کد خبر : 19381
تاریخ انتشار : شنبه 2 می 2015 - 14:25
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امیدواری عراقچی از نگارش پیش نویس توافق بسته هستند

امیدواری عراقچی از نگارش پیش نویس توافق

امیدواری عراقچی از نگارش پیش نویس توافق

معاون وزیر خارجه با دشوار خواندن کار نگارش نخستین پیش نویس توافقنامه جامع گفت: نخستین پیش‌نویس، پر از موارد اختلافی خواهد بود و به قول ما، پرانتز‌هایی خواهد داشت که باید بعداً درباره آنها تصمیم‌گیری شود به گزارش اهروصال به نقل از نسیم، سید عباس عراقچی پیش از ورود به دومین روز مذاکرات خود به هلگا





معاون وزیر خارجه با دشوار خواندن کار نگارش نخستین پیش نویس توافقنامه جامع گفت: نخستین پیش‌نویس، پر از موارد اختلافی خواهد بود و به قول ما، پرانتز‌هایی خواهد داشت که باید بعداً درباره آنها تصمیم‌گیری شود

به گزارش اهروصال به نقل از نسیم، سید عباس عراقچی پیش از ورود به دومین روز مذاکرات خود به هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در نیویورک به دیدارهای خود با همتایانش در پنج بعلاوه یک اشاره کرد و گفت: در حاشیه ‌اجلاس بازنگری معاهده ان پی تی، دیدار‌های مرتبط با مذاکرات هسته‌ای هم جریان داشته است.

وی از آغاز رسمی مذاکرات نگارش متن نهایی از پنجشنبه اشاره کرد و گفت: با خانم هلگا اشمید به نمایندگی‌ از پنج بعلاوه یک و هماهنگ کننده آنها، کار نگرش را شروع کردیم و هشت ساعت جلسه داشتیم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با دشوار خواندن کار نگارش نخستین پیش نویس توافقنامه جامع گفت: نخستین پیش‌نویس، پر از موارد اختلافی خواهد بود و به قول ما، پرانتز‌هایی خواهد داشت که باید بعداً درباره آنها تصمیم گیری شود.

وی از وجود ضمائم برای این پیش نویس نیز خبر داد و گفت: کارشناسان، کار روی ضمائم را نیز شروع کرده اند تا روی جزئیات و مسائل بحث شود.

سید عباس عراقچی روند نگارش این پیش نویس را در دو ماه پیش رو سنگین خواند و گفت: بنای ما بر این است که هر چند روز که لازم شود، برای این کار در نیویورک بمانیم.

وی همچنین مکان دور بعدی نشست های نگارش متن را در اروپا اعلام کرد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.