کد خبر : 18564
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 13:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «پول کثیف» خرج شد؛ وزیر کشور بد شد! بسته هستند

«پول کثیف» خرج شد؛ وزیر کشور بد شد!

«پول کثیف» خرج شد؛ وزیر کشور بد شد!

  گروه اهروصال به نقل از  فارس: روزنامه‌های اصلاح‌طلب که تا پیش از نطق یکشنبه وزیر کشور دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی بر طبل پول‌های کثیف می‌کوبیدند حالا ۲ روزی است که تغییر موضع داده و مجددا خواستار برکناری عبدالرضا رحمانی‌فضلی از صدارت وزارت‌ کشور شده‌اند. به تیتر این روزنامه‌ها قبل از سخنرانی روز

 

گروه اهروصال به نقل از  فارس: روزنامه‌های اصلاح‌طلب که تا پیش از نطق یکشنبه وزیر کشور دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی بر طبل پول‌های کثیف می‌کوبیدند حالا ۲ روزی است که تغییر موضع داده و مجددا خواستار برکناری عبدالرضا رحمانی‌فضلی از صدارت وزارت‌ کشور شده‌اند.

به تیتر این روزنامه‌ها قبل از سخنرانی روز یکشنبه آقای وزیر توجه کنید:

 

همانطور که از تیترهای روزنامه‌های اصلاح طلب مشخص است، جریان اصلاحات منافع خود را تا پیش از اظهار نظر وزیر کشور، در حمایت از رحمانی فضلی جستجو می‌کرد اما اظهارات روز یکشنبه وزیر کشور در صحن علنی مجلس، برنامه‌‌های این جریان را نقش برآب کرد تا نتوانند از جنجال «پول‌های کثیف» برای تخریب مجلس اصولگرا و رسیدن به صندلی‌های سبز بهارستان در انتخابات پیش رو استفاده کنند.

 

* تغییر موضع اصلاح‌طلبان در حمایت از وزیر کشور

روزنامه‌های اصلاح طلب از روز دوشنبه با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، موضع خود در حمایت از عبدالرضا رحمانی‌فضلی را تغییر دادند.

روزنامه شرق در این روز با تیتر «عقب نشینی علنی» به جلسه یکشنبه بهارستان پرداخت. این روزنامه در ابتدای گزارش خود با انتقاد تلویحی از وزیر کشور به دلیل آنچه «انداخته شدن توپ پول های کثیف به زمین رسانه ها»‌ خواند، غیر علنی نبودن جلسه را عامل نگفته شدن ناگفته ها عنوان کرد.

 

روزنامه آفتاب یزد نیز که در روزهای قبل از جلسه نمایندگان به رحمانی فضلی در چندین گزارش به ماجرای پول های کثیف و حتی مصادیق ورود آن به سیاست پرداخته بود با تیتر «پول های کثیف در جیب رسانه ها پیدا شد!»‌ جلسه روز یکشنبه را پوشش داد.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «روز گذشته رحمانی فضلی با حضور در مجلس به جای آنکه در خصوص نفوذ پول های کثیف در سیاست توضیح دهد از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد و اظهار نمود که رسانه ها اظهارات او را طی چند ماه گذشته تحریف نموده اند!»

 

روزنامه اعتماد با تیتر «آدرس سربسته پول های کثیف» به استقبال جلسه یکشنبه بهارستان رفت و تلاش کرد با توجه به برخی اظهارات و اشاره های نامشخص وزیر در جلسه ۲ روز گذشته، به نوعی از پرداختن به موضوع «عدم ارائه سند برای پول های کثیف از سوی وزیر کشور» فرار کند.

 

روزنامه آرمان امروز نیز که یکی از رسانه های میدان دار در داغ کردن مساله پول‌های کثیف بود تیتر «پول های کثیف،‌ بحث تمیز بهارستان» را انتخاب کرد و در کنار آن سعی کرد در مصاحبه با چهره های اصلاح طلب مانند مرتضی حاجی موضوع پول‌های کثیف را «هشداری به کاندیداها» عنوان کند.

 

«سکوت در جلسه علنی» نیز عنوان تیتر روزنامه ابتکار درباره جلسه روز یکشنبه بهارستان است. این روزنامه نیز تلاش کرد با انتخاب این تیتر، غیر علنی نبودن جلسه دیروز را دلیل عدم بیان اظهارات جدی وزیر درباره پول های کثیف عنوان کند.

 

 

* مخالفت صریح، دستور کار جدید روزنامه‌های اصلاح‌طلب

براساس این گزارش، این روند تغییر موضع اصلاح طلبان در مواجهه با وزیر کشور در روز سه‌شنبه علنی‌تر شد به طوری که روزنامه شرق امروز طی یادداشتی به قلم سردبیر خود نوشت: اگر با تسامح گفته‌های وزیر کشور را در صحن علنی مجلس و عذرخواهی‌شان را بپذیریم، اشکال بزرگ‌تری بروز می‌کند که در شأن وزیر نیست. گفتن حرف‌های بی‌پشتوانه و بی‌سند و بعد پس‌گرفتن‌ و عذرخواهی بابتش، هم وزیر را به‌صرف وزیر‌بودنش مورد سؤال قرار می‌دهد و هم جایگاه وزارت کشور را که مهم‌ترین و سیاسی‌ترین رکن دولت است.

روزنامه آفتاب یزد هم مخالفت خود را به طور صریح در گزارشی با عنوان «آقای روحانی! وزیر شجاع می‌خواهیم» مطرح کرد.

گفتنی است اصلاح طلبان پس از معرفی عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، به دلیل اصول‌گرا بودن او مخالفت خود را با رحمانی‌فضلی کلید زدند. چند هفته بعد به بهانه این که رحمانی فضلی تمام فرمانداران و استانداران دولت قبل را تغییر نداده وی را مورد انتقاد قرار دادند، این جریان همچنین به دلیل اتفاقاتی که برای علی مطهری در شیراز رخ داده بود، با بهره‌برداری سیاسی، وزیر کشور را مورد آماج شدیدترین حملات خود قرار داده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.