کد خبر : 15307
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آوریل 2015 - 19:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان در دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد بسته هستند

همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان در دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد

همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان در دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر گفت: در آینده نزدیک با مجاهدت‌ها و مقاومت‌های برادران افغان همایش‌های مشترک ایران و افغانستان در افغانستان برگزار می‌کنیم. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، عصر روز چهارشنبه همایشی با عنوان سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان با حضور گروهی از مسئولان دانشگاهی واستانی و همچنین مستشار سفارت





مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر گفت: در آینده نزدیک با مجاهدت‌ها و مقاومت‌های برادران افغان همایش‌های مشترک ایران و افغانستان در افغانستان برگزار می‌کنیم.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، عصر روز چهارشنبه همایشی با عنوان سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان با حضور گروهی از مسئولان دانشگاهی واستانی و همچنین مستشار سفارت افغانستان در ایران در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنرکرمان برگزار شد.

در ابتدای مراسم احمد یوسف زاده مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم نوید برپایی چنین همایش‌هایی در افغانستان خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک با مجاهدت‌ها و مقاومت‌های برادران افغان این همایش‌ها را در افغانستان برگزار می‌کنیم.

این همایش با پخش تله مستندهایی از برگزاری مراسم نوروز در افغانستان، بررسی ریشه‌های باستانی مناسک نوروز، شعر خوانی و همچنین موسیقی زنده با هنرمندی هنرمندان هر دو خطه همراه بود.

از جمله ‌حاشیه‌های این همایش می‌توان به بوسه دبیر افغان این همایش بر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که بر پیوستگی بیش از پیش و مشترکات فرهنگی این دو همسایه تاکید کرد.

 همچنین در ادامه نیز مستشار سفارت افغانستان  بار دیگر در سخنان خود به مشترکات فرهنگی میان افغانستان و ایران اشاره کرد و از کمک‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اتباع افغان و سازندگی افغانستان تشکر کرد.

 این همایش با قرعه کشی و اهدا جوایزی به برندگان به پایان رسید.

انتهای پیام/ج


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.