کد خبر : 1812
تاریخ انتشار : شنبه 17 ژانویه 2015 - 15:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قتل اعضای یک خانواده ارمنی توسط سرباز روس،ارمنستان را به آشوب کشید/۱۴ تن زخمی و عده ای بازداشت شده اند + عکس بسته هستند

قتل اعضای یک خانواده ارمنی توسط سرباز روس،ارمنستان را به آشوب کشید/۱۴ تن زخمی و عده ای بازداشت شده اند + عکس

قتل اعضای یک خانواده ارمنی توسط سرباز روس،ارمنستان را به آشوب کشید/۱۴ تن زخمی و عده ای بازداشت شده اند + عکس

 به گزارش اهروصال به نقل از آناج، ارمنستان که با حمایت های روسیه بیش از ۲۰ درصد از اراضی آذربایجان را اشغال کرده، چنان به کشور روسیه وابسته است که بسیاری از کارشناسان و حتی محققان ارمنی نیز این کشور را یک منطقه تحت اشغال از سوی روسیه ارزیابی می کنند. حضور نظامی روسیه در

 به گزارش اهروصال به نقل از آناج، ارمنستان که با حمایت های روسیه بیش از ۲۰ درصد از اراضی آذربایجان را اشغال کرده، چنان به کشور روسیه وابسته است که بسیاری از کارشناسان و حتی محققان ارمنی نیز این کشور را یک منطقه تحت اشغال از سوی روسیه ارزیابی می کنند. حضور نظامی روسیه در ارمنستان و داشتن پایگاه نظامی بزرگی در شهر گیومری ارمنستان یکی از دلایل این ادعا شمرده می شود. اخیرا یکی از نظامیان حاضر در این پایگاه نظامی اقدام به قتل اعضای یک خانواده ارمنی در این شهر نموده است که این مساله با واکنش شدید ارامنه مواجه گشته است.

گفته می شود طی تظاهرات خشونت آمیزی که بر علیه روسها در ایروان و گیومری صورت گرفته، تاکنون ۱۴ تن زخمی و شماری نیز بازداشت شده اند.

هزاران تن از اهالی شهر گیومری در ارمنستان، پایگاه نظامی ارتش روسیه در این شهر را به محاصره خود درآوردند. این اقدام به دنبال قتل اعضای یک خانواده در این شهر که گفته می شود یک نظامی روس این کار را مرتکب شده است، شکل گرفته است.

دست کم ۱۴ نفر در درگیری میان پلیس و معترضان در برابر ساختمان کنسولگری روسیه در گیومری، دومین شهر بزرگ ارمنستان، زخمی شده اند. در ایروان، پایتخت ارمنستان هم صدها نفر از معترضان در مقابل سفارت روسیه دست به تظاهرات زدند.

به گفته پلیس ارمنستان، والری پرمیاکوف، سرباز روس اعتراف کرده که از پایگاه نظامی شماره ۱۰۲ در گیومری خارج شده و پس از ورود به یک خانه، شش تن از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک دو ساله را با اسلحه به قتل رسانده است.

کودک شش ماهه ای نیز بر اثر ضربات چاقو بشدت مجروح شده است.

علت و انگیزه این جنایت نامشخص است. این سرباز روس هنگام عبور از مرز ارمنستان و فرار به ترکیه دستگیر و به مقامات روس تحویل داده شده است.

گفتنی است روسیه به عنوان مهمترین حامی نظامی ارمنستان تاکنون کمک های نظامی فراوانی به این کشور نموده است. از سال ۱۹۹۵ پایگاه ۱۰۲- نظامی روسیه در منطقه "گیومری" ارمنستان دایر شده که در چارچوب سیستم واحد دفاع ضد هوایی کشورهای مشترک المنافع مشغول انجام وظیفه است.

همچنین روسیه و ارمنستان در زمان مدودف، اصلاحیه ای بر قرارداد همکاری نظامی سال ۱۹۹۲ ( که در سال ۱۹۹۷ به مدت ۲۵ سال تمدید شد) را تصویب کردند که باعث افزایش حمایت های روسیه از ارمنستان شد. در این اصلاحیه روسیه متعهد می شود که پایگاه های نظامی مستقر در ارمنستان(پایگاه معروف گومری)، علاوه بر منافع ملی روسیه، امنیت ارمنستان را نیز تامین کند و همچنین با به روز رسانی تکنولوزی و سیستم های نظامی موجود در ارمنستان، در تضمین امنیت این کشور نقش بیشتری ایفا کند.در بند دیگری نیز مدت زمان استقرار پایگاه های نظامی روسیه برای ۲۴ سال دیگر تمدید شد و به ۴۹ سال رسید.

در عین حال حضور گسترده نظامیان روس در ارمنستان باعث شده تا بسیاری از کارشناسان ارمنی از اشغال کشورشان توسط روسیه سخن بگویند.



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.