کد خبر : 18525
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 4:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر برگزار شد بسته هستند

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر برگزار شد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر برگزار شد

به گزارش اهروصال، این جلسه با دستور کار ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره که شعار بهداشت جهانی است و تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز شد. در ابتدای جلسه دکتر علیرضا حسینیه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر و دبیر کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر، ضمن تشکر

به گزارش اهروصال، این جلسه با دستور کار ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره که شعار بهداشت جهانی است و تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه دکتر علیرضا حسینیه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر و دبیر کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر، ضمن تشکر از اعضاء و حاضرین در جلسه به ارائه گزارشی از عملکر این اداره در حوزه بهداشت و درمان و همچنین روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اهر پرداخت.

وی هدف از این جلسه را ارتقاء سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی سطح شهرستان و تعامل دستگاهها و ارگانهای زیربط در رابطه با سلامت و امنیت غذایی شهرستان عنوان کرد.

مهندس حسن امام جمعه معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز ضمن ذکر ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره که شعار بهداشت جهانی اظهار داشت: این موضوع با هدف تشویق دولت ها برای ارتقای ایمنی غذا و تشویق مصرف کنندگان و مردم به حصول اطمینان از بی خطر بودن غذاهای مصرفی است.

وی افزود: با توجه به آمار بالای مرگ و میر در سطح کشور در حدود ۴۶ درصد برای بیماریهای قلبی و عروقی و ۱۴ درصد برای سرطانها که ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با تغذیه و سبک زندگی دارد.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: کاهش میزان مصرف نمک (حذف نمکدان از سر سفره)، کاهش مصرف مواد قندی بویژه قند و شکر، کاهش مصرف روغن در پخت و پز بویژه مواد غذایی سرخ کردنی و در کنار آن تاکید بر افزایش مصرف مواد لبنی و سبزیجات و همچنین افزایش تحرک بدنی از جمله اموری هستند که مردم عزیز با رعایت آنها می توانند به حفظ سلامت خود کمک کنند.

وی از مهمترین اهداف برنامه های هفته سلامت، آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه حیاتی سلامت است و از این رو اطلاع رسانی که می تواند به فرهنگ سازی درست منجر شود کلیدی و اساسی تلقی می شود.

سعید عبدی معاون درمان و قائم مقام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر اهداف و طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اهر نتایج مثبتی از جمله؛ کاهش میزان پرداختی مردم جهت ویزیت و درمان، ارائه کیفیت مناسب در خدمات درمانی در بیمارستان و افزایش میزان دسترسی مردم به نیروی متخصص پزشکی که تعداد آنها افزایش یافته است، توسعه بخشهای CCU و ICU بیمارستان باقرالعلوم و سایر بخشها را به همراه داشته است.

سید محمد عابدی فرماندار اهر با تاکید بر اهداف این جلسه یعنی ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره گفت: هفته سلامت فرصتی مغتنم در راستای سلامت جامعه و نهادینه نمودن پیام های سلامتی است .

وی با اشاره به اهمیت مشارکت و هماهنگی در راستای تحقق سلامت جامعه ابراز نمود : این هفته فرصتی است تا با بازنگری توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم،تمام تلاش را بکارگیریم .

عابدی خاطرنشان نمود : همکاری ها در حوزه سلامت بین ادارات مختلف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، باید در طول سال ۹۴ منجسم و مستمر باشد تا مسایل بهداشتی شهرستان با سرعت بیشتری حل شود .

فرماندار اهر پیگیری تنها مصوبه جلسه یعنی کاهش مصرف نمک در خانواده ها و غذاخوریهای شهری توسط ادارت و ارگانهای شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.