنها عزیزان انجام خواهیم داد.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی ادامه داد: موضوع آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب دولت، موظف نمودن سایر ادارات دولتی در راستای ارائه خدمات به عشایر می باشد.

این مقام مسئول برخورداری از امکانات عمومی و زیر ساخت ها را در حال حاضر برای عشایر ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: انشاا… تا پایان برنامه پنجم این رقم به ۸۵ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه اعتبار فرهنگی مصوب نشده است ولی این اداره کل همیشه در کارهای فرهنگی ورود پیدا کرده و در مناطق عشایری از مسئله فرهنگ غافل نمانده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بهزاد یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 18:14

سلام خبر شما منتشر شد

[…] مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی: […]

نظرات بسته شده است.