کد خبر : 1743
تاریخ انتشار : جمعه 16 ژانویه 2015 - 16:15
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حادثه سقوط سنگ چند تنی از کوه در روستای قلندر اهر و تخریب قسمتی از یک منزل مسکونی بسته هستند

حادثه سقوط سنگ چند تنی از کوه در روستای قلندر اهر و تخریب قسمتی از یک منزل مسکونی

حادثه سقوط سنگ چند تنی از کوه در روستای قلندر اهر و تخریب قسمتی از یک منزل مسکونی

ابراهیم رامش فرمانده حوزه مقاومت بسیج فتح روستایی سپاه ناحیه اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال  اظهار داشت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشته است و پس از جدا شدن از کوه فقط با چند منزل مسکونی بر خورد و موجب خساراتی به آنها گردید و در پایان با زیر گرفتن یک دستگاه کانکس

ابراهیم رامش فرمانده حوزه مقاومت بسیج فتح روستایی سپاه ناحیه اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال  اظهار داشت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشته است و پس از جدا شدن از کوه فقط با چند منزل مسکونی بر خورد و موجب خساراتی به آنها گردید و در پایان با زیر گرفتن یک دستگاه کانکس موجب از بین رفتن تمامی جهیزیه یک نوعروس گردید.

وی اضافه کرد: با توجه  به اینکه سنگ در مسیر تردد اهالی و احشام آنها را مسدود کرده بود و بعلت باریکی مسیر و عدم دسترسی ماشین آلات به این منطقه دستگاه های ذیربط نتوانستند در این مورد کمکی انجام دهند، بسیجیان حوزه مقاومت بسیج فتح روستایی طی چندین روز تلاش جهادی با کمک ابزار آلات دستی و کمپرسور اقدام به متلاشی کردن سنگ و باز کردن مسیر نمودند.

یحیی درویشی صاحب خانه که قسمتی از منزل و جهیزیه دخترش در این حادثه از بین رفته نیز می گوید در زمان زلزله مبلغ ۲۲ میلیون تومان وام دریافت کرده و واحد مسکونی وی به همراه تعداد دیگری از اهالی روستا به دلیل بازرسی غیرکارشناسانه توسط ستاد معین زنجان در دامنه این کوه خطرناک ساخته شده است و غیر از وی ۱۱ خانوار دیگر نیز در خطر سقوط سنگهای بزرگ و تخریب قرار دارند و خواستار رفع این خطر بالقوه می باشند.

درویشی با بیان اینکه بجز سپاه و بویژه حوزه مقاومت بسیج فتح روستایی نهاد دیگری به ما کمک ننمود و جهیزیه دخترش به ارزش هفت میلیون تومان، انباری و قسمتی از خانه اش در این حادثه از بین رفته خواستار کمک مسئولین و خیرین برای جبران این صدمات شد.

یک کارشناس ژئومورفولوژی در این باره به خبرنگار اهروصال گفت: ریزش سنگ از اشکال ناپایداری دامنه ای است که در دامنه های پر شیبمعمولا خساراتی به سکونتگاهها وارد می کند و باعث مسدود شدن راههای ارتباطی می گردد.

وی افزود: در همین مناطقی که امکان ریزش سنگ وجود دارد باید از احداث ساختمان و دیگر تاسیسات پرهیز نمود.

 

روستای قلندر با ۱۹۸ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت در شمال شهرستان اهر قرار دارد و در زمان زلزله دلخراش ارسباران در سال ۹۱ تعداد ۸۵ واحد مسکونی توسط ستاد معین زنجان در آن روستا ساخته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.