کد خبر : 16076
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آوریل 2015 - 13:15
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عربستان باید برای محاکمه مأموران سعودی دادگاه تشکیل دهد بسته هستند

عربستان باید برای محاکمه مأموران سعودی دادگاه تشکیل دهد

عربستان باید برای محاکمه مأموران سعودی دادگاه تشکیل دهد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با اقدام هتاکانه ماموران رژیم آل سعود خاطرنشان کرد: عملا از سوی عربستان کار بایسته و شایسته‌ای در برخورد با عاملان این واقعه صورت نگرفته است.   به گزارش اهروصال و به نقل از سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری





رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با اقدام هتاکانه ماموران رژیم آل سعود خاطرنشان کرد: عملا از سوی عربستان کار بایسته و شایسته‌ای در برخورد با عاملان این واقعه صورت نگرفته است.

 

به گزارش اهروصال و به نقل از سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در واکنش به اقدام هتاکانه رژیم آل‌سعود گفت: اولین نکته‌ای که در این واقعه وجود دارد آن است که حتماً خلافی صورت گرفته و این خلاف در یک سفر زیارتی و آن هم سفر به مکه و مدینه انجام شده است که خلافی نکوهیده، سنگین و زشت است و حتما باید با آن برخورد قاطعی شود.

وی ادامه داد: وزیر محترم ارشاد می‌گویند که آنان قول دادند برخورد کنند اما عملاً از سوی عربستان کار بایسته و شایسته‌ای در برخورد با عاملان این واقعه صورت نگرفته است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت برخورد قاطعانه با این واقعه که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است خاطرنشان کرد: در داخل کشور این حادثه مورد توجه مقامات مذهبی، معنوی، سیاسی و اجتماعی قرار گرفت که از نظام و دولت می‌خواهند که نسبت به این موضوع برخورد جدی را با این واقعه داشته باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور دستوری را برای برخورد با این حادثه دادند و امروز جمع‌بندی این شد که فعلا سفر عمره تعلیق بشود تا ببینیم اقدامات عربستان چگونه خواهد بود و بعد از آن برای برقراری عمره، جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد.

اکرمی با بیان اینکه هرچه زودتر عربستان باید دادگاهی را به منظور محاکمه عاملان این واقعه تشکیل دهد خاطرنشان کرد: پس از تشکیل دادگاه در عربستان تحقیقات باید مورد توجه قوه قضاییه قرار بگیرد و قوه قضاییه باید به وظیفه خود در این زمینه  عمل کند و با عاملان حادثه با اشد مجازات برخورد کند.

انتهای پیام/

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.