کد خبر : 18844
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آوریل 2015 - 20:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آمریکا: تمامی تسلیحات باید با هماهنگی دولت مرکزی وارد عراق شود بسته هستند

آمریکا: تمامی تسلیحات باید با هماهنگی دولت مرکزی وارد عراق شود

آمریکا: تمامی تسلیحات باید با هماهنگی دولت مرکزی وارد عراق شود

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در واکنش به طرح کنگره تاکید کرد که تمامی تسلیحات باید با هماهنگی دولت مرکزی وارد عراق شود. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “ماری هارف” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود به تحولات در عربستان اشاره کرد و گفت که “سعود





 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در واکنش به طرح کنگره تاکید کرد که تمامی تسلیحات باید با هماهنگی دولت مرکزی وارد عراق شود.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “ماری هارف” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود به تحولات در عربستان اشاره کرد و گفت که “سعود الفیصل” که صبح امروز از سمت وزارت امور خارجه کنار گذاشته شد، “مشاوری هوشیار در موضوعات منطقه‌ای و دوست خوبی برای آمریکا بود.

وی همچنین از انتصاب الجبیر به عنوان وزیر امور خارجه جدید عربستان استقبال کرد.

هارف در پاسخ به سوالی درباره اقدام عربستان در آموزش جنگجویان مخالف با حوثی ها گفت: سعودی‌ها به صورت گسترده‌ای درباره آن چیزی که قصد انجام آن را دارند صحبت کرده‌اند و من چیزی برای اضافه کردن به این موضوع ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: مشارکت استراتژیک ما با عربستان تحت دولت‌ها و پادشاهان متعدد ادامه داشته و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی درباره تغییرات در ساختار قدرت عربستان گفت: این موضوع تغییر یک نسل است و ما به دنبال کار کردن با هر کسی که در این پست‌ها حضور خواهد داشت، هستیم.

هارف درباره پیش نویس طرح کنگره برای مسلح کردن مستقیم کردها گفت: سیاست آمریکا در حمایت از یک عراق متحد شفاف و ثابت است. تمامی تسلیحات باید با هماهنگی دولت مرکزی منتقل شود.

سیاستگذاران جمهوری‌خواه کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با اشاره به نگرانی های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده اند، خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.

در این طرح دفاعی سالیانه، کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بودجه ۷۱۵ میلیون دلاری را برای کمک به نیروهای عراقی که در حال مبارزه با داعش هستند، اختصاص داده است. این طرح قرار است ۲۹ آوریل (امروز چهارشنبه) به رای گذاشته شود. حداقل ۲۵ درصد این بودجه به نیروهای پیشمرگه، شبه نظامیان سنی و گارد ملی اهل تسنن اختصاص خواهد یافت.

در این لایحه آمده است که باید برای نیروهای پیشمرگه کرد که عنوان نیروهای امنیتی با یک ماموریت ملی عمل کرده و همچنین گارد ملی سنی عراق، یک کشور در نظر گرفته شود. اجرای این طرح اجازه خواهد داد تا این نیروهای امنیتی به صورت مستقیم کمک های آمریکا را دریافت کنند.

همچنین دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد در حالی که دولت عراق از تلاش های تمام دولت هایی که در کنار عراق در جنگ با تروریست های داعش قرار دارند، استقبال می کند، ما به همه تاکید می کنیم که تعامل با دولت عراق، همچنان در چارچوب احترام به حاکمیت و  تمامیت ارضی عراق است که دولت عراق آن را در چارچوب اصول و تاکیدهای مستمر در مذاکرات خود با این کشورها قرار داده است.

در این بیانیه آمده است با معیارهای دوگانه با دولت عراق از سوی طرف های خارجی مخالف هستیم و  تاکید می کنیم که هر گونه تسلیح(گروه های عراقی) فقط باید از طریق دولت عراق بر اساس طرح های نظامی که وضع کرده، صورت گیرد.

دفتر العبادی آورده است دولت تاکید می کند که عراق با تمام طیف ها واقلیت هایش با باندهای تروریستی داعش روبرو است و واقعیت ها ثابت کرده است که این طیف ها به نبرد خود برای آزادسازی تمام اراضی عراق از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود ادامه می دهند.

دفتر نخست وزیر عراق خاطر نشان کرده است پیروزی های متعددی به لطف این همبستگی به دست آمده و ما همچنان به نبرد عادلانه برای آزادی تمام خاک عراق ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است که پیش نویس طرح کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مردود است و این طرح منجر به شکاف های بیشتر در منطقه خواهد شد.دولت عراق بر ضرورت عدم تصویب این طرح تاکید کرده است.

از سوی دیگر کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با رد پیش نویس طرح مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص عراق تاکید کرد اقدام کنگره آمریکا برای مسلح کردن نیروهایی در عراق خارج از چارچوب دولتی بدون اجازه دولت عراق، پیام اطمینان بخشی به مردم این کشور نیست و با حاکمیت ملی عراق تعارض دارد.

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خواستار تحرک بر اساس کانال های رسمی برای جلوگیری از تصویب پیش نویس طرح مجلس نمایندگان آمریکا شد.

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در ژوئن در سال ۲۰۱۳ خواستار برپایی اقلیم شیعی، سنی و کردی شده بود و راهکار بحران عراق را تبدیل آن به سه اقلیم دانسته بود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.