کد خبر : 17823
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 آوریل 2015 - 18:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین سلامت شهروندان مشهدی بسته هستند

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین سلامت شهروندان مشهدی

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین سلامت شهروندان مشهدی

سید حسن هاشمی بیان کرد: متاسفانه سرانه بهداشت و درمان شهرستان مشهد با وجود اینکه زائرین زیاد به مشهد سفر می کنند، پایین تر از سرانه دیگر استان هاست که باید با کمک استانداری و دیگر نهادها این سرانه را افزایش یابد. ////// تیتر خبر نامناسب ///// به گزارش اهروصال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی





سید حسن هاشمی بیان کرد: متاسفانه سرانه بهداشت و درمان شهرستان مشهد با وجود اینکه زائرین زیاد به مشهد سفر می کنند، پایین تر از سرانه دیگر استان هاست که باید با کمک استانداری و دیگر نهادها این سرانه را افزایش یابد. ////// تیتر خبر نامناسب /////

به گزارش اهروصال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نبض شهر  سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان ، در آیین افتتاحیه برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر که در حسینیه حضرت علی اصغر شهرک مهرگان برگزار شد به اهمیت بهداشت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: این روزها بر کسی پوشیده نیست که مسئله بهداشت هم از نظر دینی و هم از دیدگاه مقام معظم رهبری دارای اهمیت ویژه ای است و همچنین عقل حکم می کند که پیشگیری کنیم تا دچار مشکلات نشویم.

وی ادامه داد : برای امر پیشگیری یک همت جمعی و یک حرکت ملی می طلبد در غیر اینصورت تامین سلامت غیر ممکن خواهد بود.

وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: یک وزارت خانه به تنهایی نمی تواند سلامت جامعه را تامین کند وقتی مردم به فکر بهداشت و سلامت خود نباشند؛ جمعیت ایرانیان رو به مسن شدن است پس باید هر چه که می توانیم در حوزه بهداشت سرمایه گذاری کنیم.

سید حسن هاشمی با اشاره به حمایت دولت بیان کرد: از اینکه دولت امر بهداشت و سلامت را در راس امور قرار داد سپاسگزارم و امیدوارم تا پایان این راه ادامه داشته باشد و امیدورام خدمت رسانی و ساماندهی به مناطق محروم و حاشیه شهر که آرزوی مردم مشهد و رهبر انقلاب است محقق شود.

وزیر بهداشت به رصد شاخص سلامت ایرانیان اشاره داشت و گفت: تا پایان سال رصدخانه شاخص های سلامت ایرانیان ایجاد خواهد شد و امیدواریم با تکیه بر فن آوری روز بتوانیم سلامت ایرانیان را رصد کنیم و از معلولیت های حاصل از بیماری ها پیشگیری کنیم؛ جمعیت حاشیه شهر از محرومترین اقشار جامعه ما هستند؛ وزارت بهداشت سعی دارد تمام ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی خواهد برد؛ به ازای هر ۶ تا ۱۲ هزار نفر یک واحد بهداشتی و به ازای هر ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز بهداشتی ایجادخواهد شد علاوه بر این تعداد شهرهای زیر ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر با جمعیت ۴ و نیم میلیون نفر جمعیت اضافه خواهد شد.

سید حسن هاشمی به اعتبار مورد نیاز استان اشاره کرد و بیان کرد: ما امیدوار هستیم شهر مشهد بعد از شهر قم بتواند تمام شهروندان را زیر پوشش خدمات تامین سلامت قرار دهد و وزارتخانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای این خدمات بهداشتی در شهر مشهد و حاشیه شهر ،اختصاص داده است.

وی یادآور شد: هماهنگی بین دستگاه ها برای شناسایی افراد و بعد پیشگیری از بیماری ها لازم است؛ سلامت مربوط به همه دستگاه هاست؛ دستگاه قضایی می تواند بر سلامت افراد تاثیر بگذارد، وزارت صنعت و وزارت راه و شهرسازی هم می تواند برسلامت ایرانیان تاثیر بگذارند.

وزیر بهداشت به عدم دغدغه سلامت در بعضی وزارت خانه های اشاره کرد و گفت: وزارت راه جاده می سازد خیلی خوب است ولی باید در بین راه اورژانس یا مراکز بهداشتی احداث کنند؛ یا مسکن مهر در حاشیه ساخته می شود ولی مرکز درمانی در کنار آن تاسیس نمی شود؛ وزارت ارشاد در ایجاد نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد تا از تنازعات و مرگ و میرها ناشی از عدم نشاط اجتماعی جلوگیری کند؛ همه دستگاه ها اعم از دستگاه های دولتی و خارج از دولت قوای سه گانه همه با هم باید  کمک کنند تا بار هزینه ها کاهش پیدا کند و سلامت ایرانیان تامین گردد.

وی به میانگین عمر مفید ایرانیان اشاره کرد و گفت : جمعیت ایرانی رو به مسن شدن می رود و هم اکنون میانگین عمر هر ایرانی به ۷۳ سال رسیده است ولی عمر مفید ایرانیان۶۲/۸ سال است و بقیه این عمر همراه با معلولیت و ناتوانی سپری می شود و اگر علاقمند به پیشرفت هستیم باید عمر مفید هر ایرانی را بالا ببریم و این به عزم ملی و توجه به حوزه سلامت میسر می شود.

وزیر بهداشت به کمبود تخت های بیمارستانی در مشهد اشاره کرد و گفت: در مشهد ۲ تا ۳ هزار تخت بیمارستانی کم داریم و باید ۲ الی ۳ بیمارستان ۱۰۰۰ تختی تاسیس کنیم ؛ همه باید دست به دست هم بدهیم تا این کمبود جبران شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سرانه بهداشت و درمان شهرستان مشهد با وجود اینکه زائرین زیاد به مشهد سفر می کنند، پایین تر از سرانه دیگر استان هاست که باید با کمک استانداری و دیگر نهادها این سرانه را افزایش یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.