کد خبر : 18633
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 15:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای واکنش شمخانی به ادعاهای آمریکایی‎ها بسته هستند

واکنش شمخانی به ادعاهای آمریکایی‎ها

واکنش شمخانی به ادعاهای آمریکایی‎ها

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بازگشت ناوهای ایرانی به مقصد در برنامه زمانبندی شده صورت گرفته و هنوز تعدادی از ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و این موضوع، چیزی نیست که منقطع شده باشد. به گزارش اهروصال به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه)





دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بازگشت ناوهای ایرانی به مقصد در برنامه زمانبندی شده صورت گرفته و هنوز تعدادی از ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و این موضوع، چیزی نیست که منقطع شده باشد.

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش «دولت، ملت و آینده مشترک» در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بازگشت ناوهای ایرانی به مقصد در برنامه زمانبندی شده صورت گرفته و هنوز تعدادی از ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و این موضوع، چیزی نیست که منقطع شده باشد و به طور قطع با نشاط گیری ناو بازگشته به ایران، مجدداً‌ این ناو به خلیج عدن بازخواهد گشت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره استقبال آمریکایی‌ها از عدم حضور ناوهای ایرانی در خلیج عدن خاطرنشان کرد: آنچه آمریکایی‌ها از آن استقبال می‌کنند بمباران‌های ظالمانه عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع یمن است.

شمخانی افزود: آمریکایی‌ها هیچ معادله‌ای از حقوق بین‌الملل را درباره تجاوز آشکار یک دولت سرکش و بدعت گذار علیه مردم بی دفاع یمن رعایت نکرده و تنها عکس العمل آنها دفاع از ظالم بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص مطالبه نمایندگان مجلس برای انتشار فکت شیت ایرانی نیز گفت: مطالبه و توصیه متفاوت است، زمان هم در این امر تاثیرگذار است. انتشار این امر هم اکنون دیگر مفید فایده نیست. اما همه این را بدانند که اولین فکت شیت ایرانی را ایران منتشر کرد. ابتدا فکت شیت ایرانی بر روی خروجی خبرگزاری‌های فارس، ایرنا و تسنیم قرار گرفت و سپس فکت شیت آمریکایی منتشر شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز از موضوع فکت شیت عبور کرده‌ایم، افزود: امروز موضوع رفع ابهامات فراوانی است که در بحث تحریم و چگونگی برداشتن آن و موضوعاتی که برداشته می‌شود و همچنین تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های دولت آمریکا، تحریم کنگره آمریکا – که وزن اصلی تحریم هاست- تحریم‌های اتحادیه اروپا و متوازن سازی اقدامات ایران و اقدامات طرف مقابل، مطرح است. پس هم اکنون از مرحله فکت شیت که موضوعی فنی است، عبور کرده‌ایم.

شمخانی در پاسخ به اقدام هواپیماهای سعودی در پخش اعلامیه‌هایی در یمن برای جلوگیری از نفوذ ایران، گفت: هنوز زمان تمام نشده و این شگرد و تاکتیک شناخته شده‌ای است که دولت‌های غربی برای ترساندن دولت‌های خود در جنگ سرد آن را راه‌اندازی کردند و هر تحرک آزادی‌خواهانه‌ای که در آن کشورها رخ می‌داد، نشانه‌ها و نمودهایی از کمونیسم و توسعه جهانی شوروی اعلام می‌کردند؛ در حالی که تهاجم شوروی آنقدر گسترده و قوی نبود.

وی افزود: این حربه امروز به شکل سهل انگارانه‌ای به کار گرفته‌ می‌شود و توزیع این برگه‌های تبلیغاتی ضمن اینکه واقعیت عینی ندارد، به این مفهوم نیست که مردم یمن خواهند ترسید. بلکه آنها می‌گویند که برادران ایرانی تنها برادرانی هستند که به کمک ما آمده‌اند و ایران تنها کشوری است که مجروحان ما را درمان کرده‌، لذا این موضوع باعث نخواهد شد که مردم یمن دوری کنند.

شمخانی گفت: توجیه استفاده وارونه و غلط از این آموزه شکست خورده قبلی غربی‌ها، علامت کهنسالی فکری سیاستمداران سعودی است.

 

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.