کد خبر : 1711
تاریخ انتشار : جمعه 16 ژانویه 2015 - 13:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صهیونیستها با یک نشریه موهن سناریو سازی می کنند تا به جان مسلمانان بیفتند بسته هستند

صهیونیستها با یک نشریه موهن سناریو سازی می کنند تا به جان مسلمانان بیفتند

صهیونیستها با یک نشریه موهن سناریو سازی می کنند تا به جان مسلمانان بیفتند

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر در خطبه اول نماز با نقل فرازی از سخنان علی علیه السلام خطبه ۱۹۱ ، به تقوای الهی سفارش نموده و گفت : ای مردم از دنیا خویشتن دار و به آخرت دلباخته و شیفته شوید و کسی را که تقوی آنرا بزرگش کرده ، کوچک نشمارید و کسی

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر در خطبه اول نماز با نقل فرازی از سخنان علی علیه السلام خطبه ۱۹۱ ، به تقوای الهی سفارش نموده و گفت : ای مردم از دنیا خویشتن دار و به آخرت دلباخته و شیفته شوید و کسی را که تقوی آنرا بزرگش کرده ، کوچک نشمارید و کسی که او را دنیا بزرگ کرده او را بزرگ ندانید .

آیت اله حاجی زاده در ادامه بحث جایگاه اهل  بیت علیهم السلام به عصمت ائمه هدی علیهم السلام پرداخت و گفت : در این زمینه هم برهان عقلی و هم نقلی داریم ، در رابطه با برهان عقلی به همان دلیلی که عصمت انبیاء را اثبات می نماید برعصمت امامان هم دلالت دارد ، اولاً وظایفی که پیامبر اسلام داشت مانند دریافت و ابلاغ پیام الهی و تفسیر وحی الهی و بیان موضوعات جدید ، پاسخ به شبهات اعتقادی ، قضاوت و حکومت و ریاست بر مردم در مسائل اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ….. و اقتضای این امور عصمت است ، امام هم جز دریافت وحی که با ارتحال جانسوز رسول خدا (ص) منقطع شد بقیه امور را عهده دار است و نمی شود گفت که شارع مقدس بعد از رسالت ، فکری در این زمینه نکرده است و یا به مردم محول شده است پس باید در جهت تحقق کامل دارای عصمت باشد و ادله نقلی آن در خطبه های بعدی تقدیم خواهد شد .

خطیب جمعه اهر در خطبه دوم با نقل حدیثی از رسول خدا (ص) به قناعت و عدم اسراف اشاره کرد و اینکه انسان از گفتار زیاد و عمل زشت پرهیز کند .

وی ورود کریمه اهل بیت علیهم السلام به قم را تبریک گفت و به آثار و برکات آن کریمه (ع) پرداخت و ۲۶ دی که روز فرار شاه خائن از کشور می باشد بیان داشت که با رهبری حضرت امام (ره) و پشتیبانی مردم حکومت ستم شاهی نتوانست دوام بیاورد و برای همیشه دیو فرار و فرشته نجات حضرت امام خمینی (ره) به میهن باز گشت و در یک دهه نظام جمهوری اسلامی را به پیروزی و تثبیت رساند .

آیت اله حاجی زاده ضمن بیان رشادت و غیرتمندی نواب صفوی و نقش ایشان ، شهدای فدائیان اسلام و شهید حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حکیم را تسلیت گفت.

امام جمعه اهر نقش جامعه مدرسین را در طول تاریخ حوزه ها و انقلاب خیلی مؤثر دانست ، مخصوصاً در رابطه با حفظ و حراست از آرمان های حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری و مسائلی که در اجلاسیه نهم این جامعه با علمای بلاد داشت گفت : محورهای طرح شده در این اجلاس اقتصاد مقاومتی ، قناعت و عدم اسراف ، امر به معروف و نهی از منکر ، وحدت ، توجه به مسائل خانواده ها و ارزشهای دینی و امور اعتقادی جوانان بود که امیدوارم آثار و برکات زیادی داشته باشد .

وی ترور سه نفر از علماء اسلام را در استان بصره در هفته وحدت نشان از دشمنی و خصومت سلطه گران و عوامل تفرقه افکن آنان دانست و محکوم کرد و آنگاه  به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش پرداخت و از فرهنگیان بزرگوار و اولیاء دانش آموزان  خواست از کمک های مادی و فکری خود در این زمینه دریغ نفرمایند.

آیت اله حاجی زاده به اسلام هراسی در اروپا پرداخت و گفت: حمله تروریستی به دفتر نشریه در پاریس گر چه به بهانه مخالفت با توهین به مقدسات صورت گرفت ولی مانند ۱۱ سپتامبر این سناریوی صهیونیستی با عنوان مبارزه با تروریسم با اسلام و مسلمانان و مقدسات بود.

امام جمعه اهر ادامه داد: خیلی مضحک است که تروریست های جهان ، آنان که با راه اندازی گروهک های افراطی مانند القاعده و داعش و تشیع انگلیسی اوضاع و امنیت مردم را بهم زده اند  امروز به خاطر سرپوش گذاشتن به جنایت و خیانت های خودشان در فرانسه راه پیمایی ضد تروریسم راه می اندازند و نتانیاهو در این تظاهرات شرکت می کند و مع الاسف شعار ضد تروریستی می دهد و آنان که تا مرفق دستشان به خون مظلوم عالم و فلسطین آغشته شده است و اگر کسی حمایت ازمظلوم کند مانند شیخ علی سلمان راهی زندان شده و شکنجه می شود.

وی اظهار داشت: لذا ما نمازگزاران جمعه هر حرف و نوشته ، کاریکاتور و هر اقدامی را که برعلیه مسلمانان انجام می گیرد و همینطور عوامل نفاق و تفرقه افکن را محکوم و از مجامع بین المللی می خواهیم با این نوع حرکت های ضد امنیتی مقابله کنند .

امام جمعه اهر به مسائل اخیر مجلس شورای اسلامی پرداخت و سخنان نا مناسب بعضی از حامیان عوامل فتنه را مضر به وحدت دانست و به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مجلسیان اشاره کرد و در رابطه با مذاکره هسته ای و دقت در حفظ عزت و غیرت ملی مسائلی را بیان کرده و گفت : نسخه شفا بخش کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.