کد خبر : 18033
تاریخ انتشار : جمعه 24 آوریل 2015 - 16:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جریان‌های مرده‌ی سیاسی قصد دارند به واسطه مذاکرات خود را احیا کنند/ حاکمان سعودی یک مشت دیوانه‌اند بسته هستند

جریان‌های مرده‌ی سیاسی قصد دارند به واسطه مذاکرات خود را احیا کنند/ حاکمان سعودی یک مشت دیوانه‌اند

جریان‌های مرده‌ی سیاسی قصد دارند به واسطه مذاکرات خود را احیا کنند/ حاکمان سعودی یک مشت دیوانه‌اند

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: جریان ‌هایی که در فتنه ۸۸ دچار مرگ سیاسی شده بودند می‌خواستند با استفاده از روند مذاکرات خود را احیا کنند/ می خواهند بگویند ما گفتیم نباید با آمریکا مقابله کرد و جلوی این قدرت ایستاد و در ادامه به قول خودشان خسارت این ۳۶ سال را هم از





آیت الله علم الهدی اظهار کرد: جریان ‌هایی که در فتنه ۸۸ دچار مرگ سیاسی شده بودند می‌خواستند با استفاده از روند مذاکرات خود را احیا کنند/ می خواهند بگویند ما گفتیم نباید با آمریکا مقابله کرد و جلوی این قدرت ایستاد و در ادامه به قول خودشان خسارت این ۳۶ سال را هم از ما مطاللبه کنند.

به گزارش اهروصال به نقل از صبح توس آیت‌الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه حرم مطهر رضوی بابیان اینکه کلام ما در خطبه اول در خصوص سبک زندگی اسلامی و بحث پیرامون نظام رفتاری و رفتار با دوست بود اظهار کرد: دوستی‌ای ارزشمند است که هدفمند باشد و دوستی هدفمند بر دو عنصر هم‌دلی و هم گامی استوار است.

 

وی همچنین اضافه کرد: در زندگانی هنگامی‌که دوستی را انتخاب می‌کنید، به این منظور است که انگار همراهی را برگزیدید. اگر در مسیر دوستی و زندگی‌تان راه شما با دوستتان متفاوت باشد، متحمل سختی‌هایی می‌شوید.

 

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه در زندگی رفاقت‌هایی می‌شود که بر اصول هم گامی و هم خطی استوار است بیان داشت: اگر دوست برگزیده شما در مبانی فکری و اعتقادی با شما متفاوت هست و هم راه نیست، این دوستی سختی‌های زیادی را بر شما تحمیل می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: هم گامی، هم خطی، هم هدفی و هم‌مسلکی مقاصدی هستند که دوست شما باید در این‌ها با شما همراه و هم گام باشد و رفاقت بر اساس جریان احساسی غلط است؛ زمانی به این نتایج می‌رسید که عمری از شما گذشته و وقتی تلف‌شده است و هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اید. هرچه دوستی‌ها و همگامی‌ها بیشتر باشد، مسیر زندگانی‌تان هموارتر خواهد بود.

 

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه نباید عشق و دلدادگی را نثار کسی کنی که نسبت به تو وفادار نیست، اذعان کرد: دوستی یک سرمایه است و این سرمایه را خرج اشخاصی کنید که پا به‌پای شما بوده و همراه و هم گام شما تا آخر مقصد است. اگر در دوستی‌ها نگاهی غیرازاین دارید، دوستی‌ها را پایان دهید که آسیب‌های ویران‌کننده‌ای متحمل شما می‌شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: خداوند در باطن انسان یکدل را خلق کرده و آن‌هم متعلق به خودش است و نباید خرج کس دیگری شود. رفاقت به معنای دل‌بستگی و دلدادگی نیست؛ انسان یکدل دارد و آن‌هم متعلق به خداست و برای غیر خدا خرجش نکنید.

 

عضو شورای خبرگان رهبری با اشاره به توحید یکی از اصول اولیه الهی تأکید کرد: خدا می‌خواهد بادلی که در درون انسان قرار داده، توحید و ایمان به خدا را تبدیل به باور قلبی کنید؛ و آن است که ارزش دارد وگرنه از روی زبان اعلام ربوبیت خداوند معنا ندارد.

 

وی اشاره‌ای به ماه رجب کرد و افزود: دل کانون خداست و افرادی که دل به خدا می‌بندند، داده‌های بی‌کران الهی در این ماه آماده و پذیرای آن‌هاست.

 

آیت‌الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه در بین زائران و مجاوران حرم رضوی اشاره‌ای به جریانات هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم کرد و بیان کرد: دو جریان قابل‌تأمل در کشور وجود داشت یکی بدرقه گروه مذاکره‌کننده بوده است. با توجه به اینکه طرف مقابل از تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی خود برای تغییر روند مذاکره به‌طرف خودش است، اما می‌بینیم که نتیجه کار به اینجا رسیده است.

 

وی در ادامه همچنین اضافه کرد: در کنار دغدغه‌هایی که یک عده از افراد داشتند، عده‌ای در فکر استفاده خائنانه جریان مذاکرات به نفع خودشان بودند. جریانی که در فتنه ۸۸ دچار مرگ سیاسی شده بودند می‌خواستند با استفاده از روند مذاکرات به نفع خودشان حیات مجددی به سیاست خود بدهند. خودشان را جلو انداختند و به‌عنوان تجدید حیات سیاسی‌شان، جلودار قضیه شدند.

 

امام‌جمعه مشهد افزود: جریان دوم، جریانی ملی‌گرایی بودند که طرفدار استکبار بودند. یک جریان ملی‌گرایی که در کشور آمریکاستیزی را قبول نداشتند. آن زمانی که فرزندان انقلاب لانه جاسوسی آمریکا را شناسایی کردند، به‌مجرد این اتفاق بزرگ خط و مسیرشان را از ما جدا کردند.

 

وی بابیان اینکه هنگامی‌که درروند مذاکرات به نتیجه رسیدیم اعلام کردند که ما از همان ابتدا می‌گفتیم نباید با آمریکا مقابله کرد و جلوی این قدرت ایستاد. حالا آن‌ها خسارت ۳۶ سال را هم می‌خواهند و از ما مطالبه می‌کنند.

 

عضو شورای خبرگان رهبری با اشاره به جریانات دغدغه مند و انحرافی در کشور خاطرنشان کرد: بیانات و دستورالعمل‌های رهبری مانند چراغ راه و راهنمای ما در برخورد با جریانات است. آن جریان‌های انحرافی با تدابیر رهبری آن‌چنان تودهنی خوردند که چاره‌ای جز عقب کشیدن نداشتند.

 

وی اشاره کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری اصل هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت را مستحکم‌تر کردند و هیئت مذاکره‌کننده را باقدرت بیشتری وارد عرصه مجدد کردند. ضمن اینکه رهبری مطالبات و خط قرمزهای خودش را بر رعایت ۴ اصل آورده است.

 

آیت‌الله علم الهدی عنوان کرد: کنگره ملی کشور آمریکا و دولت این کشور مانند گرگ‌هایی به جان همدیگر افتاده‌اند و هرکدام می‌خواهند منافع بیشتری از روند مذاکرات برای خود به دست آورند و فضای کشور آن‌ها تبدیل به فضای غبارآلود و تیره‌وتاری تبدیل‌شده است.

 

وی ادامه داد: ما این برکاتی که تا اینجای راه به دست آورده‌ایم به خاطر وجود ائمه اطهار و دعاهای ایشان بوده است که باید قدر این دستاوردها را دانست و آن‌ها را از دست نداد.

 

امام‌جمعه مشهد اعلام آتش‌بس عربستان بر مردم یمن هم از اتفاقات خوب چند روز اخیر دانست و اظهار کرد: آن‌ها می‌گویند ما به اهدافمان رسیدیم و هم‌اکنون آتش‌بس اعلام می‌کنیم. خطاب به آن‌ها می‌گویم کشت و کشتار افراد بی‌گناه، تخریب بیمارستان‌ها و مدارس هدفتان بود؟ مردم دنیا کپی دیگری از جریان حمله نامردانه آل سعود را بر کشور بی‌گناه نظاره کردند.

 

 

وی بابیان اینکه یک‌مشت دیوانه بر عربستان حکومت می‌کنند افزود: این بار مردم یمن متحد و یکپارچه با هیئت حزب‌الله به مقابله با آل سعود بر خواستند و خدا هم آن‌ها کمک و یاری رساند.

 

آیت‌الله علم الهدی بابیان اینکه در جهان ۲ تنگه و مسیر آبی که جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند داریم تصریح کرد: تنگه هرمز و تنگه باب المندل که سرنوشت‌ساز هستند تقریباً در اختیار جریان مقاومت هستند و آمریکا از ترس همراه شدن نیروهای حزب‌الله و امکانات کشور ایران در تنگه باب المندل و افتادن این بندر به دست مقاومت به کشور سعودی دستور آتش‌بس را دادند.

 

انتهای پیام


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.