کد خبر : 16118
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آوریل 2015 - 13:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چگونه همدلی و همزبانی ملّت و دولت محقّق خواهد شد بسته هستند

چگونه همدلی و همزبانی ملّت و دولت محقّق خواهد شد

چگونه همدلی و همزبانی ملّت و دولت محقّق خواهد شد

اسماعیل حشمتی فعال دانشجویی در یادداشتی به تبیین چگونگی تحقق شعار سال پرداخت. به گزارش اهروصال و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دانشجوخبر؛ اسماعیل حشمتی فعال دانشجویی در یادداشتی به تبیین چگونگی تحقق شعار سال پرداخت:   بی شک همدلی و همزبانی با دولت و از سوی ملت در راستای





اسماعیل حشمتی فعال دانشجویی در یادداشتی به تبیین چگونگی تحقق شعار سال پرداخت.

به گزارش اهروصال و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دانشجوخبر؛ اسماعیل حشمتی فعال دانشجویی در یادداشتی به تبیین چگونگی تحقق شعار سال پرداخت:

 

بی شک همدلی و همزبانی با دولت و از سوی ملت در راستای ایجاد وحدت ملی و در جهت تقویت منافع ملی و اهداف انقلاب اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی است. نه به معنای انفعال در برابر هر آنچه دولت در سیاست­ها و برنامه­‌های خود در حوزه­های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی اتخاذ می­نماید. آن هم نه با عینیت و گرایش­های حزبی، بلکه با لحاظ این سه مؤلفه برای نقد کارشناسانه، منصفانه و دلسوزانه. طبیعتا اگر مردم بر عملکرد دولت از برنامه­ریزی تا چگونگی اجرا نظارت داشته باشند، ظرفیت­ها برای مجموعه نظام با همگرایی بیشتر بین دولت و ملت بالا خواهد رفت.

 

از سویی همدلی و همزبانی با ملت مطرح است و این یعنی تکیه بر مردم یا بستر مردم­سالاری دینی یکی از پارامترهای اساسی در نظام جمهوری اسلامی است و به این معنی است که دولت ضمن درک صحیح از نیازها، خواسته­ها و مطالبات مشترک عموم مردم و نه طیف و قشری خاص تمام هم و غم خود را در ارائه راهکارها و اجرای کارآمد آن­ها برای پاسخ­گویی مناسب به این نیازها و مطالبات قرار دهد. مثلا در افزایش میزان حقوق، تناسب میزان تورم را با احتساب نیازمندی­ها و مخارج یک کارگر در نظر بگیرد. یا در حذف دهک­های درآمدی برای پرداخت یارانه­ها، بر حذف سطوح بالای درآمدی تأکید نماید و بر میزان ارائه خدمات به سطوح پایین درآمدی بیفزاید.

 

موانعی بر سر راه همدلی و همزبانی تعریف شده وجود دارد که برای دستیابی به آن باید سهم و نقش افراد، دستگاه­ها و … مشخص گردد.

۱-    تلاش برای ترویج نگاه واقع­بینانه، منصفانه و کارشناسانه به دور از موضع­گیری­های حزبی از سوی طرفین(دولت و نخبگان به عنوان بخشی از ملت)

۲-    ساده­زیستی از سوی دولتمردان برای ایجاد همدلی و درک بیشتر اقتضائات مردم در حوزه­های مختلف.

۳-    عزم جدی برای مقابله و مبارزه با فساد از سوی همه دستگاه­ها به دور از جانبداری سیاسی جهت ایجاد همگرایی بین دولت(به معنی عام) و مردم

۴-    سیاه و سفید ندیدن عملکرد مسئولین نسبت به هم و بالتّبع مردم نسبت به مسئولین

۵-    تلاش رسانه‌­ای برای ایجاد مواضع مشترک و همصدایی در راستای منافع ملی و جلوگیری از انشقاق و شکاف ناشی از سلیقه­ها

۶-    برگزاری جلسات هم­اندیشی و نقد حضوری به صورت پرسش و پاسخ اقشار مختلف با متولیان امر مثلا: منتقدین جامعه پزشکی با وزیر بهداشت یا نماینده و فعّالان گروه­های کارمندی و کارگری با وزیر کار یا معاونشان با هدف ایجاد هم­افزایی و درک و همدلی متقابل بین دولت و ملت

۷-    جلوگیری از سیاه­نمایی­ها و یکطرفه عمل نمودن رسانه­ها و مسئولین تحت امر در راستای دستیابی بیشتر به همدلی

۸-    برگزاری همایش­های موضوعی بین کارشناسان و مشاوران دولتی و نخبگان دانشگاهی منتقد جهت گفتگو و تعامل و در محیطی آکادمیک غیر تبلیغاتی و در راستای دستیابی به راهکارهای مشترک

۹-    استخراج، احصاء و ارسال مطالبات مردمی در حوزه­های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ارسال آن به مسئولین به صورت مکتوب یا تصویری

۱۰- جلوگیری و ایجاد محدودیت برای افرادی از دولت و منتقدین آن که به هر نحوی یکطرفه و بدون رعایت اصل عدل و انصاف، به سیاه­نمایی و تخریب می­پردازند.

 11- تهیه و تدوین منشور ملی همدلی و همزبانی در راستای منافع ملی مشترک و به دور از غرض ورزی و منافع شخصی و حزبی و سیاسی و تأکید بر اجرای آن از سوی همه گروه­ها به ویژه در فضاهای عمومی و طرد افراد، احزاب و گروه­هایی که به این منشور پایبند نیستند.

۱۲- ایجاد کمیته­ای مشترک بین قو­ا و با مشارکت سازمان­ها و نهادها برای تدوین منشور ملی همدلی و همزبانی و انتشار آن به عنوان سندی ملی و در صورت لزوم تصویب آن توسط مجلس که مبنای عملی برای همه دولت­ها و سایر مسئولین گردد.

۱۳- ساخت برنامه­ای تلویزیونی با امکان نظرسنجی از مردم که از بین ۱۰ کاندیدای تعیین شده توسط کمیته همدلی و همزبانی که در هفته، بیشترین تلاش را برای ایجاد همدلی نموده­اند. سه نفر اول، انتخاب و از سوی کمیته موفق به اخذ مدال همدلی و همزبانی شده و مورد تشویق قرار گیرند.

 

انتهای پیام/خ

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.