کد خبر : 1607
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015 - 12:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ادامه تحرکات انتخاباتی جریان منحله مشارکت / برنامه ریزی احزاب غیرقانونی برای فرار از رد صلاحیت بسته هستند

ادامه تحرکات انتخاباتی جریان منحله مشارکت / برنامه ریزی احزاب غیرقانونی برای فرار از رد صلاحیت

ادامه تحرکات انتخاباتی جریان منحله مشارکت / برنامه ریزی احزاب غیرقانونی برای فرار از رد صلاحیت

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، وابستگی اصلاح‌طلبان به دولت روحانی در طول یکسال و نیم گذشته و همچنین هاشمی رفسنجانی در طول سال های اخیر این موضوع را تایید می‌کند که این جریان سیاسی دیگر نه دارای پایگاه مردمی مستحکمی است و نه اینکه شخصیت‌های مطرح این جریان چنان

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، وابستگی اصلاح‌طلبان به دولت روحانی در طول یکسال و نیم گذشته و همچنین هاشمی رفسنجانی در طول سال های اخیر این موضوع را تایید می‌کند که این جریان سیاسی دیگر نه دارای پایگاه مردمی مستحکمی است و نه اینکه شخصیت‌های مطرح این جریان چنان مقبولیتی دارند که بتوانند بدون یاری شخصیت‌های برآمده از جریان راست سنتی در فضای سیاسی کشور به موفقیت دست یابند. از این روست که دیده می‌شود افراد بیرون از این جریان بهتر از نیروهای درونی اصلاحات می توانند هدایت و رهبری آنها را برعهده بگیرند.  
 
اصلاح طلبان نیز در طول سال های اخیر نشان دادند که تمام برگ برنده‌های خود را در چند انتخابات‌ گذشته مصرف کردند و افراط گرایی در این جریان سیاسی سبب شده است که افراد در بزنگاه‌های مختلف از این جریان ریزش کنند و در طیف اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند و در نهایت این روند سبب بی‌اعتمادی بیش از حد مردم به اصلاح طلبان شود. یکی از جریانات اصلی که موجبات از بین رفتن وجهه اصلاح طلبان معتدل تر را رقم زد، حزب منحل شده مشارکت بود که این روزها بار دیگر فعالیت های خود را برای بازگشت به عرصه سیاست آغاز کرده است.  
 
راهبرد مشارکتی ها برای انتخابات مجلس
 
این روزها هر چند تمام جریانات سیاسی کشور در حال تدارک برنامه های خود جهت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، اما برخی جریان ها شناخته شده و با سابقه اقدام علیه نظام نیز تصمیم گرفته اند تا وارد گود شوند. یکی از این جریان ها، حزب منحله مشارکت است که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، فعالیت های خود را گسترش داد و همچنان تحرکات این حزب غیرقانونی و منحل شده ادامه دارد. به طوری که جلسات متعددی نیز توسط فعالان و لیدرهای این حزب در شهرستان ها برگزار شده است.  
 
اعضای حزب منحله مشارکت برای ورود به انتخابات برنامه و راهبردهایی نیز طراحی کرده اند. در همین خصوص خبر می رسد مشارکتی ها راهبری جدید بر خلاف فعالیت های گذشته خود برای انتخابات مجلس درپیش گرفته اند.  این جریان بر ضرورت تدوین استراتژی انتخاباتی بومی به فراخور شرایط هر استان و حتی هر شهرستان نیز برنامه ریزی کرده اسد.  
 
در این بین یکی از مهمترین مسائلی که این روزها ذهن مشارکتی ها را به خود معطوف کرده، چگونگی عبور از رد صلاحیت شدن نیروهاست. این جریان که به خوبی می داند به واسطه سابقه نه چندان مناسب گذشته خود، با رد صلاحیت گسترده از سوی نهادهای نظارت بر انتخابات مجلس مواجه می شود قصد دارد برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از هر حوزه انتخابیه ۴ نفر از اصلاح طلبان را وارد میدان کند. به این صورت که ۲ نفر از آنها به صورت آشکار و دارای گرایش اصلاحات یا مشارکت و ۲ نفر دیگر به صورت پنهان و با چهره معتدل وارد فضای انتخابات می شوند و در صورت رد صلاحیت ۲ نفر آشکار، بر روی ۲ چهره معتدل خود سرمایه گذاری کنند.  
 
به نظر می رسد انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی متشکل از افراد و جریان های بسیاری خواهد بود که با سلایق مختلف در پی کسب کرسی های مجلس هستند. در این بین اما بی شک یکی از جریان های اصلی و فعال انتخابات سال آینده مجلس، اصلاح طلبان خواهند بود. اصلاح طلبانی که این روزها با انشقاق نیروهای خود مواجه شده اند و هر یک از آنها در گوشه ای مشغول فعالیت انتخاباتی هستند. از یک سو عارف و یارانش از همان روزهای ابتدایی بعد از انتخابات ریاست جمهوری کار برای مجلس را آغاز کردند و از سوی دیگر برخی جریان ها با هدایت سید محمد خاتمی و شورای مشورتی وی در حال فعالیت هستند. این اواخر نیز نسل جدید اصلاح طلبان اقدام به ایجاد تشکیلاتی جدی تحت عنوان "ندا" زیر نظر صادق خرازی کرد. در این بین لیبرال ها و تندروهای جریان اصلاحات نیز در قالب احزاب غیرقانونی اقدام به برنامه ریزی کرده اند تا مشخص شود انسجام اصلاح طلبان فعلا دور از دسترس است.  
 
در این باره لازم به ذکر است انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه سال آینده برگزار خواهد شد و تا آن زمان کمتر از ۱۵  ماه دیگر باقی مانده است. از همین رو به نظر می رسد طی ماه های آینده خبرهای بیشتری در خصوص فعالیت ها و برگزاری میتینگ های سیاسی جریان های مختلف از جمله اهالی دولت یازدهم، جریان وابسته به رئیس دولت های نهم و دهم، اصولگرایان و اصلاح طلبان و حتی کارگزاران و نزدیکان هاشمی رفسنجانی خواهیم شنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.