کد خبر : 15567
تاریخ انتشار : جمعه 10 آوریل 2015 - 14:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نامه منتقدان توافق لوزان به روحانی برای برگزاری جلسه مشترک/انتقاد از عدم ارائه فکت‌شیت ایرانی بعد از بیانات رهبر انقلاب بسته هستند

نامه منتقدان توافق لوزان به روحانی برای برگزاری جلسه مشترک/انتقاد از عدم ارائه فکت‌شیت ایرانی بعد از بیانات رهبر انقلاب

نامه منتقدان توافق لوزان به روحانی برای برگزاری جلسه مشترک/انتقاد از عدم ارائه فکت‌شیت ایرانی بعد از بیانات رهبر انقلاب

نماینده تهران در مجلس از نامه منتقدان توافق لوزان به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای برگزاری جلسه مشترک با تیم مذاکره‌کننده خبر داد و نسبت به عدم ارائه فکت‌شیت ایرانی بعد از بیانات رهبر انقلاب انتقاد کرد.   به گزارش اهروصال، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای





نماینده تهران در مجلس از نامه منتقدان توافق لوزان به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای برگزاری جلسه مشترک با تیم مذاکره‌کننده خبر داد و نسبت به عدم ارائه فکت‌شیت ایرانی بعد از بیانات رهبر انقلاب انتقاد کرد.

 

به گزارش اهروصال، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از تهیه نامه اعلام آمادگی جمعی از منتقدان به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای برگزاری جلسه مشترک خبر داد.

وی افزود: پیرو بیانات چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره لزوم برگزاری جلسه‌ای بین تیم مذاکره‌کننده و جمع شناخته شده‌ای از منتقدان توافقنامه لوزان و ژنو، نامه‌ای از طرف جمعی از نمایندگان منتقد و برخی چهره‌های دیگر در حال تهیه است تا این مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: دولت باید از نظرات منتقدان استفاده کند و پای میز مذاکره با استناد به همین پیگیری‌ها و مطالبات رسانه‌ای و مطالبات در مجلس، سطح ادبیات خود را بالا ببرد و تلاش کند امتیاز بگیرد.

وی اضافه کرد: ما امیدواریم این مطالبه منطقی و پرفایده برای منافع ملی با استقبال دولت محترم مواجه شود و طی هفته آینده این نشست برگزار شود.

رسایی یادآور شد: هیچ کس مخالف مذاکره نیست همانطور که در طول ۱۲ سال گذشته هم مذاکره بوده و کسی اصل آن را با رعایت شروط، غلط ندانسته بلکه عمده انتقادات به شیوه مذاکره و عدم تعادل داده‌ها و ستانده‌ها در ۲ توافقنامه ژنو و لوزان سوئیس است به ویژه که تحریم‌ها باقی می‌ماند. 

وی همچنین با انتقاد از سخنان عراقچی و صالحی مبنی بر انتشار فکت‌شیت ایران در صورت صلاحدید ظریف گفت: رهبر معظم انقلاب صراحتاً اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای فکت‌شیت و برگه تفسیری خود از توافق لوزان را به عموم مردم عرضه کند تا همه در جریان قرار بگیرند ولی متأسفانه می‌بینیم که آقای صالحی می‌گوید این فکت‌شیت تهیه شده و در اختیار وزیر امور خارجه است و با صلاحدید وی منتشر می‌شود، آقای ظریف هم سکوت کرده و آقای عراقچی هم می‌گوید فکت‌شیت همین مصاحبه‌های رئیس‌جمهور و آقای ظریف است!

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: یعنی رهبر معظم انقلاب از این مصاحبه‌ها اطلاع نداشتند یا مصاحبه‌های این آقایان را نشنیده بودند که چنین تکلیفی را متوجه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کرده‌اند؟ چنین توجیهات و مواضعی از طرف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بعد از اظهارات صریح مقام معظم رهبری درباره لزوم ارائه برگه تفسیری (فکت شیت) جای تعجب و سؤال دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما قطعاً به برگه تفسیری‌ای که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به صورت رسمی اعلام کند توجه می‌کنیم ولی عدم ارائه فکت‌شیت از طرف تیم مذاکره‌کننده باعث تقویت ادعای آمریکایی‌ها در فکت‌شیت و برگه تفسیری‌شان می‌شود که ادعا می‌کنند در متن مذاکرات برای رسیدن به توافقنامه لوزان این تفاسیر برای بندهای توافقنامه اعلام شده است.

نماینده تهران در مجلس متذکر شد: متأسفانه این شائبه وقتی تقویت می‌شود که تیم مذاکره‌کننده تاکنون حاضر به اعتراض رسمی نسبت به برگه تفسیری آمریکایی‌ها نشده در حالی که ارائه فکت‌شیت تیم مذاکره‌کننده که مطالبه رهبری معظم انقلاب نیز است باعث شفافیت فضا خواهد شد و می‌تواند تودهنی به آمریکایی‌ها باشد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.