کد خبر : 17081
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آوریل 2015 - 14:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای موج سعودی هراسی در سطح بین الملل آشکار شده است/ شکست عربستان در یمن کلیدخورد بسته هستند

موج سعودی هراسی در سطح بین الملل آشکار شده است/ شکست عربستان در یمن کلیدخورد

موج سعودی هراسی در سطح بین الملل آشکار شده است/ شکست عربستان در یمن کلیدخورد

فلاحت پیشه با اشاره به سیاست های انتحاری سعودی ها گفت: اشتباه های استراتژیک، سیاست های انتحاری و افشای روابط سعودی ها با تروریست ها از جمله شاخصه های سعودی هراسی است و همین موضوع شکست عربستان در یمن را کلید زده است. به گزارش اهروصال، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌‌الملل درگفتگو با





فلاحت پیشه با اشاره به سیاست های انتحاری سعودی ها گفت: اشتباه های استراتژیک، سیاست های انتحاری و افشای روابط سعودی ها با تروریست ها از جمله شاخصه های سعودی هراسی است و همین موضوع شکست عربستان در یمن را کلید زده است.

به گزارش اهروصال، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌‌الملل درگفتگو با خبرنگار سیاسی تهران نیوز با اشاره به حمله متجاوزانه عربستان سعودی به کشور یمن، گفت: با توجه به شرایط موجود، شکست عربستانی ها در یمن آغاز شده است.

وی بابیان اینکه بمباران ها و تسخیر بخشی از یمن نتیجه نداده است و آنها نتواستند از ابزارهای خود بهره ببرند، افزود: همین موضوع نخستین جنبه شکست سعودی ها است زیرا آنها نتواستند از ابزارهای نرم استفاده کنند از این رو می توان بیان کرد که امروزه دیپلماسی نرم آنها شکست خورده است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه ابزارهای سختی که سعودی ها به کار گرفته اند بازی در حریم یک شکست است، اظهارکرد: در حوزه عملی نیز به کشورهای پاکستان و ترکیه نیز در حمایت از عرب ها  دچار تعلل شدند لذا این مهم نیز یکی دیگر از جنبه های شکست آل سعود است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:جبهه آل سعود- صهیونیستی در جنگ با یمن دچار تنهایی شدند و کشورها آنها راهمراهی نکردند.

وی با بیان اینکه تحلیل های مختلفی از عربستان سعودی در سطح بین الملل شده است، افزود: تحلیلگران اقدام های نظامی عربستان  را تحلیل کرده اند و به موضوع فرافکنی سعودی ها برای پرهیز از بیداری اسلامی در کشورشان و البته دلبستگی شان به سیاست ارتجاعی شکست خورده اشاره کرده اند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه در حوزه نظامی هر چه تعداد حمله ها بیشتر می شود، پیشروی مردم یمن به عنوان مخالفین سعودی و رئیس جمهور مستعفی نیز بیشتر می شود،گفت: معتقدم سعودی هراسی که در گذشته برخی از قدرت ها و رسانه های زیرمجموعه شان کتمان میکردند ومی پوشاندند امروز به صورت آشکار مشاهده می شود.

وی با تاکید براینکه هراس از نبود نظم و ثبات در منطقه جدی و واقعی است و در راس آن سعودی ها قرار دارند،خاطرنشان کرد: اشتباه های استراتژیک، سیاست های انتحاری و افشای روابط سعودی ها با تروریست ها از جمله شاخصه های سعودی هراسی است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.