کد خبر : 1952
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 ژانویه 2015 - 12:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مردم حق ندارند از ما مطالبه اقتصادی داشته باشند! بسته هستند

مردم حق ندارند از ما مطالبه اقتصادی داشته باشند!

مردم حق ندارند از ما مطالبه اقتصادی داشته باشند!

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، یکی از بزرگترین شاخصه های سنجش افراد، تطابق شعارها و گفتارشان با عمل شان می باشد که این شاخصه بزرگ در مواقع انتخابات نیز به کمک آحاد جامعه در تشخیص خادم و خائن می آید.خاتمی که هیچ مسئولیت رسمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد، تحت عنوان مؤسس

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، یکی از بزرگترین شاخصه های سنجش افراد، تطابق شعارها و گفتارشان با عمل شان می باشد که این شاخصه بزرگ در مواقع انتخابات نیز به کمک آحاد جامعه در تشخیص خادم و خائن می آید.خاتمی که هیچ مسئولیت رسمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد، تحت عنوان مؤسس و رئیس بنیاد بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها، نامه ای خطاب به بان کی مون نوشته و خواستار برخورد با افراطی گری شده است. نکته اول اینکه فرح دیبا( همسر محمدرضا پهلوی) در سال ۱۳۵۵ سازمان گفتگوی تمدنها را بنیان نهاد و اولین سمینار آن در سال ۱۳۵۷با مشارکت کشورهای اروپائی و مصر و ایران در ایران گشایش یافت! احسان اله نراقی، رئیس دفتر فرح پهلوی بوده است و یکی از موسسین بنیاد فرهنگی فرح دیبا بود. در خاطرات او آمده است که شاه در اواخر سلطنتش سعی کرد به نظریات او که یک جامعه شناس بود گوش کند ولی به قول  او دیگر دیر شده بود و انقلاب طومار سلطنت  را در هم  پیچید . مدتی پیش بعد از طرح بحث گفتگوی تمدن ها توسط خاتمی او تنها کسی بود که با اسناد و مدارکی ثابت کرد سالهای قبل زمانی که در موسسه فرح دیبا مشغول بوده این طرح را به یونسکو تحویل داده است و به همین دلیل در دولت اصلاحات تسهیلات ویژه ای برای بازگشت او به ایران و سخنرانی در دانشگاه های سراسر کشور برایش فراهم شد تا موضوع طرح گفتگوی تمدن های خاتمی توسط ایشان در عرصه بین الملل با توجه به نفوذی که در یونسکو داشت کم رنگ  نگردد! لذا گفتگوی تمدن ها یک طرح ابتکاری از سوی خاتمی نبوده و نیست.

اما بررسی گفته های محمد خاتمی با کارنامه عملی و اندیشه او به وضوح تناقضاتی را نشان می دهد که بررسی آنها خالی از لطف نیست.

وی در نامه اخیر به بان کی مون می نویسد: "من نیز چون شما و صدها میلیون نفر در سراسر جهان از جنایت تروریستی پاریس و رویدادهای مشابه ونگران کننده پیش و پس از آن که نمونه‌ای از آثار شوم و ضدانسانی تروریسم و افراط گرایی در شرق و غرب عالم است متأثرم و آن را به شدت محکوم می‌کنم."

مقایسه این گفته محمد خاتمی با منش سیاسی او حکایت از این دارد که محمد خاتمی در این نامه دروغی بیش نمی گوید. در سال ۸۸ که تمام ساختارهای قانونی توسط فتنه گران نادیده گرفته شد و کشور به دلیل افراط قانون شکنان دچار لطمات وسیع اقتصادی، سیاسی و امنیتی شد،محمد خاتمی حتی حاضر به اعلام برائت از افراط قانون شکنان نشد. وی در روز خبرنگار خطاب به اصحاب رسانه می گوید: به میرحسین گفتم که تقلب نشده است و دقیقا در بیانیه بعدی لحن میرحسین موسوی تلطیف شد!(نقل به مضمون). بدیهی است کسی که به خاطر منافع هم حزبی هایش کشور را تا لبه پرتگاه می برد، قطعا با افراط و تندروی مشکلی ندارد، بلکه رسیدن به منافع خود را فقط در افراط می بیند. محمد خاتمی حتی حاضر نیست بعد از گذشت ۵ سال از فتنه ۸۸، از هتاکان به ساحت حضرت ابا عبدالله (ع) اعلام برائت کند!
 
وی در نامه مذکور می افزاید: "اگر دعوت به “ائتلاف برای صلح بر پایه عدالت” در سال ۲۰۰۱ و پس از تصویب پیشنهاد گفت‌وگوی تمدن‌ها” در هیاهوی جنگ و خون و انتقام و لشگرکشی پس از حادثه تروریستی یازده سپتامبر که خون‌بارتر از آن حادثه هولناک بود گم نمی شد و اگر نصایح خیرخواهان مبنای تصمیمات بین المللی قرار می گرفت آیا بازهم شاهد چنین روزهای تلخی بودیم؟"
 

جای سوال است که محمد خاتمی و سایر سران فتنه که عملا تمام نصایح خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب را نادیده گرفتند و به زور درصدد پیاده شدن از کشتی انقلاب با دامن زدن به آشوب و نا امنی بودند، چگونه این می تواند دیگران توصیه به اعمال نصیحت های خیر خواهانه کنند؟! قرار ندادن همین نصایح خیرخواهانه به عنوان مبنای عملکردشان در سال ۸۸ مسبب کاهش روند رشد کشور و کاهش وزن جمهوری اسلامی در منطقه که حاصل مجاهدت و خون شهدای عزیز انقلاب اسلامی بود، شد.
 
وی می گوید:"اگر به جای مدارا و محبت، نفرت وخشونت و به جای دیگردوستی، دیگرستیزی حاکم شود و آن که قدرتمندتر است خشونت بیشتری را اعمال و از خشونت ورزانی‌ که آنان را هم‌سو با منافع خود می داند حمایت کند، آیا در دور باطل خشونت و سرکوب و تحقیر از یک‌سو و ترور و افراطی‌گری از سوی دیگر گرفتار نخواهیم شد؟"

محمد خاتمی که دارای لیسانس فلسفه می باشد حتما با مبانی فلسفه غرب آشنایی دارد. وی به خوبی می داند که اساس تمدن غرب، اومانیسم یا انسان خدا پنداری است. لذا منفعت انسان به هر چیزی ارجحیت دارد. بدیهی است که وقتی منیت زیاد شد، تکثر نیز به تبع آن افزایش می باید و ما شاهد جهانی خواهیم بود که به تعداد انسان های موجود در آن، منافع متضاد داریم. طبیعتا همین منافع متضاد سبب جنگ و کشتار در میان انسان ها شده است. این یکی دیگر از تناقضات رفتاری محمد خاتمی است. بررسی صحبت ها و اندیشه های خاتمی که سرشار از توصیه به لیبرالیسم، هرمونوتیک(تعدد قرائت ها) می باشد، به خوبی بیانگر این تناقض رفتاری است. گویی که با شعار و حرف های قشنگ و بعضا مغالطات علمی می توان جهان را سرشار از صلح و دوستی کرد! جهانی که بر اساس اندیشه های غرب، دارای انسان هایی با اهداف متکثر بسیار است که با توجه به تعدد قرائت ها، هدف همه نیز اصالت دارد. یعنی کسی که هدفش تجاوز به مملکت و ناموس کشوری باشد هدفش صحیح است! از طرفی کسی هم که درصدد دفاع بر آید هدف صحیحی دارد!
 
"وقتی میلیونها انسان که سرزمینشان اشغال می شود و فریاد مظلومیت و ستم دیدگان و آوارگان در هلهله جنون‌آمیز اشغالگران سرکوب‌گر و آدم‌کش گم شود و بسیاری از قدرتمندان به جای تنبیه متجاوز، مظلوم و آواره را تحقیر کنند، هویت های مرگبار برساخته می شود و تروریسم بی وطن حتی از میان غربیان سربازگیری می کند. تروریسم، افراطی‌گری و به حاشیه‌راندگی نوع خوب و بد ندارد. نباید تبعیضهای وحشتناکی که حاصل اعمال ضابطه ها و معیارهای دوگانه است از نظر دور داشت."

نامه سال ۲۰۰۳ محمد خاتمی برای خلع سلاح حزب الله لبنان و عدم حمایت از حماس و فلسطین یکی از بزرگترین تناقضات رفتاری محمد خاتمی است. وی در سال ۲۰۰۳ نامه ای خطاب به بوش می نویسد و برای جلب رضایت کدخدا حتی حاضر به دست کشیدن از مردم فلسطین و حزب الله لبنان است. پر واضح است که حمایت از جانیان غربی چیزی غیر از افراط نیست.

بررسی رفتار اصلاح طلبان و در راس آن سران فتنه ۸۸ به خوبی بیانگر تناقضات رفتاری آشکاری است که نشان می دهد که دم زدن آنها از مردم و حقوق اجتماعی، شعاری بیش نیست که بعد از ایام انتخابات پشیزی برایشان نمی ارزند! همانطور که نائب رئیس اصلاح طلب مجلس ششم گفت که مردم حق ندارند از ما مطالبه اقتصادی داشته باشند! ما به آنها شعار توسعه سیاسی دادیم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.