کد خبر : 17016
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آوریل 2015 - 9:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تعطیلی حج عمره پاسخی مناسب به اقدام شنیع سعودی هاست بسته هستند

تعطیلی حج عمره پاسخی مناسب به اقدام شنیع سعودی هاست

تعطیلی حج عمره پاسخی مناسب به اقدام شنیع سعودی هاست

به گزارش اهروصال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میانا، کاپیتان هوشنگ شهبازی پس از اقدام شرم آور پلیس فرودگاه جده در هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در گفتگو با خبرنگار میانا ضمن اعلام حمایت و پیوستن به کمپین دفاع از عزت و اعتبار پاسپورت ایرانی،افزود: حساب دین و مذهب و اعتقادات از قوم آل سعود

به گزارش اهروصال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میانا، کاپیتان هوشنگ شهبازی پس از اقدام شرم آور پلیس فرودگاه جده در هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در گفتگو با خبرنگار میانا ضمن اعلام حمایت و پیوستن به کمپین دفاع از عزت و اعتبار پاسپورت ایرانی،افزود: حساب دین و مذهب و اعتقادات از قوم آل سعود و حکام عربستان جدا است.

کاپیتان شهبازی با بیان این موضوع که اگر من جای رئیس جمهور بودم سال ها پیش حج عمره را محدود و یا لغو می کردم، اظهار داشت: حج عمره واجب نیست، مستحب است و ما واجبات  بسیاری برای انجام داد داریم.

وی با اشاره به این موضوع که همه ما از قدیم به این ضرب المثل که می گوید: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است گوش فرا داده و آموزه ای رفتار خود در جامعه قرار داده ایم، اظهار داشت: وجود مشکلات فراوان در کشور از جمله در بحث اشتغال زایی بخصوص در شهرستان میانه ناشی از انجام نشدن کارهای زیر بنایی در طول سالیان گذشته و محدود بودن منابع مالی است.

 وی عدم توسعه و بالا رفتن آمار بیکاری و مهاجرت را دلایلی برای هزینه کردن پول حج عمره در داخل کشور برشمرد و افزود: مبالغی که گاهاً بی جهت در مسیر حج عمره توسط افراد خرج می شود، می تواند در کنار منابع حاصل از سایر بخش ها مانند یارانه در جهت بهبود وضعیت کشور بکار گرفته شود.

وی در ادامه ضمن بی دلیل خواندن تزریق پول به آل سعود در حالی که آنان به صورت علنی از گروهک های تروریستی منطقه همچون داعش و القاعده درجهت تفرقه افکنی بین مسلمانان حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و رفتار وحشیانه  ماموران سعودی و جهت گیری سیاسی حکام عربستان درهمه عرصه ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.  

وی ضمن میهمان خواندن زائرین ایرانی در این کشور، رفتار ناشایست ماموران سعودی را اقدامی شرم آور عنوان کرد و ضمن اشاره به این موضوع که این بی حرمتی و توهین، برای اولین بار اتفاق نمی افتد و بارها شاهد بد رفتاری با زائرین ایرانی خانه خدا بوده ایم، اظهار داشت: متاسفانه از جهت دینی و شرعی فرهنگ سازی مطلوبی در کشور انجام نپذیرفته و بسیاری از مردم خیال می کنند عمره هم مثل حج تمتع واجب است .

کاپیتان هوشنگ شهبازی در ادامه افزود: متاسفانه حکام عربستان و حجاز به جهت وجود کعبه در آنجا جایگاه خود را گم کرده اند و با  طرح مجلس درلغو حج عمره پاسخی قاطع به اقدامات شرم آور آنان خواهیم داد .

وی  دولت عربستان را ملزم به عذر خواهی در خصوص خاطر قائله اخیر و رفتارهای قبلی از ملت ایران دانست و افزود: اینگونه رفتار ها در شان مردم مسلمان و ملت بزرگ ایران نیست.

 شهبازی،  اقدامات اخیر عربستان در جهت گم رنگ کردن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان کرد و افزود:  امیدوارم با جهت گیری درست سیاسی مجلس و دولت جایگاه حکومت آل سعود و چهره واقعی آن در منطقه مشخص شود.

وی خواستار تجدید نظر مردم در باورها و فرهنگ های غلط در جامعه و بها دادن به فرهنگ ایرانی اسلامی شد و اظهار داشت:  هرگونه بی احترامی به ایرانیان در تمامی دنیا غیر قابل تحمل است .

کاپیتان شهبازی خواستار برخورد با متخلفین با جریمه های همچون قطع روابط دیپلماتیک و جهت گیری سیاسی صریح و شفاف از سوی دولت و مجلس شد.

لازم به ذکر است روز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ طی پرواز شماره ۷۴۳ مسکو – تهران در خط هواپیمایی ایران ایر با هدایت کاپیتان هوشنگ شهبازی، در فاصله ۱۵ مایلی فرودگاه بین المللی امام خمینی، دچار نقص در باز شدن چرخ دماغه  هواپیما شد. این پرواز در نهایت به سمت فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر داد و علیرغم کمبود امکانات مورد نیاز خلبان، با همکاری کادر پرواز و به واسطه مهارت و درایت خلبان شهبازی، بوئینگ ۷۲۷ چهل ساله، با ۹۷ مسافر و ۱۹ خدمه پرواز و بدون چرخ دماغه، به طرزی اعجاب آور در فرودگاه مهرآباد به سلامت به زمین نشست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.