کد خبر : 15678
تاریخ انتشار : شنبه 11 آوریل 2015 - 14:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انتظار ۱۰ساله کارکنان ناجا برای دریافت زمین بسته هستند

انتظار ۱۰ساله کارکنان ناجا برای دریافت زمین

انتظار ۱۰ساله کارکنان ناجا برای دریافت زمین

اعضای شرکت تعاونی مسکن شماره ۴ ناجا با اشاره به انتظار ۱۰ ساله خود برای دریافت مسکن به رغم پرداخت مبالغ قابل توجه به این شرکت خواستار رسیدگی مسئولان امر در این زمینه شدند. به گزارش اهروصال به نقل از جهان نیوز، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاونی را یکی از پایه های سه





اعضای شرکت تعاونی مسکن شماره ۴ ناجا با اشاره به انتظار ۱۰ ساله خود برای دریافت مسکن به رغم پرداخت مبالغ قابل توجه به این شرکت خواستار رسیدگی مسئولان امر در این زمینه شدند.

به گزارش اهروصال به نقل از جهان نیوز، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاونی را یکی از پایه های سه گانه نظام اقتصادی کشور قرار داده و تعاون را یکی از راهکارهای محرومیت زدایی و کمک به رشد و توان اقتصادی اقشار جامعه برشمرده است.در عین حال آن چه مسلم است عملکرد بخش تعاونی در زمینه تامین نیاز مسکن اقشار و گروه های محروم ناامید کننده بوده است که انبوه پرونده های قضایی تشکیل شده در این مورد گویای این مطلب است.

طرح واگذاری زمین در کوشک زر هشتگرد به کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آن ها توسط شرکت تعاونی مسکن شماره ۴ ناجا یکی از مصادیقی است که در این زمینه می توان برشمرد.

بر اساس اسناد موجود که توسط تعدادی از اعضای شرکت تعاونی مسکن شماره ۴ ناجا در اختیار خبرنگار جهان قرار داده شده است این شرکت از اواسط سال ۱۳۸۳ اقدام به پذیرش عضو و ثبت نام برای واگذاری زمین در ۵۴ کیلومتری اتوبان تهران ساوه کرده است.

در نامه این شرکت مورخ ۱۱/۷/۱۳۸۳ که برای اداره کل خدمات مرکزی نیروی انتظامی(تعاون مسکن) نوشته شده آمده است:«اخیرا در پروژه شهرک میرداماد در ۵۴ کیلومتری اتوبان تهران ساوه پیشنهاد فروش حدود ۴۰۰۰ قطعه زمین به قطعات ۱۸۰ الی ۲۰۰ متری گردیده که بررسی های لازم به عمل آمده و با توجه به مدارک پیوست با استحصال مجوزهای لازم چه از نظر کاربری و چه از نظر خدمات رسانی از ادارات ذیربط پروژه مذکور هیچ گونه مشکل قانونی ندارد و از نظر قیمت مناسب است لذا خواهشمندست دستور فرمایید مراتب به رده های مختلف نیروی انتظامی بخشنامه گردد تا کسانیکه تمایل به عضویت جدید در این پروژه هستند حداکثر تا تاریخ ۲۵/۸/۱۳۸۳ مبلغ ۱۵ میلیون ریال به حساب… واریز کنند و فیش مربوطه را به دفتر تعاونی تحویل دهند».

در ادامه این نامه آمده است هر متقاضی همچنین باید ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بابت هزینه های آماده سازی و تفکیک و غیره بپردازد که این رقم به طور قسطی و طی یک سال قابل پرداخت است.

نامه مزبور در پی تایید مراجع نیروی انتظامی در تاریخ ۵/۸/۱۳۸۳ به کارکنان نیروی انتظامی ابلاغ و عضوگیری و دریافت وجوه آغاز شده است.

در مورد تعداد افرادی که اقدام به ثبت نام و واریز وجه کرده اند اطلاعاتی در دسترس نیست اما به گفته اعضای این تعاونی با توجه به این که در زمان ثبت نام قیمت مسکن جهش یافته و از قدرت خرید بسیاری فراتر رفته بود افراد زیادی عضو شدند.

بر اساس این گزارش زمین هایی که بر اساس نامه شرکت تعاونی فاقد هرگونه مشکل قانونی بود به دست متقاضیان نمی رسد بلکه با صدور اطلاعیه دیگری ۱۰ میلیون ریال به مبلغ لازم برای عضویت افزوده شد و بدین ترتیب هر فرد عضو می بایست مجموعا ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال پرداخت می کرد.

با این وجود زمینی به دست متقاضیان نرسید و ۴ سال بعد یعنی در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۸۷ اطلاعیه دیگری از سوی شرکت برای اعضا صادر شد که از انتقال موضوع قرارداد به هشتگرد حکایت داشت.

بر اساس این اطلاعیه موضوع واگذاری زمین در اتوبان تهران ساوه منتفی و به اعضا وعده واگذاری زمین در هشتگرد داده شد. در این اطلاعیه آمده است: «مشکلات زمین خریداری شده شهر جدید هشتگرد از پلاک ثبتی به شماره … مرتفع و در شرف تحویل به این تعاونی می باشد».

در ادامه این اطلاعیه مبلغ بیشتری از اعضا خواسته شده و به آن ها تاکید شده است مبلغ پرداختی خود را به ۵۰ میلیون ریال برسانند که البته این رقم به صورت «علی الحساب» دریافت می شود.

به گفته اعضای شرکت تعاونی مسکن شماره ۴ ناجا تا کنون که سال ۱۳۹۴ فرا رسیده است زمینی از سوی این شرکت به اعضا واگذار نشده است و انتظار اعضا برای به ثمر نشستن این طرح تعاونی وارد یازدهمین سال شده است.

یک عضو این تعاونی در این باره گفت: با ۵ میلیون تومانی که در دهه ۸۰ به این شرکت داده ام خیلی کارها می شد انجام داد. حداقل می توانستم در شهر کوچک خودم و با کمک وام یک واحد کوچک بخرم.

یکی دیگر از این افراد از عدم اطلاع رسانی مسئولان شرکت تعاونی گله کرد و گفت: دفاتر این شرکت در طی این چند سال مکرر تغییر کرده است بدون آن که در این زمینه به اعضا اطلاع رسانی شود و آدرس و شماره تلفن جدید خود را اعلام کنند.

دفتر این شرکت تعاونی حداقل، در فضای حقوقی همچنان فعال به نظر می رسد. بر اساس آگهی های منتشر شده در روزنامه های رسمی کشور جدیدترین نشست مجمع عمومی این شرکت در تاریخ ۳۰/۳/۹۳ در محل دفتر آن که در شهر جدید هشتگرد بوده برگزار شده است.

اعضای این شرکت تعاونی خواستار توجه مسئولان مربوطه به این موضوع و پیگیری حقوق کارکنان و خانواده های نیروی انتظامی در این ماجرا شدند.

 

انتهای پیام/

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.