کد خبر : 16849
تاریخ انتشار : شنبه 18 آوریل 2015 - 13:57
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای « ناهید» فیلمی در جاده فیمینیسم بسته هستند

« ناهید» فیلمی در جاده فیمینیسم

« ناهید» فیلمی در جاده فیمینیسم

به گزارش اهروصال به نقل از  پیام مرند، بیژن امکانیان تهیه‌کننده این فیلم درباره روند تولید این فیلم گفته بود: این فیلم با ۳۷ جلسه تصویربرداری در بیش از ۳۰ لوکیشن در بندرانزلی مقابل دوربین رفته است. ناهید داستان زنی رنج دیده در شمال کشوراست که در سن پایین ازدواج کرده و صاحب پسر بچه ای است

به گزارش اهروصال به نقل از  پیام مرند، بیژن امکانیان تهیه‌کننده این فیلم درباره روند تولید این فیلم گفته بود: این فیلم با ۳۷ جلسه تصویربرداری در بیش از ۳۰ لوکیشن در بندرانزلی مقابل دوربین رفته است.

ناهید داستان زنی رنج دیده در شمال کشوراست که در سن پایین ازدواج کرده و صاحب پسر بچه ای است و پس از ده سال به علت اعتیاد و خلاف های شوهرش طلاق می گیرد و با شرط اینکه ازدواج نکند حضانت پسرش را بر عهده می گیرد اما ناگهان دل خود را می بازد و عاشق می شود ولی قولی که به خانواده و خود همسر سابق اش که پسر عمه اش هم هست مانع از عشق او به مسعود که پژمان بازغی نقش وی را ایفا می کند ، می شود .

مردهای این فیلم به جای آن که مانند یک مرد تکیه گاه و حمایتگر باشند هرکدام به نوعی باعث ایجاد گره و مشکلات جدی در زندگی او هستند.حتی عشق جدید ناهید نمی تواند برای او کاری انجام دهد و بازهم بار تمام سختی ها به دوش ناهید است و اوست که باید در این دنیای بی پناه با تکیه بر خویش مشکلاتش را سرو سامان دهد.

ناهید در این فیلم نمادی از یک زن ایرانی است و فیلم چنین نشان میدهد که زنان ایرانی همیشه در مشکلات غوطه ور و سردرگم است  و ناهید تلاش می‌کند سر و سامانی به زندگی خود بدهد.

این فیلم با نگاه فیمینیستی زنان ایران را رنج کشیده و مردان را متعصب و جاهل نشان میدهد.

به طور کلی “ناهید” روایتی تکراری و ملال آور از یک ایده پوسیده دست چندمی است که به زمین و زمان چنگ می اندازد تا در یک بستر شبه فمنیستی موضوع ازدواج موقت و موضوع حضانت فرزند را مورد نقد جدی و مسئول تمام بدبختی های ناهید بداند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.