کد خبر : 17490
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 آوریل 2015 - 5:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همه تلاش‌های پدر برای نجات پسر از مجازات/ از واقعی دانستن افسانه هولوکاست تا خاطره‌گویی‌های پی در پی بسته هستند

همه تلاش‌های پدر برای نجات پسر از مجازات/ از واقعی دانستن افسانه هولوکاست تا خاطره‌گویی‌های پی در پی

همه تلاش‌های پدر برای نجات پسر از مجازات/ از واقعی دانستن افسانه هولوکاست تا خاطره‌گویی‌های پی در پی

پس از اعلام حکم مهدی هاشمی، شخص اکبر هاشمی رفسنجانی با هدف تغییر حکم مجازات فرزندش اقدام به بیان سحنانی عجیب کرده است. به گزارش اهروصال به نقل از مرصاد، در آخرین روزهای سال ۹۳ بود که قوه قضاییه پس از یک بررسی نسبتا طولانی مدت، حکم متهم “م.ه” را صادر  و اعلام کرد که





پس از اعلام حکم مهدی هاشمی، شخص اکبر هاشمی رفسنجانی با هدف تغییر حکم مجازات فرزندش اقدام به بیان سحنانی عجیب کرده است.

به گزارش اهروصال به نقل از مرصاد، در آخرین روزهای سال ۹۳ بود که قوه قضاییه پس از یک بررسی نسبتا طولانی مدت، حکم متهم “م.ه” را صادر  و اعلام کرد که او در خصوص جرائم مربوطه مجرم شناخته شده است.

 

 “م.ه” یا مهدی هاشمی بر اساس حکم دادگاه  در رابطه با یک بخش از اتهاماتش به استناد ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری حکم به حبس، جزای نقدی و انفصال  محکوم شد. همچنین وی در برخی دیگر از اتهامات نیز محکوم شد که در مجموع اعلام شد وی بایستی ۱۵ سال حبس را تحمل کند.

 

پس از اعلام حکم  مهدی هاشمی  پیش بینی هایی در خصوص واکنش نشان دادن اکبر هاشمی رفسنجانی مطرح شد که به نظر می رسید این واکنش ها با توجه به سوابق وی دور از انتظار نباشد.

 

 

هاشمی رفسنجانی پس از این حکم در چندین اقدام متفاوت سعی کرده است که شرایط موجود را تغییر دهد . بنا بر نظر بسیاری از سیاسیون اظهارات اخیر هاشمی با یک هدف بیان شده است و آن نیز ایجاد فضای جدیدی برای تغییر حکم مجازات فرزندش است.

 

نفی هولوکاست

 

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای که با نشریه مطالعات بین الملل انجام داده بود، در اظهار نظری عجیب افسانه هولوکاست را موضوعی تایید شده دانست!

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در خصوص گفته است: «اسرائیل در چند سال قبل در افکار عمومی غربی‌ها که پشتیبان اصلی آنها هستند، سقوط کرده بود. به خاطر ظلم‌هایی که کرده بود و به خاطر مانورهایی که فلسطینی‌های عاقل تر داده بودند، سقوط کرده بود. این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد. قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند.»

 

 
باز هم یک خاطره جدید!

 

موضوع خاطراتی که هاشمی رفسنجانی از دیدارهای خود با امام(ره) داشته است،  در چند سال اخیر به یکی از سوژه های طنز پردازی های مردم تبدیل شده است به طوری که هر زمان در شبکه های اجتماعی بحثی از خاطره گویی می شود اولین مسئله ای که مطرح می شود خاطرات دنباله دار هاشمی با امام(ره) است.

 

 

اکبر هاشمی رفسنجانی اخیرا در همایشی که به منظور بزرگداشت مقام همسرامام(ره) برگزار شده بود باز هم به بیان خاطراتی از افرادی پرداخت که امروز در قید حیات نیستند تا صحت آن را تایید یا رد کنند.

 

هاشمی در خصوص دیدار خود با همسر امام(ره) و ماجرای کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ گفته بود: در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم، چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی آیم اما سخنرانی ها و ملاقات ها بود. همسر امام مرا خواست و به من گفتند امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت های همسر امام سبب شد من قبول کردم و پذیرفتم.»

 

به نظر می رسد  هاشمی تنها راه رهایی فرزندش از مجازات را بیان سخنان جنجان برانگیز با موضوعاتی غیر از محکومیت او دانسته است به همین دلیل بر اساس رویه ای که شخص اکبر هاشمی رفسنجانی در پیش گرفته، پیش بینی می شود که در آینده نیز رسانه ها و مردم، شاهد تلاش های دیگری برای رهایی مهدی هاشمی از مجازات تعیین شده باشند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.