کد خبر : 19368
تاریخ انتشار : شنبه 2 می 2015 - 14:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیشنهاد خباز به اصولگرایان و اصلاح طلبان بسته هستند

پیشنهاد خباز به اصولگرایان و اصلاح طلبان

پیشنهاد خباز به اصولگرایان و اصلاح طلبان

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری معتقد است هر دو مجموعه اصولگرا و اصلاح طلب باید فکر کارشناسی نسبت به مجلس دهم داشته باشند و بهترین، قویترین و معتدلترین افرادشان را برای معرفی به مردم انتخاب کنند. به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  محمدرضا خباز، نماینده سابق مجلس با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و





معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری معتقد است هر دو مجموعه اصولگرا و اصلاح طلب باید فکر کارشناسی نسبت به مجلس دهم داشته باشند و بهترین، قویترین و معتدلترین افرادشان را برای معرفی به مردم انتخاب کنند.

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  محمدرضا خباز، نماینده سابق مجلس با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تحرکات انتخاباتی جریان اصلاحات و تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم، به نامه نیوز گفت: شخصا خبری از اعضای این شورا ندارم ولی زمانی خود من در مجلس ششم و قبل از آن عضو این مجموعه‌های انتخاباتی بودم. معتقدم این مجموعه می تواند همانند سایر مجموعه‌های تصمیم گیری در جریان اصلاحات نقش ایفا کند.

وی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان دامنه بسیار وسیعی در کشور دارند و نزدیک به میزان ۲۲ میلیون رای در کشور دارند، حتی در زمانیکه مشارکت پایین بوده و رای کمی داشتند نزدیک به ۱۴ میلیون رای را به خود اختصاص دادند.در این دور از انتخابات هم دیدید که کمک شان به آقای روحانی بسیار موثر بود.

محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه برخی اختلافات در جریان اصلاحات وجود دارد، افزود: با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که بین اصلاح طلبان وجود دارد معتقدم قطعا همه مجموعه های اصلاح طلب چه احزاب و چه این شورا می‌توانند در جریان انتخابات هماهنگ و نقش آفرین باشند.

نماینده اصلاح طلب سابق مجلس با تاکید براینکه تشکیل شورای راهبردی برای انتخابات مجلس دهم لازم ولی کافی نیست، خاطرنشان کرد: همه باید همدل و هم صدای و یکدست باشیم. تنها از این طریق می تواند کرسی های بیشتری از مجلس دهم را بدست آوریم.

این فعال اصلاح‌طلب در مورد نقش عارف در این شورا گفت: عارف از شخصیت‌های برجسته اصلا‌ح‌طلب است و در سال ۹۲ نشان داد که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است. معتقدم که وی تصمیم بزرگ و مهمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گرفت و باعث شد انتخابات یک مرحله ای شود و روحانی با رای بالایی انتخاب شود.

وی گفت: عارف به همراه آقای خاتمی و هاشمی سه نفره در بین اصلاح‌طلبان می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. اگر اقای خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری اطلاعیه به نفع آقای روحانی نمی دادند معلوم نبود که سرنوشت انتخابات این شوند.

خباز تاکید کرد: ما برای انتخابات بعدی به جای اینکه فکر سیاسی کنیم باید فکر کارشناسی کنیم یعنی هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان نباید به فکر این باشند که کرسی بیشتری بدست بیاورند بلکه به فکر این باشند که کاندیدایی که می‌خواهند بفرستند از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری اگر اصلاح طلبان به این نتیجه برسند راهکارش این است که آنها بهترین، قویترین و معتدلترین افرادشان را انتخاب کنند و طی یک لیست افراد مورد نظرشان را معرفی کنند. البته زیر آن لیست را آقایان هاشمی، خاتمی، لاریجانی و ناطق نوری و عارف امضا کنند چرا که اگر این افراد زیر ان لیست را امضا کنند همان لیست نمایندگان مجلس آینده می شود.

وی در مورد اینکه بسیاری از اصولگرایان هاشمی و ناطق را اصولگرا نمی دانند گفت:این افرادی که این آقایان را قبول ندارند معتدلین مورد خطاب بنده نیستند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.