کد خبر : 16331
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آوریل 2015 - 18:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای یادداشت آقاتهرانی درباره سؤال از واعظی بسته هستند

یادداشت آقاتهرانی درباره سؤال از واعظی

یادداشت آقاتهرانی درباره سؤال از واعظی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مخالف افرایش پهنای باند اینترنت نیستیم، اعلام کرد که دولت به سمت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داخلی نرفته است. به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بررسی سؤال حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران و نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات از محمود واعظی وزیر





نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مخالف افرایش پهنای باند اینترنت نیستیم، اعلام کرد که دولت به سمت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داخلی نرفته است.

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بررسی سؤال حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران و نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار نشست علنی روز گذشته خانه ملت قرار داشت که در نهایت نیز نمایندگان مجلس با عدم اقناع از پاسخ‌های وزیر ارتباطات، به وی کارت زرد دادند و بدین ترتیب یازدهمین کارت مجلس نیز تقدیم دولت یازدهم شد.

مرتضی آقاتهرانی در سایت شخصی خود حاشیه‌ای از نشست علنی روز گذشته خانه ملت منتشر کرده که به شرح ذیل است:

سؤال از وزرای ارتباطات و ورزش و جوانان و حواشی آن

این سؤال مطرح است که برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات چه اقداماتی صورت گرفته است؟

سؤال از وزیر ارتباطات:

امروز ۲ سؤال از جناب آقای دکتر واعظی وزیر ارتباطات که توسط بنده و آقای پژمانفر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ با توجه به اینکه این سؤال ابتدا در تاریخ ۲۴ تیر ۹۳ مطرح شده بود و وزیر در فرصتی که داشتند نتوانستند جواب و دفاعیه قانع‌کننده‌ای به اعضای کمیسیون فرهنگی بدهند،‌ سؤال در صحن علنی مطرح شد و جناب وزیر به همراه معاونین در جلسه امروز مجلس حضور پیدا کردند.

سوال اول در خصوص پیوست فرهنگی برای طرح‌های جدید و مهم بود که آیا برای طرح‌های ارائه شده پیوست فرهنگی هم ارائه می‌شود یا خیر؟ و سؤال دوم اینکه قبل از تکمیل شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های اقماری آن و نیز صدور مجوز مرکز برای آغاز بکار شبکه، از بالا بردن سرعت و افزایش پهنای باند اینترنت کشور به جد پرهیز شود و با ارائه وعده‌های گوناگون، انتظارات کاذب ایجاد نشود.

در خصوص سؤال اول این توضیح وجود دارد که برای همه طرح‌هایی که به دولت ارائه می‌شود می‌بایست پیوست فرهنگی نیز همراه آن ارائه شود، اما گاهی اوقات این پیوست بعد از تصویب طرح هم ارائه نمی‌شود، این وظیفه دولت است که مسئله را جدی بگیرد.

نکته بعدی اینکه اگر بنا باشد دولت پهنای باند اینترنت را افزایش دهد مخالف نیستیم اما می‌بایست در زمین خودمان بازی کنیم نه در زمین دیگران.

حال این سؤال پیش می‌آید که برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات چه اقداماتی صورت گرفته است؟ در این خصوص قبلاً وزیر گفته بودند که ما چند مرکز را به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌کنیم که در طرح‌شان این مراکز را نام برده بودند،‌ اما وقتی پیگیری شد تنها قم را به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌اند و با توجه به اینکه هر کاری نیاز به زیرساخت دارد تا بتواند به نحو احسن اجرایی شود و بنده این ایراد را به این دولت ندارم و به دولت‌های قبل نیز همین انتقاد را داشتم که متأسفانه فرصت‌ها را از دست دادند و به سمت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داخلی نرفتند.

علی‌ای‌ُحال وزیر دفاعیات خود را ارائه دادند و بعد از آن آقای پژمانفر توضیحاتی درخصوص آثار و خطرات این امر و بی‌توجهی به آن مسائلی را مطرح کردند که در آخر نمایندگان از دفاعیات وزیر قانع نشده و ایشان کارت زرد گرفتند.

امیدوارم با توجه به درخواست دوستان در کمیسیون فرهنگی، وزیر محترم رفت و آمد بیشتری به کمیسیون داشته باشند،‌ البته ایشان گفتند که فرصت کم است و بنده نمی‌توانم در این فرصت کوتاه جواب بدهم، ما هم قبول داریم، ولی فرصت برای بحث هنوز باقی است و ایشان بیان کردند که آماده پذیرایی از اعضای کمیسیون برای بازدید از طرح‌ها هستند که البته مورد استقبال اعضای کمیسیون خواهد بود.

باید توجه داشت که این بحث‌ها سیاسی نیست و بحث اصلاح ساختاری و استفاده درست از این نعمتی است که خداوند متعال به ما داده است؛ اینترنت از نعم خوب الهی است به شرط آنکه درست از آن استفاده شود و اگر خدای ناکرده آلوده شود به همان اندازه خطرناک خواهد بود و برای این امر مهم باید از دوستان داخل و خارج و افرادی که دستشان در کار است کمک گرفت.

فعالیت‌های کمسیون فرهنگی در هفته جاری:

کمسیون فرهنگی الحمدالله فعال است و روز یکشنبه آقای گودرزی وزیر محترم ورزش در کمیسیون حضور پیدا کردند و تعداد حدود ۲۰ سؤال داشتیم که حدود ۱۱ سوال آن از آقای قاضی‌پور بود، یکی از آن‌ها مربوط به آخرین مسابقه والیبال آخر سال گذشته و حواشی آن بود که در این خصوص کمیته‌ای ترتیب داده شد که به طور ویژه به موضوع رسیدگی کنند.

نظر ما این است که جوانان عزیز باید با امنیت به ورزشگاه‌ها بروند و هیچ‌کس و یا عده‌ای باعث آزار دیگری نشود. این نماینده محترم مطرح کردند که شاید حق و حقوقی از بعضی‌ها ضایع شده و بنابراین کمیته موظف شد تا نشست‌هایی داشته و حواشی مسئله را مورد تفحص قرار بدهند و با مقصرین برخورد شود و از افرادی که برخورد مناسب داشتند تقدیر بعمل آید، ما ارادت داریم به ورزش دوستان آذری‌ و حضورشان در تهران مغتنم است، و بچه‌های تهران هم انشاالله از مهمانان خود قدرشناسی می‌کنند.

سؤال‌های دیگری هم مطرح شد که قرار شد یکی دو هفته به وزیر محترم فرصت داده شود تا ایشان بتواند جواب قانع‌ کننده‌ای به نمایندگان محترم بدهند و در غیر این صورت سؤالات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

همچنین کمیسیون فرهنگی روز گذشته برنامه یکسال آینده را با اصلاحاتی تدوین کرد. انشاءالله وقت بیشتری برای نظارت خواهیم گذاشت و تلاش خواهیم کرد تغییر دستوری برای فوریت طرح جمعیت داشته و نسبت به قانون صدا و سیما که در کمیسیون تدوین شده است تمهیدی داشته باشیم که به صحن مجلس بیاید.

انتهای پیام/ن


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.