کد خبر : 1793
تاریخ انتشار : شنبه 17 ژانویه 2015 - 14:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مسجد روستای اورنگ اهر افتتاح شد بسته هستند

مسجد روستای اورنگ اهر افتتاح شد

مسجد روستای اورنگ اهر افتتاح شد

به گزارش اهروصال، مسجد روستای اورنگ با حضور خیرین اهری، مسولین استانی و شهرستانی و حسین انواری سرپرست کمیته امداد کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.   در این مراسم ابتدا سید محمد عابدی فرماندار اهر ضمن تشکر از حضور میهمانان و مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری اظهار داشت: در بازسازی مناطق زلزله زده

به گزارش اهروصال، مسجد روستای اورنگ با حضور خیرین اهری، مسولین استانی و شهرستانی و حسین انواری سرپرست کمیته امداد کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

در این مراسم ابتدا سید محمد عابدی فرماندار اهر ضمن تشکر از حضور میهمانان و مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری اظهار داشت: در بازسازی مناطق زلزله زده در کنارمردم تمامی دستگاه‌ها و به خصوص کمیته امداد نقش بسزایی داشت.

 

Aharvesal931025500003

 

حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده ارسباران ۲۴ مسجد از اعتبارات بنیاد برکت، مخابرات، خیرین و شهرداری قم توسط کمیته امداد احداث شده است  گفت: روستای اورنگ یکی از سه روستایی است که مقام معظم رهبری به آنجا تشریف آورده بودند به هر دلیل احداث مسجد این روستا ناقص مانده بود و از چهار ماه پیش پروژه این مسجد به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده شد.

 

وی افزود: همکاران ما پس از انجام اصلاحات لازم در فنداسیون افقی پائین این مسجد در عرض چهار ماه آن را با مساحت ۵۵۰ متر احداث نموده و امروز با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور آماده بهره برداری نمودند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در مورد مبالغ هزینه شده برای این مسجد نیز گفت: مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان برای ساخت این مسجد هزینه شده است که از این میان پنجاه میلیون تومان آن توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، یکصدو پنجاه میلیون تومان آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه و بقیه نیز با کمک اهالی تامین شده است.

 

Aharvesal931025500020

 عباس فلاحی باباجان نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تشکر از تمامی خیرین، مسئولین و بویژه مسئولان کمیته امداد و سایر نهادهای کمک کننده در بازسازی مناطق زلزله زده گفت: با وجود بزرگی حادثه زلزله، حضور مقام معظم رهبری مرهمی بر آلام شد و عزم مردم و مسئولان را در بازسازی دو چندان کرد.

 

وی با بیان اینکه در جریان زلزله ارسباران هجده هزار خانه در این مناطق ساخته شد بین داشت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بازسازی مناطق زلزله زده امروز شاهد بازسازی و احداث واحدهای مسکونی، مدارس، خانه‌های بهداشت و مساجد از سوی دولت، مردم و خیران هستیم.

 

Aharvesal931025500030

حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در مراسم با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری پس از حادثه زلزله ۹۱ در روستای اورنگ افتخاری برای اهالی محسوب می شود گفت: در حوزه مددجویی امداد ۲۱۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله تخریب شده بود که ما آنها را سامان دادیم ستادهایی تشکیل شد و از استهانهای دیگر نیز در این امر کمک گرفتیم و این تعداد منزل مسکونی ساخته و تحویل مددجویان عزیز گردید حتی برخی جوانب کار مانند سرویس های بهداشتی نیز به آنها اضافه گردید و با همکاری هایی که مردم عزیزمان داشتند آنها را تحویل دادیم.

 

وی افزود: در کنار ساخت این تعداد واحد مسکونی، تعداد ۲۴ مسجد نیز که در منطقه یا تخریب شده بود یا نیاز بود که مجددا احداث شود توسط این نهاد ساخته شد.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور درباره زکات و نقش آن درتوسعه مناطق روستایی و محرومیت زدایی ابراز داشت: زکات یک فریضه الهی است که همراه نماز آمده و عزیزان ما که در بخش تولید اقلام کشاورزی و دام فعالیت می کنند خلوص نیت و تدینشان را در حوزه زکات به خوبی نشان دادند که حاضرند همه فرائض را غیر از فرائضی که انجام می دهند و به آن تمکین می کنند این فریضه الهی یعنی زکات را نیز داشته باشند.

 

در پایان این مراسم نیز اولین نماز جماعت مسجد روستای اورنگ به امامت حجت الاسلام دینی در این مسجد برگزار گردید.

 

Aharvesal931025500035

 

لازم  به ذکر است؛ مسجد روستای اورنگ که مفتخر به حضور مقام معظم رهبری ئر زمان زلزله دلخراش سال ۹۱ ارسباران بود از شهریورماه امسال به مدت چهار ماه با ۵۵۰ مترمربع با اعتبار معادل مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان احداث و تحویل اهالی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.