کد خبر : 17076
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آوریل 2015 - 14:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بزرگترین شوک خبری برای اصحاب رسانه / وقتی مسوولان پاسخی برای بی تدبیری ها ندارند بسته هستند

بزرگترین شوک خبری برای اصحاب رسانه / وقتی مسوولان پاسخی برای بی تدبیری ها ندارند

بزرگترین شوک خبری برای اصحاب رسانه / وقتی مسوولان پاسخی برای بی تدبیری ها ندارند

بیمه ای که پس ازسالها سرانجام به نتیجه رسید و تنها دل‌خوشی خبرنگارانی بود که کمتر از اقدامات حمایتی ارشاد برخوردار بودند ابتدای امسال با اقدامی ناگهانی قطع شد تا بزرگترین شوک خبری در ابتدای سال به اصحاب رسانه وارد شود. به گزارش اهروصال به نقل از صاحب نیوز، سوال بی جواب این روزهای خبرنگاران





بیمه ای که پس ازسالها سرانجام به نتیجه رسید و تنها دل‌خوشی خبرنگارانی بود که کمتر از اقدامات حمایتی ارشاد برخوردار بودند ابتدای امسال با اقدامی ناگهانی قطع شد تا بزرگترین شوک خبری در ابتدای سال به اصحاب رسانه وارد شود.

به گزارش اهروصال به نقل از صاحب نیوز، سوال بی جواب این روزهای خبرنگاران همچنان تکرارمی شود و هیچ مسوولی نیست که به سوال چرایی قطع ناگهانی بیمه قشری که خود برای ضایع نشدن حقوق دیگران قلم می زنند پاسخی مناسب ارایه کند.

خبرنگاری بر خلاف نام جذب کننده ای که دارد جزو مشاغلی به حساب می آید که از کمترین مزیت ها در جامعه امروز که هر لحظه ممکن است با قانون تازه ای روبرو شود برخوردار نیست.

نداشتن امنیت شغلی و عدم مسوولیت پذیری مدیران مسوول رسانه ها در برابر خبرنگاران که شاید ساعت ها و روزهای عمرشان را صرف اطلاع رسانی و بیان مشکلات می کنند شاید بارها برای این قشرگران تمام شده و حالا خبرنگاران با قطع بیمه خبرنگاری روبرو شده اند بیمه ای که با هر تغییر و تحولی توانستند به سر انجام برسانند تا بخشی از نگرانی هایشان کاسته شود اما این بی تدبیری باعث شد تا بازهم دغدغه های این افراد چند برابر شود.

قطع بیمه خبرنگاران شاید بدترین خبری بود که در همان روزهای اول سال جاری به گوش اصحاب رسانه رسید وحتی دوندگی های پی در پی و جواب های نصفه و نیمه مدیرانی که باید در جریان علت دقیق قطع بیمه باشند باعث شد تا علامت سوال در ذهن کسانی که خود عمری برای پاسخ قانع کننده علامت سوال ایجاد می کردند باقی بماند.

متاسفانه با اعلام اینکه توانی برای پرداخت بیمه خبرنگاران وجود ندارد، تنها حمایت دولت از این قشرهم برداشته شد اما آیا تنها راه کاهش فشار به دولت از طریق قطع بیمه خبرنگاران رفع می‌شود؟

این روزها خبرنگاران برای حل مشکل بیمه خود به هر دری می زنند و بین تأمین اجتماعی، ارشاد و سایت صندوق حمایت هنرمندان همچنان سرگردان هستند تا شاید جوابی قانع کننده ای دریافت کنند.

اما مدیران هر سازمانی توپ را در زمین طرف مقابل می اندازند تا از پاسخ دادن شانه خالی کنند در این میان قطع ناگهانی بیمه از طرف صندوق حمایت ازهنرمندان بیشترین جمله ای است که در این روزها شنیده می شود صندوقی که به گفته مدیران وزارت ارشاد فعالیت های آن هیچ ارتباطی با این وزارت خانه ندارد و به صورت مستقل فعالیت می کند و جالب این جاست که این صندوق مستقل!به طرز عجیبی تصمیم گرفته تا بیمه خبرنگارانی که عضو صندوق نیستند را بدون اطلاع رسانی قبلی لغو کند.

از دیگر سو مسئولان وزارتخانه به بهانه پرداخت یارانه به مدیران‎مسئول، به‎صورت خود آگاه و یا ناخود آگاه در تلاش هستنند که خبرنگاران را با مدیران مسوول روبرو کنند و از طرفی دیگر بسیاری از مدیران‌مسئول هم زیربار این هزینه نمی‌روند چرا که معتقدند پرداخت یارانه دولت برای بیمه خبرنگاران به مرحله عمل نخواهد رسید و حتی ممکن است دولت پرداخت آن را هم به مدیران رسانه نادیده بگیرد.

اما در کنار تمام دلیل های ناقصی که از سوی مسوولان بیان شد بیان این دلیل که بسیاری از افراد بیمه شده ای که عضو صندوق هنر هستند خبرنگار و هنرمند نیستند هرچند درست است اما ابتدا باید اطلاع رسانی مناسب صورت می گرفت و به صورت دفعی اقدام به قطع بیمه نمی شد اما متاسفانه اکنون بر این کار وزارت ارشاد دولت تدبیر، غیر از بی تدبیری نامی دیگر نمی توان گذاشت.

هرچند قوی ترین احتمال قطع بیمه عدم ثبت نام در صندوق حمایت هنرمندان اعلام شده است، ولی در کنار این زمزمه هایی که در این روزها شنیده می شود مشاهده تعدادی از افراد که در سامانه صندوق حمایت ثبت‌نام کردند و بیمه آنها قطع شده و جالب تر اینکه بسیاری از خبرنگارانی که هیچ ثبت نامی در این صندوق نکرده اند بیمه آنان همچنان پابرجاست این نتیجه را به ذهن می رساند که علت اعلام شده از سوی مسوولان بهانه ای بیش نیست.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.