کد خبر : 15444
تاریخ انتشار : جمعه 10 آوریل 2015 - 5:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان در مورد بارش تگرگ بسته هستند

هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان در مورد بارش تگرگ

هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان در مورد بارش تگرگ

به گزارش اهروصال، بر اساس اطلاعیه شماره ۶ سازمان هواشناسی، پنجشنبه مورخ ۹۴/۰۱/۲۰،  براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در بخش هایی از شمال غرب، غرب وجنوب غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شروع  می

به گزارش اهروصال، بر اساس اطلاعیه شماره ۶ سازمان هواشناسی، پنجشنبه مورخ ۹۴/۰۱/۲۰،  براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در بخش هایی از شمال غرب، غرب وجنوب غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شروع  می شود.

همچنین در این روز در جنوب غرب کشور پدیده گرد وخاک نیز پیش بینی می شود. این سامانه روز شنبه در نیمه غربی کشورتقویت شده و گستره بارش ها به دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش هایی از شمال شرق کشور نیز کشیده می شود.

در روز شنبه با  نفوذ جریا ن های شمالی، ضمن کاهش قابل توجه دما در نوار شمالی کشور، بارش ها در سواحل دریای خزر تشدید می شود و دریای خزر مواج خواهد شد.

براین اساس وضع هوای استان آذربایجان شرقی طی روزهای جمعه و شنبه با بارش باران با رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد؛ اطلاعیه اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی و بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی روزهای جمعه تا سه‌شنبه (۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه جاری) است.

این اطلاعیه می افزاید؛ بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر این است که نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتاً فعال و گسترده‌ای به طور متناوب موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی نسبتاً شدید) گرد و غبار و بارش‌های باران (گاهی به صورت رگبار و آذرخش) و در برخی نواحی مستعد بارش تگرگ و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها خواهد شد، به نظر می‌رسد شدت ناپایداری در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشتر خواهد بود و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد استان در این دو روز دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس این اعلام و با توجه به احتمال بارش تگرگ توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات وارده از دستگاه‌های ضدتگرگ موجود در باغات استفاده شود به ویژه شهرستان‌های اهر، مراغه، جلفا، میانه، بستان‌آباد، و ملکان، اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.