کد خبر : 16433
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 آوریل 2015 - 8:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازگشایی سینما قدس اهر پس از ۱۸ سال تعطیلی بسته هستند

بازگشایی سینما قدس اهر پس از ۱۸ سال تعطیلی

بازگشایی سینما قدس اهر پس از ۱۸ سال تعطیلی

به گزارش اهروصال، علی اکبر صفی‌پور مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم بازگشایی سینما قدس اهر که با حضور فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان و هنرمندان منطقه همراه بود، اظهار داشت: بازگشایی این مرکز فرهنگی یکی از مطالبات مهم مردم منطقه از دولت تدبیر و امید بوده

به گزارش اهروصال، علی اکبر صفی‌پور مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم بازگشایی سینما قدس اهر که با حضور فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان و هنرمندان منطقه همراه بود، اظهار داشت: بازگشایی این مرکز فرهنگی یکی از مطالبات مهم مردم منطقه از دولت تدبیر و امید بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌که همزمان با این بازگشایی، بازسازی مجتمع فرهنگی هنری اهر نیز آغاز می شود، خاطرنشان کرد: کار بازسازی و مرمت مجتمع فرهنگی هنری اهر که در جریان زلزله ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۱ آسیب دیده بود، نیز آغاز شده که امیدواریم در طول ماه‌های آینده مورد بهره برداری کامل قرار گیرد.

صفی پور با اشاره به این‌که منطقه ارسباران همواره مهد پرورش هنرمندان برجسته در حوزه های مختلف بوده است، افزود: بازگشایی سینما قدس و مرمت مجتمع فرهنگی هنری اهر گامی مهم در تعالی فرهنگ و هنر این خطه از آذربایجان خواهد بود.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان از افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد و گفت: این جشنواره که همواره با استقبال هنرمندان مواجه بوده است، زمینه‌ای برای بروز و ظهور استعدادهای بالقوه در منطقه بوده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی نیز در حاشیه این مراسم گفت: مالکیت این سینما با شهرداری اهر بوده و با حمایت مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سیستم دیجتالی پخش تجهیز شده است و فیلم های بروز سینمای ایران و جهان را همزمان با تهران و سایر شهرهای ایران به نمایش خواهد گذاشت.

علی محرمی افزود: در شهرهای کوچک، اکران فیلم به دلیل هزینه بالای کپی، چندان اقتصادی نیست و با توجه به هزینه پایین تهیه و حمل نسخه دیجیتال فیلم‌ ها، اکران همزمان فیلم ‌ها با شهرهای بزرگ امکان‌ پذیر و اقتصادی‌ تر خواهد شد . 

وی صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها،  کیفیت مطلوب و پایدار صدا و تصویر،  کارکرد ساده و امکان کنترل صاحبان فیلم از نحوه نمایش آثار را از مزایای  این سیستم در سینماهای کشور عنوان کرد .

بر اساس این گزارش سینما قدس اهر دارای مساحت ۵۳۵ متر مربع و گنجایش ۲۱۰ صندلی را دارد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.